Ons Europees voetbaltopic

erka

Well-known member
Lang leve de VAR. Zeer terecht niet gegeven.

Blijf er wel bij dat PSV dit enorm over zich afroept door permanent te weigeren die bal in de laatste minuten gewoon enorm ver weg te schieten.
 

JMD

Well-known member
Blijf er wel bij dat PSV dit enorm over zich afroept door permanent te weigeren die bal in de laatste minuten gewoon enorm ver weg te schieten.
Zie je net op het eind ook bij Babadi, die gaat lopen pingelen op het middenveld, in no-time 6 PSGers om hem heen en is de bal weer voor PSG. Schop die bal naar voren...
 

erka

Well-known member
Zie je net op het eind ook bij Babadi, die gaat lopen pingelen op het middenveld, in no-time 6 PSGers om hem heen en is de bal weer voor PSG. Schop die bal naar voren...

Of zorg ervoor dat je een professionele overtreding mee krijgt via een duw ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Als je na 70 minuten nog op 1-1 stast speel je toch sowieso geen kansloze wedstrijd?
Kansloos is 3-0 achter staan en niks creëren. Ik kijk niet, maar wat ik hier lees is niks kansloos aan.
We hadden gewoon de mazzel vanavond dat de aanvallers van PSG net zo in vorm waren als die van PSV tegen Sporting. Voordat Lang 0-1 maakte had PSG al 2/3x kunnen/moeten scoren. We speelden minder dan bv tegen Juve in het begin, maar die schoten er op een gegeven moment 2/3 in. Na de 0-1 ging het gelijk op aan beide kanten. Na rust was PSG veel beter, de 1-1 valt dan lullig (zwak verdedigd en gekeept), daarna kwam PSV weer iets in het duel, maar overall was PSG echt veel en veel beter.

26 om 8 schoten
5 grote kansen om 0
XG 2,43 om 0,25...

En nee, dat komt dan niet tot uitdrukking in de score, maar als je dat dan vergelijkt met dezelfde gegevens van Juve uit (15 om 13, 6 om 2 en 2,92 om 1,04) dan zijn de statistieken van dat duel beter, terwijl iedereen vond dat PSV daar werd weggespeeld. (wat tot de 1-0 toen echt niet zo was)
 

erka

Well-known member
Kansloos qua score was het zeker niet, maar ben het wel eens met JMD. PSV had eigenlijk weinig in te brengen.
 

JMD

Well-known member
Kansloos qua score was het zeker niet, maar ben het wel eens met JMD. PSV had eigenlijk weinig in te brengen.
Dat dus. Maar het zat ons vanavond gewoon niet tegen qua kansen van PSG. Dembele (die vooral) en Barcola en Hakimi waren qua acties dreigend, maar ze maakten niks af vanavond.

Ik had uit de eerste 3 potjes op 3 punten gehoopt, maar door de niet-winst op Sporting was die kans eigenlijk wel verkeken, met 2 uit 3 (en Girona, Shakhtar thuis en Brest en Rode Ster uit voor de boeg) ligt alles nog open. Uit die 4 duels moet je 9 punten proberen te halen, dan ben je wel zeker van doorgaan.
 

erka

Well-known member
PSV moet nu thuis tegen Girona en Donetsk en uit bij Rode Ster winnen. Dan ofwel tegen Liverpool ofwel tegen Brest een puntje sprokkelen en dan ben je er wel.
 

JMD

Well-known member
L'Equipe (de beste sportkrant ter wereld, gezeteld in Parijs en fel PSG-supporter) kopt: "Au ralenti" als kop op hun homepage. Dat betekent zoveel als 'in slow-motion'.

In hun verslag noemen ze de goal van Noa Lang er 1 zoals Mbappe ze zou maken... Wij zouden het (oke, van de andere kant meer) een Robbengoal noemen. Naar binnen en in de korte hoek scoren.
 

JMD

Well-known member
PSV moet nu thuis tegen Girona en Donetsk en uit bij Rode Ster winnen. Dan ofwel tegen Liverpool ofwel tegen Brest een puntje sprokkelen en dan ben je er wel.
Ik denk dat je er zelfs met 9 uit die potjes al bent.
Maar het zou heel fijn zijn als je de volgende 2 duels (thuis tegen Girona en Donjetsk) wint. Dan kan je daarna naar Brest en Rode Ster met de wetenscjap dat een verlies niet dodelijk is. Overigens geef ik PSV meer kans bij Brest dan bij Rode Ster, maar dan vooral door het stadion daar in Belgrado.
 

gevegt

Well-known member
Kansloos qua score was het zeker niet, maar ben het wel eens met JMD. PSV had eigenlijk weinig in te brengen.
Natuurlijk was PGS beter, aan de andere kant kregen wij in de tweede helft de beste kans.
Wat mij het meest tevreden stelt is dat we verdedigend in de minder naïef waren dan de vorige wedstijden.
 
Bovenaan