Opmerkelijk voetbalnieuws

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom mag de VAR uitgerekend bij een hele belangrijke fout, zoals gisteren bij de 2e gele kaart voor Penetra, niet optreden?

Ja, de scheids trekt geel, dus?

Fregge

Well-known member
Dan zou de VAR bij iedere gele kaart in moeten grijpen. Want waarom wel ingrijpen bij een onterechte 2e gele kaart dan bij een onterechte 1e gele kaart?

Batigoal

Well-known member
Ik vind het nogal selectief om alleen bij die rode kaart te blijven hangen. Bij AZ vergeten ze even dat Bjelic een directe rode kaart mocht krijgen omdat hij als een bezetene inkwam en Goes en Koopmeiners heel de wedstrijd gespaard werden. Tegenhouden van Matheus bij de 1-2 en later affluiten van voordeel Ajax bij de overtreding op Brobbey zijn ook vrij dubieus. Kortom selectief gejank dus van de AZ'ers, want de arbitrage was aan beide kanten dramatisch.

erka

Well-known member
Dat zal je mij niet horen zeggen, maar het is compleet overtrokken dat het alleen maar over de rode kaart van Penetra gaat terwijl AZ met een normale scheids al in minuut 54 met 10 man had gestaan.

Wat mij betreft gaat het vooral over Higler zijn inconsistentie over vele wedstrijden en meerdere seizoenen. Je weet nooit wat je aan m hebt. Hij is meestal niet partijdig maar gewoon niet in control.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dan zou de VAR bij iedere gele kaart in moeten grijpen. Want waarom wel ingrijpen bij een onterechte 2e gele kaart dan bij een onterechte 1e gele kaart?
Nee, de VAR mag bij elke kaart wel kijken. Je hoeft bij een 1e kaart niet per se te wachten, bij een 2e wel.

Joost

Well-known member
Waarom mag de VAR uitgerekend bij een hele belangrijke fout, zoals gisteren bij de 2e gele kaart voor Penetra, niet optreden?

Ja, de scheids trekt geel, dus?
Omdat de VAR enkel mag ingrijpen bij overtredingen die de scheidsrechter gemist heeft in aanloop naar een doelpunt en bij het wel of niet geven van een strafschop of rode kaart.

Wat bij mij betreft zou een eventuele tweede gele kaart die tot uitsluiting (of juist niet) zou leiden daar best aan toegevoegd mogen worden. En dan denk ik ook even terug aan Lewis-Skelly bij PSV-Arsenal.

JMD

Well-known member
Wat bij mij betreft zou een eventuele tweede gele kaart die tot uitsluiting (of juist niet) zou leiden daar best aan toegevoegd mogen worden. En dan denk ik ook even terug aan Lewis-Skelly bij PSV-Arsenal.
Punt is alleen dat je dan wel bij een 2e gele kaart gaat kijken, maar als de 1e gele kaart juist onterecht was gebeurt dat dan weer niet. Dat kan dan ook niet.

Dus óf we kijken bij alle gele kaarten of helemaal niet. Dus het is nu heel lullig voor Penetra, maar als we hier aan gaan beginnen dan duurt een duel zometeen 130 minuten

Bovenaan