Oefenwedstrijden topklasse - hoofdklasse en overig

De Groene Scout

Well-known member
WKE verloor vanavond met 3-2 van Jong Cambuur

Verder is dag 1 afgewerkt van een toernooitje met Oostelijke 'top'clubs. Wedstrijden van 45 minuten. Dit zijn de uitslagen:
Poule A
Quick'20 - TVC'28 2-0
Vroomshoopse Boys - SVZW 1-3
TVC'28 - SVZW 2-3
Quick'20 - Vroomshoopse Boys 2-1


Poule B
DOS'37 - Excelsior'31 1-2
Heino - Berkum 0-2
Excelsior'31 - Berkum 1-3
DOS'37 - Heino 3-1

Zaterdag gaat het verder.
 

Unregistere

Well-known member
Doet HSC '21 niet mee aan dit toernooi? Of pas in een later stadium?

Nog wat oefenresultaten van gisteren:

GVVV - Quick Boys 2-2

Spijkenisse - Botlek 3-4

DVS '33 Ermelo - De Dijk 2-2

Wij gaan straks op trainingskamp naar Noordwijk en oefenen daar morgen tegen JSV Nieuwegein.
 

De Groene Scout

Well-known member
Doet HSC '21 niet mee aan dit toernooi? Of pas in een later stadium?
Nee, de eerste editie heeft HSC'21 wel meegedaan en gewonnen. Daarna volgens mij nog een keer meegedaan, maar ze stoorden zich steeds meer aan de organisatie. Kleine dingetjes, maar toch doen besluiten om niet mer mee te doen.
Morgen oefenen we tegen een andere oud deelnemer die zich dus ook hebben teruggetrokken voor dit toernooi DETO.
 

de waan

Well-known member
Ik weet wel bijna zeker dat het twee keer is geweest. Een keer bij Kwik en een keer bij Excelsior.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk wint ook tweede wedstrijd toernooi De Treffers. Ditmaal met 4-1 van Bennekom. Zaimi (2), Eind en Visser scoorden.
 

de waan

Well-known member
HSC'21-DETO 2-1 na een ruststand van 2-0. Waarschijnlijk weer 38 keer gewisseld in de tweede helft. Bas Postma scoorde beide doelpunten.

En ik ben onderhand wel weer klaar met al die flutpotjes.
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21-DETO 2-1 na een ruststand van 2-0. Waarschijnlijk weer 38 keer gewisseld in de tweede helft. Bas Postma scoorde beide doelpunten.

En ik ben onderhand wel weer klaar met al die flutpotjes.

Ik heb wel even gekeken voor jou. Een uur lang stond ongeveer dezelfde opstelling en daarna inderdaad weer (te) veel wissels.
De 2-1 doet vermoeden dat het spannend was, maar dat was het zeker niet. Verschil was erg groot. Deto is er denk ik 3x in de hele wedstrijd serieus uit gekomen. Baarde mij wel enigszins zorgen dat HSC zo weinig deed met het vele balbezit. Met name na rust werd het bij vlagen wel heel slordig en nonchalant.

Nog een tegenvaller, Cenk Uguz heeft op vakantie een virus opgelopen en daardoor nog helemaal niets kunnen doen. Is afwachten of hij de start van de competitie haalt. Verder op Rupert en Veldhuis na alles wel weer fit en inzetbaar. Coplan heeft nog even vakantie en zal dus wel in het tweede moeten beginnen.
 

de waan

Well-known member
Tja, ik vind dat Coplan vorig jaar veel te weinig heeft gespeeld, maar met dit soort dingen maak je het een trainer ook wel erg makkelijk om je er naast te zetten.

Hoe waren de nieuwkomers verder?
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 begon met:
Juresic
van Dijk / Grondman / Basut / Brummelhuis
Nieuwboer / van Ek / ten Hag
Nyamsamgya / Postma / Ottink

Jeugdspeler ten Hag op het middenveld doet weinig fout, zonder nu echt een stempel te drukken op het spel
De nieuwe jongens voorin vond ik vandaag beter dan vorige week tegen SVZW. Denk toch dat Postma beter tot zijn recht komt in makkelijkere wedstrijden tegen mindere tegenstanders. Is wel iemand die een neusje voor de goal heeft, maar als je onder druk staat in zware wedstrijden heb je in mijn ogen meer aan Wilens is de punt als aanspeelpunt. Nyamsamgya wilde wel erg graag en had enkele fraaie acties/combinaties.
Verder zou Brummelhuis nog wel eens een aardige concurrent op links achter kunnen worden voor Caglar Uguz. Die jongen doet het verdedigend gewoon sterk en weet heel goed wat hij wel/niet kan.

Later viel ook nieuweling Visschedijk nog ik en ook hij liet een gedreven indruk achter met enkele fraaie voorzetten. Te kort gespeeld om echt te kunnen beoordelen. De anderen ken je wel. Veensma, Caglar Uguz, Wilens, Bouwmeister, Exterkate, Garritsen en ter Hogt vielen ook nog in na rust.
 

De Groene Scout

Well-known member
En dan ook nog maar even de afloop van het toernooitje van Excelsior'31:

Quick'20 heeft vanmiddag het Fletcher Top Toernooi in Rijssen gewonnen. Op de velden van Excelsior'31 versloeg de ploeg uit Oldenzaal SVZW in de finale met 2-0.
Quick'20 won in de halve eindstrijd van Berkum. Nadat het 1-0 achterkwam werd er alsnog met 2-1 gewonnen. SVZW bereikte de finale door Excelsior'31 in de halve finales na shoot-outs te verslaan nadat het duel in 0-0 was ge?indigd. Berkum eindigde als derde door Excelsior na shoot-outs te verslaan.
De overige vier deelnemers aan het toernooi waren DOS'37 (5e), Vroomshoopse Boys (6e), TVC'28 (7e) en Heino (8e).
 

