Ons Europees voetbaltopic

erka

Well-known member
Overigens geef ik PSV meer kans bij Brest dan bij Rode Ster, maar dan vooral door het stadion daar in Belgrado.

Ik denk precies andersom. Brest wordt heel lastig, die halen echt hele goede resultaten. Rode Ster is wel fanatiek publiek maar zo goed is die ploeg niet.
 

Abubakari

Well-known member
We hadden gewoon de mazzel vanavond dat de aanvallers van PSG net zo in vorm waren als die van PSV tegen Sporting. Voordat Lang 0-1 maakte had PSG al 2/3x kunnen/moeten scoren. We speelden minder dan bv tegen Juve in het begin, maar die schoten er op een gegeven moment 2/3 in. Na de 0-1 ging het gelijk op aan beide kanten. Na rust was PSG veel beter, de 1-1 valt dan lullig (zwak verdedigd en gekeept), daarna kwam PSV weer iets in het duel, maar overall was PSG echt veel en veel beter.

26 om 8 schoten
5 grote kansen om 0
XG 2,43 om 0,25...

En nee, dat komt dan niet tot uitdrukking in de score, maar als je dat dan vergelijkt met dezelfde gegevens van Juve uit (15 om 13, 6 om 2 en 2,92 om 1,04) dan zijn de statistieken van dat duel beter, terwijl iedereen vond dat PSV daar werd weggespeeld. (wat tot de 1-0 toen echt niet zo was)
Lang verhaal kort, je pakt een punt, dus niet kansloos en als Til scoort zijn het er 3. Wat geluk, maar dat maakt niet uit. Gewoon een resultaat en volgende keer niet al voor je geslagen wordt huilen. Je lijkt stc wel.
 

JMD

Well-known member
Lang verhaal kort, je pakt een punt, dus niet kansloos en als Til scoort zijn het er 3. Wat geluk, maar dat maakt niet uit. Gewoon een resultaat en volgende keer niet al voor je geslagen wordt huilen. Je lijkt stc wel.
Speel je dit nog 99x verlies je zo'n duel 99x. Het was kansloos. Dat Dembele, Hakimi cs hun vizier niet op scherp hadden is ongelooflijke mazzel, maar we werden compleet weggespeeld.


En ja, dus haal je een punt, dat gebeurt soms. Maar het is echt scorebordjournalistiek om te zeggen dat je niet kansloos was. We waren kansloos, alleen deden de aanvallers van PSG (en Benitez) niet mee..,.
 

JMD

Well-known member
Een kansloze nederlaag? Dan is dat punt goud waard.
Precies. ik klaag ook niet. Maar laten we niet doen alsof dit de verdienste van PSV is. Het enige wat gisteren goed ging is strijd, ze hebben voor de laatste cm geknokt. En 1 goede aanvallende actie van Lang. Dat was het wel. En soms levert dat zeer onterecht een puntje op.


Kansloos qua score was het zeker niet, maar ben het wel eens met JMD. PSV had eigenlijk weinig in te brengen.
Precies.
 

JMD

Well-known member
Als ik zo de andere uitslagen zie denk ik dat er meer dan 10 punten nodig zijn om door te gaan... Ook de grote ploegen laten al snel punten liggen...
 

JMD

Well-known member
PSV 28e, en best wat grote clubs om ons heen. Er zijn echt nog flink wat punten nodig doordat ploegen als City, bayern, real, psg enz totaal niet alles leveren en er dus naar verhouding meer punten nodig zullen zijn om op 24 te eindigen
 
Bovenaan