Ons Europees voetbaltopic

JMD

Well-known member
Afgelopen. 2-0 gewonnen.

Zo'n duel dat gewoon belangrijk is qua resultaat en de rest (want het duel was dramatisch) vergeten.

Sowieso overwinteren. Geen nummer 1 in deze groep. Dan zeg ik eigenlijk, lekker naar de Conference League, grotere kans om (samen met Feyenoord en AZ) heel ver te komen. Als je 2e wordt en een nummer 3 uit de CL tegenkomt dan is de kans toch vrij groot dat je een topploeg (Leipzig, Milan ofzo) tegenkomt in de 2e ronde. En zo'n topclub wil je wel tegenkomen, maar liever later.
 

SanMark.

Well-known member
Afgelopen. 2-0 gewonnen.

Zo'n duel dat gewoon belangrijk is qua resultaat en de rest (want het duel was dramatisch) vergeten.

Sowieso overwinteren. Geen nummer 1 in deze groep. Dan zeg ik eigenlijk, lekker naar de Conference League, grotere kans om (samen met Feyenoord en AZ) heel ver te komen. Als je 2e wordt en een nummer 3 uit de CL tegenkomt dan is de kans toch vrij groot dat je een topploeg (Leipzig, Milan ofzo) tegenkomt in de 2e ronde. En zo'n topclub wil je wel tegenkomen, maar liever later.
Gaat de nummer 3 hiervan naar de CLe toe ?
 

JMD

Well-known member
Gaat de nummer 3 hiervan naar de CLe toe ?
Ja. En komen in een tussenronde uit tegen een nummer 2 uit de Conference League.
Eigenlijk hetzelfde als met de afstromers CL gebeurt, die komen tegen een nummer 2 uit de Europa League
 

Jacco

Well-known member
Tweede worden en dan opnieuw tegen Benfica lijkt me ook wel wat.
Je kunt ook derde worden en opnieuw Galatasaray treffen.

Er zijn nu allemaal routes waarbij je bij de voorronde van het ene toernooi begint en bij een ander toernooi eindigt.
Je kunt twee keer dezelfde tegenstander tegenkomen, die via een hele andere weg het Europese circuit doorlopen.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Sowieso overwinteren. Geen nummer 1 in deze groep. Dan zeg ik eigenlijk, lekker naar de Conference League, grotere kans om (samen met Feyenoord en AZ) heel ver te komen. Als je 2e wordt en een nummer 3 uit de CL tegenkomt dan is de kans toch vrij groot dat je een topploeg (Leipzig, Milan ofzo) tegenkomt in de 2e ronde. En zo'n topclub wil je wel tegenkomen, maar liever later.
Dus je gaat volgende keer hupsen voor Real Sociedad?
 

Mario

Well-known member
Afgelopen. 2-0 gewonnen.

Zo'n duel dat gewoon belangrijk is qua resultaat en de rest (want het duel was dramatisch) vergeten.

Sowieso overwinteren. Geen nummer 1 in deze groep. Dan zeg ik eigenlijk, lekker naar de Conference League, grotere kans om (samen met Feyenoord en AZ) heel ver te komen. Als je 2e wordt en een nummer 3 uit de CL tegenkomt dan is de kans toch vrij groot dat je een topploeg (Leipzig, Milan ofzo) tegenkomt in de 2e ronde. En zo'n topclub wil je wel tegenkomen, maar liever later.
Of uitgeschakeld worden tegen een vage tegenstander in de ECL? Doe maar gewoon een volgende ronde in de EL. Altijd voor het hoogst haalbare gaan. Je gaat toch ook niet degraderen omdat het tegen ploegen uit de keukendivisie wellicht makkelijker voetballen is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Of uitgeschakeld worden tegen een vage tegenstander in de ECL? Doe maar gewoon een volgende ronde in de EL. Altijd voor het hoogst haalbare gaan. Je gaat toch ook niet degraderen omdat het tegen ploegen uit de keukendivisie wellicht makkelijker voetballen is?

Nou ja, volgens stc kom je nu wekelijks sterkere ploegen tegen in de eredivisie. Dus een degradatie is een kwestie van tijd.
 
Bovenaan