Ons Europees voetbaltopic

gevegt

Well-known member
Dit klopt uiteraard niet. Die analisten hebben hun huiswerk niet gedaan. Tegen Pec hebben de Jong en Pepi samen in de spits gespeeld op het einde.

Wel top dat tegen het einde PSV met geen pure verdedigers heeft gespeeld. Ledezma, Mauro JR en Flamingo kunnen uiteraard ook op het middenveld spelen.
Zo is het dus.
De media lult maar wat en wij hebben de beste trainer van de hele wereld! (y)

stc

Well-known member
Vooral het middenveld laat het een beetje afweten.
In de eerste helft heeft het hele team het af laten weten. Bakayoko en Dams voorop. Tillman was ook heel slecht. Voorts moet ik wel zeggen dat die keeper heel veel pakte. (in de tweede helft telde ik 2 doelpunten die hij pakte.)

Reinoud

Well-known member
In de eerste helft heeft het hele team het af laten weten. Bakayoko en Dams voorop. Tillman was ook heel slecht. Voorts moet ik wel zeggen dat die keeper heel veel pakte. (in de tweede helft telde ik 2 doelpunten die hij pakte.)
Ik telde drie doelpunten die hij niet pakte...

Gefeliciteerd PSV'ers. Vrij bizar, zeker een dag na Feyenoord.

JMD

Well-known member
Gaat trouwens geloot worden he bij de tussenronde....

Alleen in 2 groepen waar 9 t/m 16 geplaatst zijn.
Nee, klopt niet, zie de reglementen op uefa.com. En ik denk dat die het toch wel beter weten dan analisten.

9/10 gaan spelen tegen 23/24
11/12 tegen 21/22 enz
Op die manier wordt ervoor gezorgd dat clubs tot en met de laatste ronde moeten blijven spelen, anders zouden er een flink aantal ploegen op de laatste dag niks meer hebben om voor te spelen, omdat ze bv niet meer boven plek 9 of onder plek 16 kunnen eindigen.

Joost

Well-known member
Nee, klopt niet, zie de reglementen op uefa.com. En ik denk dat die het toch wel beter weten dan analisten.

9/10 gaan spelen tegen 23/24
11/12 tegen 21/22 enz
Op die manier wordt ervoor gezorgd dat clubs tot en met de laatste ronde moeten blijven spelen, anders zouden er een flink aantal ploegen op de laatste dag niks meer hebben om voor te spelen, omdat ze bv niet meer boven plek 9 of onder plek 16 kunnen eindigen.
Maar daar loten ze wel voor.

ALenstra

Well-known member
Waar zijn lotingen nou voor nodig. Gewoon de algemene ranglijst als maatstaf nemen. De hoogst geklasseerde club speelt tegen het laagst geklasseerde team, het op een na hoogst geklasseerde team speelt tegen het op een na laagst geklasseerde team enzovoort.

Forza AZ

Well-known member
Waar zijn lotingen nou voor nodig. Gewoon de algemene ranglijst als maatstaf nemen. De hoogst geklasseerde club speelt tegen het laagst geklasseerde team, het op een na hoogst geklasseerde team speelt tegen het op een na laagst geklasseerde team enzovoort.
Alleen vanwege de media-aandacht waarschijnlijk dat ze nog een loting doen.

stc

Well-known member
Het is allemaal leuk en aardig dat hier over de loting wordt gepraat. Maar PSV moet eerst maar zorgen dat ze bij de beste 24 komen, wat een hele opgave gaat worden na het debacle van gisteren.

Mario

Well-known member
Het is allemaal leuk en aardig dat hier over de loting wordt gepraat. Maar PSV moet eerst maar zorgen dat ze bij de beste 24 komen, wat een hele opgave gaat worden na het debacle van gisteren.
De wedstrijd in Belgrado wordt denk ik bepalend, die zou je eigenlijk moeten winnen. Stade Brest uit wordt denk ik lastig, en Liverpool thuis waarschijnlijk onmogelijk. Voor het mooie zou je nog 3 punten moeten halen om zeker te zijn van een plek bij de beste 24.

stc

Well-known member
De wedstrijd in Belgrado wordt denk ik bepalend, die zou je eigenlijk moeten winnen. Stade Brest uit wordt denk ik lastig, en Liverpool thuis waarschijnlijk onmogelijk.
Liverpool is de laatste wedstrijd. Ligt eraan of Liverpool al bij de eerste 8 staat die wedstrijd, waar ik wel vanuit ga. Ik hoop dat PSV minimaal 4 punten haalt uit de 3 wedstrijden.

JMD

Well-known member
Liverpool is de laatste wedstrijd. Ligt eraan of Liverpool al bij de eerste 8 staat die wedstrijd, waar ik wel vanuit ga. Ik hoop dat PSV minimaal 4 punten haalt uit de 3 wedstrijden.
Ook als ze bij de eerste 8 staan zullen ze nog willen spelen, want plek 1 of 2 geeft voordeel tov lagere plekken.
Alleen als ze al zeker plek 1 of 2 hebben heeft LIverpool nergens meer voor te spelen.

erka

Well-known member
Met 8 punten ben je al nagenoeg zeker van de beste 24. Moet wel heel raar lopen als je dat nog misloopt. Het kan nog wel. Bert Kassies houdt op zijn site een hele simulatie bij van de kans op plaats 1-8, 9-16, 17-24 of 25 lager.

Volgens deze simulatie heeft PSV inmiddels 90% kans om bij de beste 24 te komen.

Batigoal

Well-known member
Met 8 punten ben je al nagenoeg zeker van de beste 24. Moet wel heel raar lopen als je dat nog misloopt. Het kan nog wel. Bert Kassies houdt op zijn site een hele simulatie bij van de kans op plaats 1-8, 9-16, 17-24 of 25 lager.

Volgens deze simulatie heeft PSV inmiddels 90% kans om bij de beste 24 te komen.
Dat heb ik hier al een tijdje geleden uit de doeken gedaan. Oftewel:
Deze post heeft 0 waarde.

Bovenaan