Abubakari
Well-known member
Geheel toevallig dat je twee Ajacieden noemt?Toen er spelers als Edo Ophof en Dick Schoenaker geselecteerd werden. Dan denk ik dat de huidige selectie een stuk beter is.
Geheel toevallig dat je twee Ajacieden noemt?Toen er spelers als Edo Ophof en Dick Schoenaker geselecteerd werden. Dan denk ik dat de huidige selectie een stuk beter is.
Toen deden er maar 8 landen mee aan een EK.Zeker. Maar die selectie van begin 80er jaren haalde niet eens een toernooi.
Ik bedoelde meer 80-81-82. In 83 had je Gullit, Rijkaard, van Basten, Koeman etc al.En zijn we ook genaaid met die 12-1
Dus hebben we met die selectie 1 toernooi gemist, maar dat EK van 1980 was ook niet best.Ik bedoelde meer 80-81-82. In 83 had je Gullit, Rijkaard, van Basten, Koeman etc al.
Toen was Michels al coach, maar vanwege gezondheidsredenen nam Beenhakker het over. Toen kwamen die wedstrijden tegen Belgie.Jan Zwartkruis. Wat een tijden. En later dat eigen doelpunt van Michel Valke tegen Oostenrijk.
Het lijkt erop dat het inmiddels persoonlijk is geworden tussen Koeman en Frimpong. Zit er uiteraard weer niet bij.
Frimpong niet willen omdat hij te aanvallend is als back (vind hem verdedigend niet slechter dan Dumfries, maar oké) en vervolgens met Maatsen een onervaren debutant oproepen die exact hetzelfde speelt, maar dan aan de andere kant. Maar goed, na de afzegging van Jong Oranje was het ook wel te verwachten.Nou ja, weinig duels tussentijds gespeeld. Valt wel tegen dat Van den Boomen en Nieuwkoop er nog niet bijzitten.
Maar er bestonden ook veel minder landen toen.Toen deden er maar 8 landen mee aan een EK.
Klopt, maar verhoudingsgewijs deden er toen weinig landen mee. Er waren toen 32 landen die deelnamen aan kwalificatie, waarvan er 8 zich plaatsten (oke, eigenlijk 7 omdat het gastland natuurlijk altijd geplaatst was), nu zijn er 24 plaatsen op 55 landen. Er zijn dus 23 landen bijgekomen (en velen daarvan nou niet bepaald sterk in voetbal, plus dat je Joegoslavië en de Sovjetunie als geheel kwijtraakte) en 16 plaatsen extra.Maar er bestonden ook veel minder landen toen.
Even gekeken, EK 1992 inderdaad had 33 landen die zich wilden kwalificeren. Voor EK1984 en 1988 waren dat er 32, en voor 1980 31. Dus ergens rond de 32...Deden er niet 33 landen mee destijds?
In 1976 ook niet. Denk dat dat in die tijd van hun dictator niet mocht. Albanië was in die tijd zo ongeveer het meest alleenstaande land ter wereld, zelfs de Sovjetunie vond de communistische dictatuur van Hoxha te ver gaan.Ja, ik zie het. In 1980 deed Albanie niet mee aan de kwalificatie zo te zien.