Opmerkelijk voetbalnieuws

Joost

Well-known member
De KNVB begint een experimentele competitie die gaat fungeren als proeftuin voor nieuwe spelregels. Tien reserveploegen van topamateurclubs spelen hun duels met nieuwe regels zoals de self-pass, de intrap of indribbel en tijdstraffen bij gele en rode kaarten.

Deze zogenoemde Future Rules Football League wordt gespeeld buiten de reguliere competities om. Deelnemers zijn de Onder 23-ploegen van ARC, FC Lisse, Westlandia, Katwijk, Quick Boys, VVSB, Rijnsburgse Boys, Alphense Boys, AFC en de Koninklijke HFC. Ze spelen eens per maand en in totaal zal de laboratorium-competitie zeven speelronden van vijf duels beslaan.

In mei organiseerde de KNVB al de Wedstrijd van de Toekomst tussen de Suriprofs en Fortuna Sittard. Doel is om te onderzoeken wat de toegevoegde waarde is van spelregelwijzigingen, iets waar Marco van Basten zich hard voor maakt binnen de FIFA.

Aan de hand van alle wedstrijdgegevens en interviews met de betrokkenen wordt na de competitie een rapport opgemaakt dat naar de FIFA en de internationale spelregelcommissie IFAB wordt gestuurd. Eerder liep de Nederlandse bond voorop met het testen van de videoscheidsrechter.

Interessant idee en een prima manier om dit te testen.
 

de waan

Well-known member
Het is alleen niet de KNVB die het doet (ze helpen wel mee), maar het groepje met o.a. Michiel de Hoog van De Correspondent, Bram Meurs (VidB) en Teun Meurs (voorheen Voetblah).
 

Batigoal

Well-known member
Je hoort weleens dat voetballers zich een paar dagen te laat van vakantie weer melden op de club en doorgaans volgt er (logisch) een straf. Verdediger Papy Djilibodji van Sunderland heeft het wel heel bont gemaakt. De oud-speler van Chelsea meldde zich maar liefst 72 dagen te laat op de club!
 

Mario

Well-known member
Guus komt ook weer terug uit pensioen, en gaat het Olympisch elftal van China trainen. Doel is de spelen van 2020 in Japan.
 

JMD

Well-known member
https://www.bbc.com/sport/football/45483586

De 3e Europese competitie is bevestigd en er is groen licht gegeven.
"The current model needs modernising," aldus Agnelli (voorz. Juventus, tevens in het ex. comite van de UEFA)
Ben ik erg cynisch als ik bij die laatste opmerking denk aan dat de grote clubs nog meer zekerheid willen? Dus top5 van de grote 4 direct CL ofzo?

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken, wat men van plan is...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht dat de CL gewoon puur voor de toplanden gaat worden en de EL voor subtoppers uit toplanden en enkele teams uit kleinere landen. De rest wordt in het nieuwe toernooi gedumpt.
 

Pascallovic

Well-known member
Neem aan dat de beste nummers 3 uit de EL dan mogen instromen in de kneuzen cup, zodat die toch nog een aansprekende winnaar krijgt.
 

JMD

Well-known member
De EL gaat naar 32 teams, dus er komen maar 16 extra plekken bij

Precies. EN als ze dan ook de kleine landen een plek willen geven gaat het dus ten koste van de subtopplaatsen...

Tevens ben ik benieuwd hoe ze het afstromen van CL naar EL gaan regelen (als dat blijft). Want nu zijn er 12 groepen, bovenste 2 door, dus 24 + 8 afstromers.
Zo meteen zijn het slechts 8 groepen, dus 16 teams door (ik neem althans niet aan dat ze de beste 3 door laten gaan), hoe doe je de 8 uit de CL er dan bij. Of misschien laten ze de 16 EL-teams dan eerst een ronde spelen en komen de CL-afstromers er 1 ronde later bij. (zal mij niks verbazen als de toplanden dat gaan eisen...).
 

Forza AZ

Well-known member
Precies. EN als ze dan ook de kleine landen een plek willen geven gaat het dus ten koste van de subtopplaatsen...

Tevens ben ik benieuwd hoe ze het afstromen van CL naar EL gaan regelen (als dat blijft). Want nu zijn er 12 groepen, bovenste 2 door, dus 24 + 8 afstromers.
Zo meteen zijn het slechts 8 groepen, dus 16 teams door (ik neem althans niet aan dat ze de beste 3 door laten gaan), hoe doe je de 8 uit de CL er dan bij. Of misschien laten ze de 16 EL-teams dan eerst een ronde spelen en komen de CL-afstromers er 1 ronde later bij. (zal mij niks verbazen als de toplanden dat gaan eisen...).
Je kunt ook de groepswinnaars van de EL als bonus een ronde laten overslaan, en de nummers 2 tegen de nummers 3 van de CL laten spelen. Dan maak je de groepsfase EL interessanter omdat groepswinst echt een groot voordeel geeft.
 

Maasveld

Well-known member
Oei, de Cruyff-Foundation is niet blij met de FIFA-rating van Johan Cruyff. Hij heeft een rating van 94, net als Ronaldinho en Cristiano Ronaldo. Pel? en Maradona hebben 98 respectievelijk 97.
 
Bovenaan