Ons Europees voetbaltopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Dat doelpunt van de Jong had nooit afgekeurd mogen worden, vervolgens nog eens 2x de fout in met het wel/niet geven van een penalty en onterecht buitenspel geven aan Griezmann ... Een drama van een scheidsrechter. Neemt niet weg dat PSV toch iets te licht was voor dit Atletico. Moeilijke groep, richten op die derde plaats.

Die haviksogen van jou hadden natuurlijk allang gezien dat het geen buitenspel was he.

Moreno geeft de scheids daar gewoon volledig onnodig de aanleiding om te fluiten. Hij legt zijn hadden op de schouders van Filipe Luis.

Volgens de kenners is dat overigens een onnatuurlijke beweging aangezien de natuurlijke beweging met 2 uitgestoken ellebogen omhoog springen is. Ik vond hem nog vrij hoog komen voor een onnatuurlijke beweging.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoezo extra blessuretijd? 3 Minuten hebben ze toch gekregen? Meer dan zat.

Ze zijn sinds PSV - FC Groningen de Man Utd treatment gewend. Net zolang doorspelen tot het gewenste resultaat tot de dubbele cijfers.
 

JMD

Well-known member
Hoezo extra blessuretijd? 3 Minuten hebben ze toch gekregen? Meer dan zat.

Als je vanaf het begin van de 2e helft aangeeft dat je de tijd die gerekt wordt gaat bijtellen, dan is 3 minuten te weinig (de 6 wissels waren per slot van rekening al goed voor die 3 minuten).
3 minuten vind ik best, maar geef dan niet aan als scheids dat je op tijdrekken gaat letten.
 

JMD

Well-known member
Ze zijn sinds PSV - FC Groningen de Man Utd treatment gewend. Net zolang doorspelen tot het gewenste resultaat tot de dubbele cijfers.

hehe :duim:, die 5 minuten waren gewoon logisch.

5 wissels + die drinkpauze (van 2 minuten) alleen al was 4,5 minuut. In de eerste helft werd toen ook 2 minuten bijgeteld, ook toen voor de drinkpauze.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Toch jammer dat ik niet in Eindhoven was, dan had ik die scheids een ouderwets pak rammel gegeven.
Wat een klootzak.
 

Batigoal

Well-known member
Het is toch al jaaaaaaaaaren duidelijk in de Champions League dat de grote ploegen het voordeel van de twijfel krijgen bij beslissingen van de scheidsrechter? Kun je je druk over maken, maar dat is nou eenmaal wanneer je CL speelt. En je had natuurlijk ook gewoon die penalty erin kunnen schieten.
 

vakx2.0

Banned
Ondanks het wat zure resultaat (er had ?cht meer ingezeten voor PSV), toch een geweldige avond gehad. Ik kom nu al een jaartje of 26 bij PSV, de eerste 10 jaar als seizoenkaarthouder tegenwoordig helaas wat minder, maar de huidige CL-sfeer in het Philipsstadion is ronduit indrukwekkend. En dat begint al op een kilometer buiten het stadion, waar ik ruim een uur van tevoren de auto moest parkeren. Tyfusdruk in Eindhoven.... en lange, lange rijen bij de poorten. Het zinderde. In het stadion werd het Brabantse chauvinisme flink opgestookt met Brabantse geblokte vlaggetjes (niet van dat wegwerp plastic, maar van redelijke kwaliteit), Guus Meeuwis, een fraaie lichtshow maar vooral met massale, vocale support van alle tribunes. Echt een hels kabaal... alsof iedereen zich er tegenwoordig van bewust is dat we als 12e man een taak te vervullen hebben. En daarin hebben we inmiddels een reputatie hoog te houden, niet voor niets roemen de CL-tegenstanders de laatste paar jaar de sfeer in het Philipsstadion. Door de tropische temperaturen was het overigens geen 'makkie' om te blijven schreeuwen, zingen en fluiten... zelden zoveel dorst gehad in m'n leven.

Over het voetbal. Ik heb het nog niet terug gezien op TV, maar wat was er in hemelsnaam mis met dat eerste doelpunt van PSV? Weinig, lijkt me. We zagen een PSV dat ongetwijfeld foutjes maakte, maar echt voor elke meter streed en vocht. Hendrikx was in de eerste helft fantastisch (maar z'n pijp raakte duidelijk leeg in de tweede). De voorzetten van Willems waren niet op maat helaas, maar hij werkte zich drie slagen in de rondte en verzaakte verdedigend niet. Vond ik heel positief. Het veel sterker geachte Atletico stelde daar minder tegenover dan ik van tevoren had verwacht. En wie beweert dat de Spanjaarden alles onder controle hadden en hun momenten kozen: dat is niet zo. Met grote regelmaat zag je de Spanjaarden vertwijfeld of gefrustreerd naar elkaar gebaren. Er was geen sprake van dat ze de wedstrijd naar hun hand konden zetten. Prima ploeg trouwens, maar dat mag je ook verwachten na hun prestaties van vorig jaar en hun versterkingen van dit jaar. Alleen die Torres vind ik een zeer matige speler.

