Ons Europees voetbaltopic

JMD

Well-known member
Dat was 3-5 toch? Kan me die wedstrijd herinneren. Geweldige uitgevoerde vrije trap scoorden ze toen. Nilis of Jonk geloof ik.

Klopt. Nilis ?n Jonk. Nilis met het wippertje, Jonk schoot raak.
Later dat seizoen probeerde PSV dat nog een keer, tegen Barcelona. Werd slecht uitgevoerd, PSV stond dramatisch in de 'restverdediging', gevolg was dat het 2-3 werd terwijl PSV het Barcelona van Cruijff in de touwen had (na een 2-2 in Camp Nou en een dramatisch begin (0-2) in Eindhoven).

de waan

Well-known member
Klopt. Nilis ?n Jonk. Nilis met het wippertje, Jonk schoot raak.
Later dat seizoen probeerde PSV dat nog een keer, tegen Barcelona. Werd slecht uitgevoerd, PSV stond dramatisch in de 'restverdediging', gevolg was dat het 2-3 werd terwijl PSV het Barcelona van Cruijff in de touwen had (na een 2-2 in Camp Nou en een dramatisch begin (0-2) in Eindhoven).
De naam Rene Klomp schiet mij nu spontaan te binnen.

JMD

Well-known member
De naam Rene Klomp schiet mij nu spontaan te binnen.

Die bij mij ook... Voor dat thuisduel miste PSV toen hoop spelers vanwege blessures (veelal opgelopen op de slechte velden door de ijskoude winter, Ajax had er dat seizoen ook veel last van in hun CL-campagne) en schorsingen. Dus hadden we Ren? Klomp achterin.

Bij die 2-2 stonden we ook nog eens tegen 10 man, Nadal (toen bekend als Barcaspeler, inmiddels bekend als oom van een van de beste tennissers aller tijden) kreeg rood.

Ik kwam laatst de samenvatting van het heenduel tegen, daar had PSV gewoon kansen om te winnen, en verzuimde die zonnebankkoning (Frisk) een strafschop aan PSV te geven vlak voor tijd.

JMD

Well-known member
Nu weer wakker worden svp, anders kom je net als Liverpool gisteren gewoon nog flink in de problemen na een 3-0 voorsprong.

Mario

Well-known member
Wel goed om te zien dat PSV dit toernooi eindelijk serieus lijkt te nemen. Wellicht wordt het nog wat dit seizoen in de EL.

1-4

Maasveld

Well-known member
Wel goed om te zien dat PSV dit toernooi eindelijk serieus lijkt te nemen. Wellicht wordt het nog wat dit seizoen in de EL.

1-4
Ik vind het wel frappant dat ze het net 1 seizoen doen nadat Ajax heeft laten zien dat zowel nationaal als internationaal presteren mogelijk is.

JMD

Well-known member
Ik vind het wel frappant dat ze het net 1 seizoen doen nadat Ajax heeft laten zien dat zowel nationaal als internationaal presteren mogelijk is.

IK denk zeker dat dat meegespeeld heeft. AJax heeft vorig seizoen (en in 2016/2017) laten zien dat NL ploegen ook ver kunnen komen in CL/EL, als ze het toernooi (EL) maar serieus nemen, en dat ze dan ook in de competitie succes kunnen hebben. PSV speelde gister in zijn sterkst mogelijke opstelling, de laatste keer dat PSV deelnam aan de EL-groepsfase (2014/2015) speelde men vaak met een B-team. Het kwam toen wel door de groepsfase, maar liet zich toen gewillig uitschakelen door Zenit, de competitie was belangrijker. Gezien de selectie van PSV (die in de breedte heel sterk is) kan je dit seizoen echt gewoon zowel in de EL als in de beker als in de competitie meestrijden.

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, ik vond PSV vorig jaar ook wel goed spelen in de CL en zat het een paar keer niet mee (Inter thuis bijv.) en denk ik dat het gebrek aan ervaring de oorzaak was dat het allemaal net niet was. Ik vind het ook oprecht jammer dat jullie dit jaar geen CL spelen want met die voorhoede had ik het graag willen zien.

JMD

Well-known member
Mwah, ik vond PSV vorig jaar ook wel goed spelen in de CL en zat het een paar keer niet mee (Inter thuis bijv.) en denk ik dat het gebrek aan ervaring de oorzaak was dat het allemaal net niet was. Ik vind het ook oprecht jammer dat jullie dit jaar geen CL spelen want met die voorhoede had ik het graag willen zien.
In augustus geloofde ik er echt niet in nee, maar met deze voorhoede had je in sommige poules (niet 1 zoals vorig jaar) best wel wat kunnen klaarspelen en minimaal 3e kunnen worden.

Vorig jaar zat het sowieso al niet mee met de loting, want met hoe PSV vorig najaar draaide had het in een groep met een 'mindere nummer 4' gewoon 3e kunnen worden en dan had je iig EL kunnen spelen. Hoe ver je daarin was gekomen had afgehangen van de loting.

JFK

Well-known member

Ahum....aanpassen deze post. Ben je helemaal mal?
Hier neem een Snicker!

Laatst bewerkt:
Bovenaan