Oranje in de UEFA Nations League 2020/21

Batigoal

Well-known member
Ik vind het wel een leuk toernooi eerlijk gezegd. We spelen weer eens tegen wat andere tegenstanders en het semi-serieuze karakter geeft leukere duels dan eindeloze oefenduels.

Eens, ik vind dit toernooi wel leuk eigenlijk. Oefenduels mogen ze van mij afschaffen om meer ruimte te creëren op de kalender.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vond hem verdedigend heel erg zwak.

Sowieso gaven we veel te veel ruimte en kansen weg tegen een team als Bosnië. Ik vind puur als controleur, De Roon beter dan Klaassen. Klaassen voetbalt echter makkelijk en kan beter spelen tegen mindere teams.

Een interessante; Stengs of Berghuis?

Ben het zowaar wel eens met PES5 over Blind. Hij is sinds zijn afwezigheid niet meer op hetzelfde niveau. Voetballend is hij nog altijd goed genoeg en van waarde, zijn passing vooruit was afgelopen week in Oranje weer uitstekend, maar verdedigend en qua snelheid vind ik hem in de grote wedstrijden tegenvallen. In de Champions League kwam dat vooral aan het licht omdat hij naast zich Schuurs had die dat topniveau helemaal (nog) niet heeft.

De Roon vind ik dan weer 3 keer niks in Oranje. Ik begrijp dat hij bij Atalanta erg nuttig is voor zijn team, maar hij heeft mij nooit kunnen bekoren in het Nederlands Elftal en die balans brengt hij ook niet tegen de toplanden. Dan liever een voetballer op zijn plaats.
 

Atreides

Well-known member
Ik denk dat Stengs over een jaar of 2 zeker de positie zou kunnen invullen als Ziyech doet. Moet hij fysiek sterker en slimmer worden.

Dan moet Stengs haast wel naar Ajax. Die blijft nooit na dit jaar nog twee jaar bij AZ en bij het buitenland gaat Stengs die vrijheid nooit krijgen. Je ziet ook dat al die AZ-spelers ook gewoon veel moeite hebben met de stap na AZ (op de voltstrekt A-typische Weghorst na dan).
 

Forza AZ

Well-known member
Dan moet Stengs haast wel naar Ajax. Die blijft nooit na dit jaar nog twee jaar bij AZ en bij het buitenland gaat Stengs die vrijheid nooit krijgen. Je ziet ook dat al die AZ-spelers ook gewoon veel moeite hebben met de stap na AZ (op de voltstrekt A-typische Weghorst na dan).
AZ gaat natuurlijk nooit z'n beste spelers naar Ajax laten vertrekken, want een buitenlandse club zal een veel hogere transfersom betalen. En ook wil je natuurlijk niet een concurrent beter maken.
 

Joost

Well-known member
AZ gaat natuurlijk nooit z'n beste spelers naar Ajax laten vertrekken, want een buitenlandse club zal een veel hogere transfersom betalen. En ook wil je natuurlijk niet een concurrent beter maken.
In welk opzicht ziet AZ Ajax als concurrent?
 

Abubakari

Well-known member
AZ heeft de ambitie om het de grote 3 moeilijk te maken (en dat lukt ook regelmatig), dan zou het raar zijn als je je beste spelers naar die clubs laat vertrekken.
Als zo'n speler naar Ajax wil heeft AZ niks te willen. AZ is ook al langer een club die zich soms met de top 3 kan meten maar spelers gaan toch naar de top 3 als ze die kans krijgen. Heel leuk, die stoere praatjes voor de bühne, maar uiteindelijk beslist de speler zelf waar ie heen gaat en als Ajax bereid is te betalen gaat die speler gewoon naar Ajax.
Of naar PSV of Feyenoord, maar die zijn wat minder kapitaalkrachtig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar komt bij dat je ook niet de illusie moet hebben dat er in het buitenland altijd maar de hoofdprijs betaald wordt.
Maar goed, dit zal wel weer worden uitgelegd als Ajax arrogantie.
 

Abubakari

Well-known member
Contract tot 2023, 10 miljoen ofzo. AZ mag ook nog wel een beetje dankbaar zijn voor Dani de Wit. Misschien mogen ze nog wel eentje uit de selectie die in de categorie nummer 18-35 valt als ze een beetje lief meewerken.
 
Bovenaan