Maar goed, ze komen wel met een prachtgoal op de 0-1. En natuurlijk (ergernis!!!!!) mist PSV de te makkelijk gegeven penalty (goedmakertje van de g?nant zwakke scheidsrechter waarschijnlijk). Ik zou niet meer weten wie bij PSV de volgende penalty moet nemen. Pereiro lijkt me de meest coole... in de rest heb ik geen vertrouwen.

In de tweede helft, direct na rust, kreeg Atletico wat mooie kansen. Maar na 10 minuten was het over en dicteerde PSV. Zonder echt heel gevaarlijk te worden. Helaas waren met name Propper en De Jong een klasse zwakker in de tweede helft. Aan met name De Jong begin ik me wat te ergeren. Hij loopt met teveel misbaar rond en elke ingespeelde bal springt van z'n voet. Niet best. M'n koninkrijk voor een internationale spits! :)

Positief: we waren absoluut niet kansloos. Hadden met net zoveel recht een gelijkspel kunnen behalen. En zijn ook in Madrid niet kansloos. De tactiek klopte, de spelers hebben uit zichzelf gehaald wat erin zat, maar kwamen gewoon net te kort en misten wat geluk in de afronding. Ook positief... de wissels brachten weer wat extra's. Ramselaar zeer dichtbij een doelpunt. En ook Bergwijn had leuke acties in huis. De selectie is dus ook in kwalitatief opzicht breed, en dat biedt perspectief. Na 120 minuten schreeuwen, vlaggen, fluiten, meebeleven en zingen was ik volkomen uitgedroogd en leeg. Van grote woede of frustratie op de tribunes merkte ik niks... er was waardering voor de prestatie en dat werd duidelijk gemaakt door het massale applaus dat de spelers tijdens hun rondje na afloop ten deel viel.

Tot slot nog aandacht voor de ballenjongen.... vermakelijk. Hij gooide de bal recht in het gezicht van een Atletico speler en werd vervolgens door twee mannen in pak van de UEFA afgevoerd. In de spelerstunnel, recht tegenover m'n zitplaats aan de andere kant van het veld, zag ik dat hij zeer ernstig werd toegesproken door die 'flinke mijnheren', waarna hij in de catacomben werd afgevoerd. Of we het kereltje ooit nog terug zullen zien, blijft een vraag.

Al met al een heerlijke voetbalavond.... wat 'n sfeer! Heerlijk!
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
PSV is niet kansloos, maar verliest wel. Het is zo jammer dat juist dit de eerste wedstrijd was, je bent nu al klaar met de CL, tenzij er een wonder gebeurt tegen Bayern of in Madrid. Rostov dan maar onder je houden en de EL pakken :)
 

Susa

New member
Leuke wedstrijd maar tegenwoordig wel een penaltiedingtje bij de lampekapjes:rumcolaa:

Ik zeg laat Jetro Willems ze maar nemen:duim:
 

stc

Well-known member
Heb de wedstrid ook ik het stadion gezien. PSV was niet de mindere van Atletico.

Ik heb nog geen beelden teruggezien, maar enkele beslissingen deden mijn wenkbrauwen fronzen. Die strafschop was redelijk ingeschoten vanaf mijn positie gezien, maar naar mijn inziens was het geen strafschop. Ik zou niet weten wie de volgende moet gaan nemen, Hendrix? Propper? Zoet misschien?

Voor de rest een aantal x gepraat tegen scheids over beslissingen en aantal kansen.
Ramselaar viel goed in vond ik.

Sfeer was verder top in het stadion zoals gewoonlijk bij CL wedstrijden. Sfeer tijdens competitie wedstrijden is toch anders.
1 van de ballenjongens bij oost legde zelfs even de bal klaar voor de keeper van Atletico om het spel te bevorderen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
PSV die weigert interviews aan El Sierd te geven wegens zijn supporterschap van Atletico en zijn reactie na de gestopte pingel. Daar zou je toch boven moeten staan als club. Het is niet alsof El Sierd een Atletico hoofd heeft.
 

vakx2.0

Banned
Sierd de Vos... boeiend.
Als hij van blijdschap liedjes gaat zingen wanneer PSV een penalty mist, moet ie ook niet verbolgen zijn als PSV daarna even geen zin heeft om serieus in z'n microfoon te gaan praten. Hoe na?ef, en hoe onprofessioneel, kun je zijn als 'objectief journalist'.

Die Sierd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan