Opmerkelijk voetbalnieuws

erka

Well-known member
Viaplay ingestort. Uitstekend nieuws voor niet alleen de F1 maar ook voetbal- en andere sportrechten. Hopelijk gaat het bedrijf heel snel failliet.
 

JMD

Well-known member
Viaplay ingestort. Uitstekend nieuws voor niet alleen de F1 maar ook voetbal- en andere sportrechten. Hopelijk gaat het bedrijf heel snel failliet.
Want? Waarom hoop je dat? Als zij de F1 en voetbal niet hebben, krijgt iemand anders ze wel. En verder ben ik wel tevreden over ze, zij zenden tenminste bv alle PO Engels voetbal uit. Ja, samenvattingen maken en switch-programma's verdienen nog aandacht, maar ze zijn pas net begonnen met voetba uitzenden.


Ander belangrijk (en opmerkelijk) nieuws: vanaf 2025/2026 moeten alle eredivisieclubs verplicht spelen op natuurgras. Mooi.
 

erka

Well-known member
Erka, Dramaqueen. De topman is opgestapt. Dat is het.

Nee hoor, dat is het niet. Hun aandelen zijn ingestort. Is wel iets meer dan de topman.

@JMD
1. Ik hoor alleen maar negatieve verhalen over Viaplay. F1 streams die niet werken, live voetbal, schakel en samenvattingen die regelmatig niet werken. Of slechte kwaliteit. Het is een startup die te snel gegroeid is, nog niet klaar blijkt voor het grote werk en nu zwaar verlies lijdt.
2. Wat mij betreft komt er een eind aan versnippering van sportrechten. Ik ben best bereid te betalen voor diensten maar dan het liefst wel richting een grote sportzender die alles heeft en niet dat ik elk jaar weer moet uitzoeken welke aanbieder nu weer welk recht heeft.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
@JMD
1. Ik hoor alleen maar negatieve verhalen over Viaplay. F1 streams die niet werken, live voetbal, schakel en samenvattingen die regelmatig niet werken. Of slechte kwaliteit. Het is een startup die te snel gegroeid is, nog niet klaar blijkt voor het grote werk en nu zwaar verlies lijdt.
Nou, dan heb ik zeker continu mazzel gehad, want ik heb nooit problemen met hun streams e.d.. Het enige commentaar dat ik op ze heb is dat op het Viaplaykanaal van Ziggo eigenlijk alleen F1 wordt uitgezonden, de overige tijd alleen trailers... Zend verdorie daar PL, BL of weet ik wat uit...

2. Wat mij betreft komt er een eind aan versnippering van sportrechten. Ik ben best bereid te betalen voor diensten maar dan het liefst wel richting een grote sportzender die alles heeft en niet dat ik elk jaar weer moet uitzoeken welke aanbieder nu weer welk recht heeft.
Dat gaat echt nooit gebeuren, want er zullen altijd partijen (ESPN, Ziggo, Viaplay, ...) tegen elkaar opbieden. En of 1 sportzender wel zo ideaal werkt weet ik niet, want die moeten dan in hun uitzendingen steeds keuzes maken, en dan gaat niet iedereen tevreden zijn.
Het is idd elke zomer weer even uitzoeken, maar de VI maakt altijd een handig overizchtje, daarna is dat toch zo lastig niet meer?
 

ALenstra

Well-known member
Dat overzicht van VI is verre van compleet. Ik verdenk ze er van dat ze vrij te ontvangen uitzendingen bewust niet vermelden.
 
Bovenaan