Oranje nieuwstopic

ALenstra

Well-known member
Ik dacht aan spelers van jong Ajax maar daar schijnen veel buitenlandse spelers te zijn. Dan is ??n debutant ergens wel logisch.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is vrij mager allemaal, maar volgens mij is dit zo ongeveer wel het beste wat het Nederlandse voetbal te bieden heeft.
 

Mario

Well-known member
De poppetjes blijven een beetje hetzelfde. De vraag is vooral hoe Koeman het neer zal zetten en of hij er een team van kan maken die voor hem door het vuur zal gaan.

Uiteraard zijn dit slechts oefenwedstrijden, en ontbreken er nog een aantal vanwege blessures.
 

JMD

Well-known member
Ah ik zie dat het wel een voorselectie is.

Laten we daar nou eens mee stoppen, wat een onzin.

Dat was ik tot een paar weken terug ook met je eens, maar het schijnt dat die voorselectie een verplichting is vanuit de UEFA/FIFA, zodat de clubs weten wie er opgeroepen gaan worden en wie zij dus eventueel gaan missen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom zou men nu een afscheid moeten regelen voor Sneijder? Gebruik ??n van de latere oefenduels voor hem of regel een soort testimonial, zoals bij Podolski. Logisch dat de KNVB dat nu niet doet.
 

Pascallovic

Well-known member
Wie had je dan in de selectie verwacht?
Kluivert is niet in vorm, dus als je dan toch een jonge vleugelspeler kiest zou ik op basis van de recente prestaties voor Bergwijn gaan. Van de Beek ook totaal niet in vorm. Geef Vormer een kansje. Weghorst vind ik gewoon geen Oranje materiaal. Kijk dan maar of Locadia fit te krijgen is. Guus Til zie ik persoonlijk nog niet iets heel bijzonders. Gezien het aantal middenvelders kun je makkelijk zonder hem.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom zou men nu een afscheid moeten regelen voor Sneijder? Gebruik ??n van de latere oefenduels voor hem of regel een soort testimonial, zoals bij Podolski. Logisch dat de KNVB dat nu niet doet.

Waarom zou een later oefenduel wel geschikt zijn? Dan is het toch ook storend voor het groepsproces? We weten hoe de KNVB is. Van uitstel komt afstel. Mag ie net als Heitinga, Mathijssen en Seedorf na tig jaar na hun laatste interland afscheid nemen.
 

Batigoal

Well-known member
Zo gek is de selectie niet. Het is juist bij oefenwedstrijden goed om te kijken hoe die jongens omgaan met de druk van Oranje. Til en Kluivert zijn duidelijk talenten voor de toekomst, Bizot en Weghorst zijn niet slechter dan de andere opties op die posities.
 

Mario

Well-known member
Heeft er ooit iemand een speciale afscheidswedstrijd gehad bij Oranje? Je wordt niet meer geselecteerd en dan is het klaar. Op een gegeven moment krijg je dan een bloemetje en bedankwoord voor aanvang van een latere interland.
 

Bernardo

Well-known member
De fantastische presterende Bas Dost heeft besloten te bedanken voor Oranje. Als dit nou maar goed komt met het Nederlands Elftal.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind het lastig. Enerzijds is Dost onze best functionerende spits in het buitenland en ook nationaal loopt er niks beters rond. Aan de andere kant heeft Dost een aantal kansen gehad in Oranje en deze nooit gepakt. Hij is niet geschikt voor het systeem en de buitenspelers die we momenteel hebben. Dan snap ik dat hij weinig speeltijd krijgt.
 

Mario

Well-known member
De fantastische presterende Bas Dost heeft besloten te bedanken voor Oranje. Als dit nou maar goed komt met het Nederlands Elftal.

Hij had het gevoel niet serieus te werden genomen. 18 interlands, 1 doelpunt...tsja. Leuk dat hij zoveel scoort in Portugal, maar dat is ook geen top competitie.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Zonde, dan ben je dus je enige targetman/breekijzer kwijt. Dat vergroot wel de kansen van Weghorst. Verwacht dat die er vanaf nu vast bij zit.
 
Bovenaan