De Groene Scout

Well-known member
Veel Topklassers oefenden gisteren wel even. Een overzichtje van Topklasse.com:

Zaterdag 8 augustus
13:00 vv Katwijk – ADO’20 4-1 (2-0)
Marciano Mengerink (2x), Jeffrey Jongeneelen, Donny van Oijen
13:30 HHC Hardenberg – FC Lienden 2-0 (2-0)
Rob van der Leij, Tiemen van Hezel
14:00 vv Bennekom – JVC Cuijk 1-4 (1-1)
Ilias Zaimi (2x), Chefrino Eind, Boy Visser
14:00 Quick Boys – DVS’33 Ermelo 1-2 (0-0)
Christian van de Kamp, Mike Ahrens
14:30 Kozakken Boys – Achilles Veen 0-1 (0-1)
14:30 Deltasport – SteDoCo 3-4 (1-3)
Hakan Tokul, Pascal van Delden, Willem Looyen, Justin Sporkslede
14:30 Noordwijk – Rijnsburgse Boys 2-0 (1-0)
14:30 Spakenburg – Flevo Boys 3-2 (2-2)
Danny van den Meiracker (2x), Niels Buijtenhuis
14:30 RVVH – Rijsoord 2-0 (1-0)
Veiga Lopes, Jesper Gudde
14:30 FC Lisse – AFC 1-2 (0-2)
LIS: Robert van Boxtel. AFC: Melvin Grootfaam, Edip Biberoglu
14:30 Excelsior Maassluis – Montfoort 3-0 (2-0)
Kevin Vink (2x), Shendel Albertus
14:30 vv Eemdijk – Capelle 0-2 (0-1)
Olaf van de Sande, Joey Klein
14:30 Barendrecht – HBS 3-3 (1-0)
BAR: Melvin Winterberg, Bas Mourits, Danny Monster. HBS: Mike de Geer, Berend Kaster, Willem Six
14:30 Scheveningen – USV Hercules 0-1 (0-1)
Frank Heus
14:30 Harkemase Boys – SWZ Boso Sneek 2-2 (1-1)
Wesley Tankink, Erik Nederhoed
15:00 HSC’21 – DETO 2-1 (2-0)
Bas Postma
16:00 Sparta Nijkerk – IJsselmeervogelsNabil el Gourari, Emre Pinar, Frenk Schaap
16:00 MSC Meppel – ONS Boso Sneek 3-6 (1-2)
Yum? Ramos (3x), Chris de Wagt, Ale de Boer, Tim Oosterbaan
16:30 GVVV– ASV De Dijk 0-1 (0-1)
17:00 De Treffers – Juliana’31 5-2 (2-1)
Wesley Meeuwsen (4x), Rick Verbeek
18:00 EVV – Susteren 3-0 (1-0)
Nico Czichi, Emil Miljkovic, eigen doelpunt
18:00 OJC Rosmalen – Blauw Geel’38 1-1 (0-0)
Stefan de Jong
 

Lennard95

New member
Gisteren ook nog met 1-0 gewonnen van Urk dus de zilveren trawler is weer binnen, Dinsdag oefenen tegen Noordwijk en dan woensdag tegen een of andere academie en zaterdag dan nog tegen Magreb'90.
 

de waan

Well-known member
Het Dongen dat vorige week ASWH nog flink verraste krijgt vandaag een pak op de broek van Koninklijke HFC: 6-0

VVSB wilt zuinigjes van tweedeklasser Foreholte: 1-0
 

Unregistere

Well-known member
Het Dongen dat vorige week ASWH nog flink verraste krijgt vandaag een pak op de broek van Koninklijke HFC: 6-0

Kijk aan. Opmerkelijk. Te veel kracht verspeeld met dat negentig jagen van dinsdagavond, denk ik. Begin steeds meer te vermoeden dat Timmers ze toen wel heel scherp heeft gemaakt omdat hij met alle geweld van ons wilde winnen. Al heeft Koninklijke HFC natuurlijk ook gewoon een prima ploeg.

Wij hebben na de nederlaag in Dongen gisteren wel een oefenduel gewonnen. Op veld 2 bij Noordwijk werd het tegen zaterdageersteklasser JSV Nieuwegein 3-1. Spel nog wel wisselend, vond ik. Goede aanvallen en slordige momenten wisselden elkaar weer af. Voor rust kwamen we dankzij treffers van Jesper van den Bosch en Robin Mulder op 2-0, na rust maakte Mike Langerak er 3-0 van. In de slotfase viel de eretreffer. Wederom negentien spelers die speeltijd kregen.

Deze week het ZPRESS toernooi van en bij Smitshoek, met duels tegen SC Feyenoord (dinsdag) en Capelle (zaterdag). Ik vermoed dat er dan wat meer naar het basiselftal wordt gewerkt. Dinsdag verwacht ik alle spelers nog wel in het veld, zaterdag zeker niet meer. Trainingskamp was overigens prima geslaagd.

Nog wat uitslagen van hoofdklassers van gisteren en die nog niet door Groene zijn genoemd in zijn overzicht met duels met topklassers:

AFC Ajax - DCG 6-4

DOVO - SC Genemuiden 1-1

Sportlust '46 - Argon 2-1

Ter Leede - HFC EDO 3-2

XerxesDZB - DSO 8-0

Spijkenisse - Hekelingen 13-0 (het kampioenschap van Spijkenisse ging ondanks deze monsterzege naar Botlek, dat donderdag met 4-3 van Spijkenisse had gewonnen)
 
Bovenaan