Onsportieve acties

Joost

Well-known member
De publieke opinie wordt vooral gestuurd door de eenzijdige berichtgeving. Er had ook kunnen staan; "Moeder weigert te betalen, kind mag niet voetballen". Dan had die moeder de publieke opinie over zich heen gekregen en dat zou meer terecht zijn.

Ik vind de reactie van Bladella daarom juist top. Iedere sportclub staat onder druk door gebrek aan vrijwilligers en moet daarom soms mensen inhuren. Als je als moeder dan zo'n verhaal de wereld in helpt dan is dat een typisch geval van wel de lusten, niet de lasten.

Tevens is het helemaal niet zo'n raar systeem, ik ken tientallen verenigingen waar je door vrijwillgerswerk te doen een verlaging van de contributie krijgt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar ze hebben gelijk. Gefeliciteerd met deze fabeltastische overwinning!!!!!!1!!!!!!!!111!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat zal carnaval nu nog mooier zijn.

Overigens is 'ongeveer ?8000' evenveel als 'ongeveer ?8000 min die 5 tientjes', maar dat geheel ter zijde.

Voed jij je kinderen ook op als toekomstige wanbetalers en figuren die een uitzonderingspositie mogen opeisen/uitvreters van de maatschappij?
 

Batigoal

Well-known member
Voed jij je kinderen ook op als toekomstige wanbetalers en figuren die een uitzonderingspositie mogen opeisen/uitvreters van de maatschappij?

Het is geen officieel onderdeel van de contributie, maar een extra toeslag op basis van targets. Kind haalt targets niet en wordt ontslagen. Krijgt hij nu een deel van contributie terug?
 

Forza AZ

Well-known member
Overigens is 'ongeveer ?8000' evenveel als 'ongeveer ?8000 min die 5 tientjes', maar dat geheel ter zijde.
Maar als volgend jaar de helft van de leden dan maar de helft van de loten verkoopt, scheelt het ineens wel een paar duizend euro.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat die moeder een trut is, prima. Ze had best die 15 euro bij kunnen leggen.

Maar de club is erger. Ook al heb je 100% gelijk, soms moet je je verlies nemen. Elke man die een relatie heeft (met een vrouw...) weet wat ik bedoel. Wat heb je er nou aan als club zijnde? Het is ook niet zo dat de gehele jeugdafdeling van Bladella niet meewerkt of dat vanaf nu gaat doen, omdat er een paar tientjes minder binnen komen. Al je goodwill is nu weg en dat krijg je niet terug. En waarom? Omdat je je gelijk wilt halen. Ze hebben 30 (DER-TIG) jeugdteams. Laten we zeggen dat dat 200 spelertjes zijn. Daar zijn er 4 van die gezamelijk een euro of 50 tekort hebben op een bedrag van 8000.

En daar ga je stampij om maken? Ik snap dat niet.

En dan kun jij nog 100x zeggen dat het maatschappelijk zo hoort, maar zo werkt het niet. Je moet af en toe even wegkijken, al was het maar voor het belang van (zoals nu) een club. Je hele club gaat door het slijk, maar maatschappelijk gezien heb je gelijk. Nogmaals: Gefeliciteerd!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar als volgend jaar de helft van de leden dan maar de helft van de loten verkoopt, scheelt het ineens wel een paar duizend euro.

Ja, dan wel ja. Maar dat gebeurd niet. Je moet dat ook niet met neon letters in de clubkrant aan zetten.

- Kees, hoeveel hebben we dit jaar?
'gewoon, ongeveer 8000, net als altijd. Er zijn er 4 die niet aan de 25 euro komen trouwens'
- Oh, nou ja, drinken we een kop koffie minder vandaag, hahaha

Klaar was Bladella.
 

Joost

Well-known member
Dat die moeder een trut is, prima. Ze had best die 15 euro bij kunnen leggen.

Maar de club is erger. Ook al heb je 100% gelijk, soms moet je je verlies nemen. Elke man die een relatie heeft (met een vrouw...) weet wat ik bedoel. Wat heb je er nou aan als club zijnde? Het is ook niet zo dat de gehele jeugdafdeling van Bladella niet meewerkt of dat vanaf nu gaat doen, omdat er een paar tientjes minder binnen komen. Al je goodwill is nu weg en dat krijg je niet terug. En waarom? Omdat je je gelijk wilt halen. Ze hebben 30 (DER-TIG) jeugdteams. Laten we zeggen dat dat 200 spelertjes zijn. Daar zijn er 4 van die gezamelijk een euro of 50 tekort hebben op een bedrag van 8000.

En daar ga je stampij om maken? Ik snap dat niet.

En dan kun jij nog 100x zeggen dat het maatschappelijk zo hoort, maar zo werkt het niet. Je moet af en toe even wegkijken, al was het maar voor het belang van (zoals nu) een club. Je hele club gaat door het slijk, maar maatschappelijk gezien heb je gelijk. Nogmaals: Gefeliciteerd!

Als je dat gaat toestaan schep je wel een precedent.

Daarnaast zal die club ook wel een afweging gemaakt hebben. Ze zijn de enige in het dorp en hebben een goede reputatie. Dit verhaal waait over en is over twee weken weer vergeten.
 

Batigoal

Well-known member
Als je dat gaat toestaan schep je wel een precedent.

