Oranje tegen Noord Ierland & Wit Rusland

Oranje tegen Noord Ierland & Wit Rusland


  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Afgelopen. Opnieuw niet mooi (van wat ik gezien heb), maar dat maakt niet uit. 6 uit 2.
Tickets kunnen bijna geboekt worden
 

De Groene Scout

Well-known member
Saaie pot, heertjes hadden er geen zin in; met name de grote meneren.
Maar goed; 6 punten erbij deze week en bijna tijd om de vlaggetjes op te hangen voor het EK.
 

JMD

Well-known member
Oranje is niet zo goed zoals men denkt.

Deels mee eens. Denk dat dit Oranje vooral problemen heeft tegen de kleinere landen als het zelf het spel moet maken. Met de snelheid voorin van Promes, Malen, Bergwijn, Depay, Babel en de passkwaliteiten en diepgang van De Jong en Vd Beek hebben we natuurlijk wel een heerlijke ploeg om tegen de grotere landen te spelen.
 

Mario

Well-known member
Het was niet best, maar het zal allemaal wel. Na twee mislukte kwalificaties moeten we gewoon naar het EK. Resultaat is belangrijk, en dat doet dit Oranje goed.
 

Abubakari

Well-known member
Kom op zeg, ik kijk al dik 40 jaar Oranje en op een paar uitzonderingen na verlopen dit soort uitwedstrijden altijd zo. Minimale inspanning, maximale resultaat. Vrij vaak stroef en met 1 goal verschil winnen. Geldt volgens mij ook voor heel veel andere grote landen. Niet over zeuren, niet druk om maken, gewoon 3 punten pakken en pas als dat niet is gelukt is het tijd om te zeuren en te klagen.
Speelt ook nog mee dat dit soort wedstrijden midden in een periode met CL voetbal valt, verbaast mij niet dat de scherpte niet optimaal is.
 

Abubakari

Well-known member
Overigens lag het tempo voor rust echt ongekend hoog.

Maar dat kan komen doordat ik toen zat te eten en daarna om 18.40 de eerste helft fast forward in 5 minuten gekeken heb. Wel een aanrader trouwens.
 

JMD

Well-known member
Zijn jullie nu al geplaatst voor dat EK of hoe zit het?

Nee. :p

Duitsland staat overigens 0-1 voor in Tallinn, en speelt al sinds de 14e minuut met een man minder vanwege een rode kaart voor Can.
Als de Duitsers winnen komen zij net als NL op 15 uit 6. Noord Ierland staat op 12 uit 6. In dat geval is 1 punt tegen de Noordieren in Belfast op 16/11 volgens mij genoeg voor plaatsing. Als dat niet lukt is een zege tegen Estland 3 dagen later op zeker genoeg voor plaatsing, en aangezien die avond de Duitsers en de Noordieren tegen elkaar spelen zou een gelijkspel tegen de Esten ook genoeg kunnen zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
In dat geval is 1 punt tegen de Noordieren in Belfast op 16/11 volgens mij genoeg voor plaatsing.
Gelijkspel is inderdaad genoeg, want bij een gelijke eindstand heeft Nederland dan het betere onderlinge resultaat, ook als er 3 landen gelijk eindigen.

Als dat niet lukt is een zege tegen Estland 3 dagen later op zeker genoeg voor plaatsing, en aangezien die avond de Duitsers en de Noordieren tegen elkaar spelen zou een gelijkspel tegen de Esten ook genoeg kunnen zijn.

Dat hangt wel af van de grote van de nederlaag tegen Noord Ierland. Bij nederlaag van 1 of 2 doelpunten verschil tegen Noord Ierland is een overwinning tegen Estland zeker genoeg. Maar verliest Nederland met 3 of meer doelpunten verschil van Noord Ierland, dan heeft Nederland directe plaatsing voor het EK niet meer in eigen hand (tenzij Duitsland niet van Wit Rusland wint).
 
Bovenaan