Oranje nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Bij van Praag heb ik altijd het gevoel dat hij zijn eigen ouders nog zou verraden in de oorlog.


Of is dit iets te grof ?

In iedere grap schijnt een kern van waarheid te zitten. Hier veel meer dan dat.

Ik snap wel dat Gullit dit had willen weten tijdens het onderhandelen. Dit had Van Breukelen hem inderdaad moeten vertellen. Wat een enorme puinhoop was het al in Zeist, maar onder Van Breukelen treedt nog geen verbetering op. Gaat hij zelf naast Blind op de bank zitten?
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een puinhoop daar. Je hebt sinds het mislopen van de kwalificatie bijna een jaar de tijd gehad om alle posities goed in te vullen, zodat je de kwalificatiecyclus helemaal fris kunt beginnen. Nee, dan vertrekt de directeur voetbalzaken een week van te voren, hebben we geen assistent bondscoaches meer na de eerste wedstrijd en moet de teammanager ook weg per 1 januari. Dat gaat lekker en we moeten nog maar zien of de bondscoach mag blijven. Had dit gekloot nu lekker het afgelopen jaar gedaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet te geloven dit. Ik heb zo onderhand medelijden met Blind. In een klimaat met zoveel amateurisme is het voor geen enkele coach te doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is wel mooi. Je haalt een EK niet waar 24 van de 52 (?) Europese sportbonden aan mogen deelnemen. Zelfs al niet eens de playoffs voor het EK waardoor je ook echt bij de onderste helft van de ploegen hoort en iedereen blijft zitten. Ga je vervolgens in de week voor de start van de kwalificatie er zo'n rotzooi van maken. Ik ben het met Janssen eens dat Blind ook schuldig is aan het amateuristische klimaat, maar ik zou ook bijna medelijden gaan krijgen met Blind. Ik begrijp dat alleen Foeke Booy nog bereid is om naast Blind op de bank plaats te nemen. Alleen begreep Foeke niet dat hij als opvolger van Van Basten was benaderd en niet als alternatief voor Advocaat/Gullit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk is Blind zelf ook ongeschikt als bondscoach. Maar even los van dat. Hij moet deze week de eerste kwalificatiewedstrijd spelen. Een nogal belangrijke wedstrijd. Daar wil je je in alle rust op voor kunnen bereiden. Maar in plaats daarvan wordt hij in de weken daarvoor geconfronteerd met:

- Het opstappen van zijn meest ervaren assistent.
- Het ontslag van de in de spelersgroep zeer populaire teammanager.
- Door amateurisme stukgelopen onderhandelingen met zijn gewenste nieuwe assistent.
- Het opstappen van de bondsvoorzitter.
- Het opstappen van zijn andere assistent.

Dat is toch niet normaal? Geen enkele bondscoach zou in dergelijke omstandigheden de rust kunnen bewaren. Als ik Blind was, zou ik na dit weekend zelf opstappen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We hebben Louis van Gaal heel hard nodig (dat ik dat ooit zou zeggen).

Ja ik ben ook geen erelid van zijn fanclub, maar de puinhoop begint wel erg groot te worden. Ook een Ronald Koeman die bij Feyenoord direct rust kon brengen is niet genoeg.
 

Batigoal

Well-known member
De vraag is wie er op dit moment aan de touwtjes zit en of die Gijs de Jong niet de volgende typische voetbalbobo is, anders zou ik er niet graag instappen als buitenstaander.

Op sportief vlak is het veelzeggend dat blijkbaar niemand zich betrokken voelt met Danny Blind om zijn assistent te blijven/worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar wat een lamlul is die Van Basten eigenlijk. Eerst concluderen niet geschikt te zijn als trainer. AZ die helemaal een contructie opzet om hem te kunnen behouden als assistent. Vervolgens vlucht hij naar de KNVB om eventjes assistent te worden van Blind. Daarna besluiten vlak voor de start van de WK kwalificatie dat je graag de bobo bij de FIFA gaat uithangen.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar wat een lamlul is die Van Basten eigenlijk. Eerst concluderen niet geschikt te zijn als trainer. AZ die helemaal een contructie opzet om hem te kunnen behouden als assistent. Vervolgens vlucht hij naar de KNVB om eventjes assistent te worden van Blind. Daarna besluiten vlak voor de start van de WK kwalificatie dat je graag de bobo bij de FIFA gaat uithangen.
Daar ben je ook lekker mee inderdaad. Natuurlijk gaat hij er vooral zelf over, maar ook voor hem geldt dat ie het lekker allemaal eerder moet bedenken en dat ie er een jaar de tijd voor heeft gehad. Waarom dan nu?
 

Susa

New member
Ik gun het van Basten wel. Zijn trainersimago was toch al aan gort.

Danny Blind heeft hem toch niet nodig ?
 

Mario

Well-known member
Ook de spelers houden zich van den domme, alleen Sneijder en Wijnaldum lijken nog enigszins een mening te hebben. Niet dat spelers het beleid moeten bepalen, maar dat was voorheen toch ook anders.
 

fr-keff

Active member
Ja ik ben ook geen erelid van zijn fanclub, maar de puinhoop begint wel erg groot te worden. Ook een Ronald Koeman die bij Feyenoord direct rust kon brengen is niet genoeg.

Koeman had 3 jaar geleden al moeten komen. Dan speelde Griekenland nu tegen de Europees kampioen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook de spelers houden zich van den domme, alleen Sneijder en Wijnaldum lijken nog enigszins een mening te hebben. Niet dat spelers het beleid moeten bepalen, maar dat was voorheen toch ook anders.

Ik snap prima dat internationals zonder toernooi ervaring die net een paar seizoenen in de eredivisie spelen zich er niet over uitlaten. Er zijn niet zo heel veel selectiespelers waarvan je een mening verwacht. Ook ervaren spelers als Vlaar en Stekelenburg zijn er de laatste jaren niet vaak bij geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan