Ons Europees voetbaltopic

JMD

Well-known member
Gewoon te zwak begonnen, speel je vanavond tegen Bayern, PSG of City sta je na 20 minuten 5-0 achter. Daarna voor rust wel iets hersteld, na rust ging het zeker het eerste kwartier na rust beter, maar nadat Terzic wisselde was het momentum eigenlijk weg en kom je al goed weg bij die 2-0 die afgekeurd wordt...

Opvallend ook dat zowel Tillman als Lozano als Bakayoko er niet in slagen De Jong via de lucht te bereiken. Allen te druk met de eigen acties, en waar Lozano tenminste dan nog paal raakt en een flink schot heeft komt Bakayoko niet verder dan wat rollertjes en is zijn actie eigenlijk elke keer hetzelfde: dreigen naar de achterlijn en dan terug... Tsja, een verdediger van PEC trapt daar in, verdedigers van Dortmund of NL topclubs trappen daar niet in (zie ook eerder de onzichtbaarheid van hem tegen Feyenoord en Ajax).

Ik hoop dat het bestuur goed meegekeken heeft en nu serieus werk gaat maken van de defensie versterken, dat is al jaren het probleem. Voorin en op het middenveld staat het wel goed, maar achterin...
 

JMD

Well-known member
Zelfs dat vind ik niet. Je komt in Eindhoven al goed weg met die pingel en ook vandaag heb je nou niet echt wat gecreëerd. Die bal op de paal van Lozano is een individuele actie net als die kans van De Jong vlak voor tijd. Blijft alleen dat schot van teze over... Voor 180 minuten voetbal vind ik dat weinig.
 

Mario

Well-known member
PSV heeft het vooral in Eindhoven laten liggen, waar je dankzij die penalty nog met een gelijkspel wegkomt..Dramatisch gestart vandaag, en dan wordt het moeilijk om nog terug te komen. De 2e helft was gelukkig dan wel weer een stuk beter. Ik denk dat Dortmund over twee wedstrijden wel terecht door is.

Maar goed, we hebben ons weer laten zien op het hoogste podium en dat smaakt volgend seizoen zeker naar meer. Voor nu op naar het 25e kampioenschap 💪🏻
 

Jacco

Well-known member
Toch doodzonde.
Dit was een kans die PSV niet vaak krijgt.
En ja, als je de grootste kansen op een rij zet dan is er een duidelijk voordeel voor Borussia, maar ik zat gisteren de tweede helft wel op het puntje van mijn stoel. Een doelpunt van PSV had echt wel gekund. Ik had het gevoel dat ze de wedstrijd zouden winnen als de 1-1 was gevallen.
 
Bovenaan