Oranje Leeuwinnen

DeMaster

Active member
Korfbal post maar ergens anders maar niet hier.

Allemaal maar onzin wat jullie posten. Filmpje over de Duitse dames, het Oranje Leeuwinnen WK magazine.
Maar ondertussen wel allemaal voor de tv zitten als de dames hun wedstrijden spelen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Of het helpt is de vraag... Want de Duitse vrouwen, die toch heel veel winnen, vinden dat ze nog altijd niet serieus genomen worden:

Wat een sneu filmpje zeg. Een minuut lang zeuren dat je geen aandacht krijgt en dan afsluiten met "het boeit ons niet als je ons gezicht niet onthoudt, we willen gewoon voetballen". Jahooooor.

JMD

Well-known member
Wat een sneu filmpje zeg. Een minuut lang zeuren dat je geen aandacht krijgt en dan afsluiten met "het boeit ons niet als je ons gezicht niet onthoudt, we willen gewoon voetballen". Jahooooor.

Sowieso zijn mensen (of het nu mannen of vrouwen zijn) die het hardst schreeuwen dat ze geen aandacht krijgen of dat 'mensen maar praten over ons' en dan zeggen dat het ze dat allemaal niks kan schelen daar juist erg mee bezig...

Hankie

Well-known member
Roord is rugnummer 12 zat: ‘Ik wil gewoon spelen, klaar’
Jill Roord draagt bij de Nederlandse voetbalsters niet alleen het shirt met rugnummer 12, ze voelt zich ook de nummer 12 van de groep. De 22-jarige middenvelder hikt al een tijdje tegen een basisplaats aan. ,,Ik heb '12' voor het EK gekregen, maar ik vind het eigenlijk gewoon een lelijk nummer. En ik voel me soms ook wel de nummer 12 ja'', erkent Roord. ,,Ik wil nu wel een ander nummer.”

De dochter van oud-prof Ren? Roord mocht vier jaar geleden al mee naar het WK in Canada. ,,Net 18 jaar, ik was toen echt nog een baby'tje. Ik zat nog niet zo lang bij de groep, ik kwam pas net kijken. Ik keek m'n ogen uit. Maar nu zit ik er al vier jaar bij. Dit wordt mijn derde eindtoernooi. Hoe langer je erbij zit, hoe meer verwachtingen je krijgt. En hoe zwaarder het ook wordt als je niet speelt. Ik ben nog hartstikke jong, ik doe het goed en daar ben ik heel trots op. Maar ik wil ook spelen, punt uit. Dat is wel eens lastig. Je kan soms beter de nummer 23 zijn zonder verwachtingen dan de nummer 12 die w?l verwachtingen heeft. En ik snak naar meer speeltijd.”

Arsenal
Roord brak al op jonge leeftijd door bij FC Twente. Na vier landstitels en het gewonnen EK met Oranje verhuisde ze in 2017 naar Bayern M?nchen, waar ze als nummer 10 niet altijd verzekerd was van een basisplaats. Na het WK stapt Roord over naar Arsenal. Bij de Engelse kampioen wordt ze herenigd met Vivianne Miedema, met wie ze een trefzekere tandem vormde in de Nederlandse jeugdelftallen.

,,We hebben samen heel veel goals gemaakt. 'Viev' en ik voelen elkaar goed aan, we vinden elkaar heel makkelijk op het veld. Maar mijn keuze voor Arsenal staat daar los van. Ik doe veel dingen op intu?tie en had hier het beste gevoel bij. De Engelse competitie is in opkomst en de manier van spelen van Arsenal spreekt me aan. Ik kan daar veel aan de bal komen. Maar eerst het WK, dat wordt iets gigantisch. Het is aan ons om daar een succes van te maken.''

ahhhhh zielig zeg.....

Pascallovic

Well-known member
Dat basisspeelsters nu ook al gaan klagen over dat ze willen spelen. Met rugnummer 12 sta je altijd in de basis heb ik begrepen.

Bovenaan