Daarnaast zal die club ook wel een afweging gemaakt hebben. Ze zijn de enige in het dorp en hebben een goede reputatie. Dit verhaal waait over en is over twee weken weer vergeten.

Als je als club zelfs bedreigingen ontvangt denk ik wel dat je hierdoor voor langere periode een slechte naam aan over houdt en dus meer financi?le schade door krijgt. Zoals Satyr aangeeft had je als antwoord hierop in de media het zoveel beter kunnen aanpakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is geen officieel onderdeel van de contributie, maar een extra toeslag op basis van targets. Kind haalt targets niet en wordt ontslagen. Krijgt hij nu een deel van contributie terug?

Bij mijn atletiekvereniging werkt het exact zo. Ouders van kinderen vervullen in de praktijk de vrijwilligerstaak.
 

Maasveld

Well-known member
Wat een nonsens. Of dit de enige vereniging is die op deze manier werkt. Mijn atletiekvereniging vraagt ook een bijdrage van 50 euro bij het niet volledig voldoen aan de vrijwilligerstaken. Daarbij geldt in tegenstelling tot bij deze club geen coulante pro-rata benadering. Ik snap niet waarom sommige leden een uitzonderingspositie moeten krijgen. Ik begrijp de zieligheidsfactor voor die kinderen, maar dat zit hem eerder in het hebben van ouders met vreemde principes en prioriteiten. Prima dat je nul betrokkenheid en inzet wil tonen, maar dat kost je 25 euro extra ofwel geen korting op je contributie. Die lagere contributie is mogelijk onder bepaalde voorwaarden.
Kan ook averechts werken. Club hier uit de buurt heeft dat verplichte vrijwilligerswerk een aantal jaren geleden ook ingevoerd. Daarop zijn 3 seniorenteams gaan lopen. Scheelt je een dikke 10.000 euro.
 

De Groene Scout

Well-known member
Lees de discussie nu pas, maar alle lof voor Bladella.
Als je afspraken maakt met de leden en je legt het ook nog eens vast in de ALV, dan moet je je daar ook aan houden.
Toegeven is einde beleid en zal ertoe leiden dat het volgende seizoen veel meer kids niet hun best doen om de loten te verkopen.

VB van deze verkapte vorm van contributie-verhoging zie je overigens wel meer in het verenigingsleven. Verkoop je de loten niet, dan gaat het deel wat je niet verkocht hebt bij de contributie op dat jaar. Niks mis mee. Heb je er wel problemen mee, zoek je een andere club. Heel simpel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onsportieve acties

Kan ook averechts werken. Club hier uit de buurt heeft dat verplichte vrijwilligerswerk een aantal jaren geleden ook ingevoerd. Daarop zijn 3 seniorenteams gaan lopen. Scheelt je een dikke 10.000 euro.

Je kunt je dus gewoon vrijkopen. Die 50 euro lijkt meer dan het is. De contributie is 305 euro. Atletiekverenigingen zijn duur en als je dan in het Olympisch Stadion traint, dan is het nog ietsje duurder.

Dat is inderdaad een uitstekende oplossing. Misschien dat Bladella een hint nodig heeft. Royeren is ook wat overdreven he

Komt allemaal op hetzelfde neer. Of je nou een verhoogde contributie moet betalen of een toeslag. Ik zou overigens blijven royeren. Dat soort ouders ben je liever kwijt dan rijk. Dat soort types dragen niets bij aan de vereniging, maar zijn wel haantje de voorste met klagen. Jammer voor die kinderen, maar dat zijn meestal ook het product van hun ouders.

EDIT: Mijn verhaal wordt bevestigd.

http://www.ad.nl/binnenland/vv-bladella-ontvangt-bedreigingen-na-royering-jeugdspelers~aa2df825/

Het is een klagende kut truus.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Dat is inderdaad een uitstekende oplossing. Misschien dat Bladella een hint nodig heeft. Royeren is ook wat overdreven he

Ehh Satyr, dat is precies wat Bladella gedaan heeft. Alleen weigert de moeder in kwestie dat te betalen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ehh Satyr, dat is precies wat Bladella gedaan heeft. Alleen weigert de moeder in kwestie dat te betalen.

Ze komt nog wel over de brug. Ze moet tenslotte meer tijd aan haar kind besteden als ze hem bij een voetbalclub een dorp verderop moet dumpen of dat ze hem thuis moet entertainen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ehh Satyr, dat is precies wat Bladella gedaan heeft. Alleen weigert de moeder in kwestie dat te betalen.

Ze hebben helemaal geen 15 euro bij de contributie gedaan. Ze hebben gezegd dat ze dan de 15 euro maar moest bijleggen.
 

Batigoal

Well-known member
Snap ook niet dat die moeder niet gewoon 15 euro betaalt, maar meneer de penningmeester accepteert niet dat mensen nu alsnog die lootjes willen kopen; waarom dan niet? En schildert vervolgens zelf de moeder af als nietsnut? Dan niet janken dat je club de volle laag krijgt natuurlijk want ze zijn zelf geen haar beter.

Overigens valt dit verplichte vrijwilligerswerk onder kinderarbeid, dus het zou wel vermakelijk zijn als de club daar problemen mee krijgt.
 
Bovenaan