Oranje nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Ah, dus voormalig centrale verdediger en topvoetballer Ronald Koeman wordt hier de maat genomen door de Noord Oosters Groene Scouts en Satyrs van deze wereld omdat hij een jonge Ajax verdediger een blijk van vertrouwen geeft door hem in de voorselectie op te nemen.

Zal ik wel gek zijn maar ik heb meer fiducie in de visie van Koeman dan in die van Noord Ooster, Satyr of Groene Scout.
 

Joost

Well-known member
De FIFA staat vanwege corona toe dat clubs weigeren om spelers af te staan aan nationale elftallen als ze door maatregelen voor of na de interland in quarantaine moeten.

Frenkie de Jong bijvoorbeeld zou als hij vanuit Spanje naar Nederland komt eerst in quarantaine moeten; hij zou dus 10 dagen voor het moment dat hij zich in Zeist moet melden al terug moeten reizen.

Virgil van Dijk zou juist na terugkeer uit Nederland 2 weken in quarantaine moeten gaan in Engeland.

Dat zou er op dit moment voor kunnen zorgen dat het Nederlands elftal vrijwel alleen met in Nederland actieve spelers zou kunnen spelen. Lokale autoriteiten zouden wel uitzonderingen kunnen maken.
 

Joost

Well-known member
Ik verwacht eigenlijk dat de Nations League een enorme chaos gaat worden en helemaal niet uitgespeeld gaat worden. Je ziet nu al de enorme willekeur bij Europa / Champions League duels.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De FIFA staat vanwege corona toe dat clubs weigeren om spelers af te staan aan nationale elftallen als ze door maatregelen voor of na de interland in quarantaine moeten.

Frenkie de Jong bijvoorbeeld zou als hij vanuit Spanje naar Nederland komt eerst in quarantaine moeten; hij zou dus 10 dagen voor het moment dat hij zich in Zeist moet melden al terug moeten reizen.

Virgil van Dijk zou juist na terugkeer uit Nederland 2 weken in quarantaine moeten gaan in Engeland.

Dat zou er op dit moment voor kunnen zorgen dat het Nederlands elftal vrijwel alleen met in Nederland actieve spelers zou kunnen spelen. Lokale autoriteiten zouden wel uitzonderingen kunnen maken.

Maar dan mag je dus als geheel team weigeren wanneer je uitspeelt tegen Spanje?

En als Engeland dan een uitduel speelt, moeten dan alle spelers bij terugkomst in quarantaine?
 

Mario

Well-known member
Gewoon spelen met Eredivisie spelers dus, het zijn toch allemaal oefenwedstrijden tot aan het EK.
 

De Wolf

Well-known member
Duitsland en Italië zijn geen probleem dus die spelers kan je gewoon oproepen.

Depay zou ook kunnen zolang hij nog in Lyon zit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Precies. Niks geen uitzonderingen. Regels gelden voor iedereen.

Maar dan mag je dus ook niet uitspelen tegen Spanje. En mogen er bepaalde teams geen uitduels spelen. Wat mij betreft uitzondering maken of over consequent zijn, maar niet allerlei verschillende manieren van aanpak.
 

De Wolf

Well-known member
Maar dan mag je dus ook niet uitspelen tegen Spanje. En mogen er bepaalde teams geen uitduels spelen. Wat mij betreft uitzondering maken of over consequent zijn, maar niet allerlei verschillende manieren van aanpak.

Het is een vreemde situatie omdat meer dan de helft van de Europese landen code oranje is. Over drie weken zou het dus kunnen dat Willem II voor een wedstrijd naar zo'n land moet. Daar zal ook een protocol voor zijn geschreven waarbij contacten zo minimaal worden gehouden. Daarnaast worden spelers tegenwoordig iedere week getest.
 
Bovenaan