Oranje in de UEFA Nations League 2020/21

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind hem ook bij Ajax kwetsbaarder, alleen komen ze daar zelden serieuze tegenstand tegen.
 

Joost

Well-known member
Genoeg kansen gecreëerd, niet genoeg afgemaakt. Maar vooral ook af en toe zwak achterin.

Maar leuk voor de Boer dat hij een keer na een zege de pers te woord kan staan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Prima potje en ook wel fijn voor de trainert dat hij zich de komende jaren geen zorgen hoeft te maken over de back-posities.
 

Mario

Well-known member
We zijn wel klaar in deze onzin competitie.

Normaal gesproken gaat Italië naar de finale van de Nations League, maar dat wordt ergens in oktober 2021 gespeeld geloof ik. Belangrijkste is dat we nu groepshoofd zijn voor de WK kwalificatie, verder geloof ik het wel. De vorige editie was vooral belangrijk voor eerherstel, en daar is dit wel een mooi ‘toernooi’ voor. Verder blijven het natuurlijk gewoon een reeeks oefenwedstrijden.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het wel een leuk toernooi eerlijk gezegd. We spelen weer eens tegen wat andere tegenstanders en het semi-serieuze karakter geeft leukere duels dan eindeloze oefenduels.
 

Atreides

Well-known member
Het duo Wijndal - Blind beviel me prima. Zowel de diepgang en dynamiek maar zeker de spelverdelende kwaliteiten van Blind. Ook Klaassen maakte een solide indruk en leek een rol te spelen in het minder stroperige Oranje. Het zou zo maar kunnen zijn dat Klaassen net als bij Ajax het missende puzzelblokje wordt op het middenveld doordat hij degelijker is dan van de Beek en voetballend beter dan de Roon.

Kan iemand Blind wisselen? Heeft nooit meer zijn niveau gehaald sinds hij onwel werd.

Die wast toch juist van grote waarde als spelverdeler van achteruit?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vond hem verdedigend heel erg zwak.

Sowieso gaven we veel te veel ruimte en kansen weg tegen een team als Bosnië. Ik vind puur als controleur, De Roon beter dan Klaassen. Klaassen voetbalt echter makkelijk en kan beter spelen tegen mindere teams.

Een interessante; Stengs of Berghuis?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Stengs over een jaar of 2 zeker de positie zou kunnen invullen als Ziyech doet. Moet hij fysiek sterker en slimmer worden.

Berghuis zal m.i. nooit excelleren bij Oranje. Komt snelheid en handelingssnelheid te kort. Kan wel in dienst van het team spelen daar en met zijn trap en combinerend vermogen heel nuttig zijn in dit Oranje.

Als liefhebber zie ik liever Stengs, maar die heeft nog even tijd nodig. Tot die tijd zou Berghuis dit goed in kunnen vullen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik hoop trouwens wel dat er aanvallend nog wat doorkomt ergens dit jaar, want ik vind het wel pover dat we met Luuk de Jong aan komen zetten.
 

Joost

Well-known member
Ik vind Luuk de Jong in deze variant als handenbinder en bliksemafleider wel een interessante optie. Berghuis kan toch wel een aardige voorzet geven en dat geeft wat meer variatie in de mogelijkheden dan eindeloos er doorheen combineren.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik vind het wel een leuk toernooi eerlijk gezegd. We spelen weer eens tegen wat andere tegenstanders en het semi-serieuze karakter geeft leukere duels dan eindeloze oefenduels.

Ik vond de meeste wedstrijden die ik gezien heb toch niet van een heel hoog niveau, ook de wedstrijden van België waren zelden echt leuk om te kijken. Spelers spelen duidelijk mer de handrem op, wat gezien hun drukke programma's bij hun clubs hen ook wel vergeven mag worden. Interessanter dan de oefenduels met B-elftallen van woensdag is het wel, dat klopt.
 
Bovenaan