Oranje Leeuwinnen

noordooster

Well-known member
Slim om te vergelijken, man, iedereen ziet toch dat de dames beter voetbal spelen. Waarom was het Philips Stadion vorige week bijna uitverkocht? Waarom zijn alle wedstrijden uitverkocht?
Vergeleken met 2009 toen de vrouwen op het EK in Finland de halve finale speelden, wordt er nu inderdaad beter gevoetbald.
Toen was het vooral tegenhouden, veel vechtlust, zwakke balcontrole, slechte passes en een flinke portie geluk dat ze zover kwamen.
Nu wordt er met betere speelsters veel beter gevoetbald. Vooral het middenveld is nu veel beter met Spitse, Groenen en van den Donk en ook Martens en van der Gragt vind ik vaak sterk spelen.
Miedema, die destijds bij Heerenveen zoveel scoorde , valt me in het Nederlands Elftal vaak tegen. Maar ze pikt wel regelmatig haar doelpunten mee.

Die volle stadions bij de vrouwen komen natuurlijk mede door de successen en het betere voetbal.
Ook de uitstraling van de vrouwen kon wel eens meespelen.
Verder denk ik dat er ook nogal wat mensen in het stadion komen die wat meer uit zijn op een "feestje" dan dat ze voetballiefhebber zijn. Iets soortgelijks als wat je bij schaatsen soms ziet. Lekker gezellig met elkaar de wave maken en niet naar de sport kijken.
 

JMD

Well-known member
Verder denk ik dat er ook nogal wat mensen in het stadion komen die wat meer uit zijn op een "feestje" dan dat ze voetballiefhebber zijn. Iets soortgelijks als wat je bij schaatsen soms ziet. Lekker gezellig met elkaar de wave maken en niet naar de sport kijken.
Ben het met je eens hoor, maar dat is precies ook het publiek dat bij NL mannen komt... Ben 1x bij een interland geweest (2009 ArenA tegen Engeland) en dat was eens maar nooit meer... Pluspunt waren daar nog wel de Engelse fans die de net overleden Bobby Robson minutenlang toezongen, dat was kippenvel. Het waven en de Teletoeters e.d. kon me gestolen worden. Waven als je 5-0 voorstaat ofzo als uitdrukking van vreugde ok, maar waven om het waven, nee dank je...
 

zwammy

Well-known member
Nog een vrouwenvoetbal liefhebber :duim: (heb het ook gezien)

Valt mee dat je geen commentaar krijgt, sommige leden zijn hier niet zo van het vrouwenvoetbal, maar blijkbaar is een amateurwedstrijd voor hun wel goed als die bekeken wordt.

Vrouwenvoetbal is niet te vergelijken met amateurvoetbal. Vrouwenvoetbal is te vergelijken met onder 14 voetbal.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278948

Vooruit, onder 15 dus.
 
Bovenaan