Oefenwedstrijden topklasse - hoofdklasse en overig

de waan

Well-known member
Topic voor alle oefenwedstrijden van amateurclubs.

Na het eerste niemendalletje afgelopen dinsdag (4-0 winst) tegen een regioselectie vanavond de eerste serieuze tegenstander voor HSC'21. Collega topklasser DVS'33 is de tegenstander. Aanvang 8 uur.
 
Laatst bewerkt:

Lennard95

New member
Zaterdag 25 juli, 14.30 uur: Katwijk - Telstar
Zaterdag 1 augustus, 13.00 uur: Katwijk - HBS
Woensdag 5 augustus, 20.00 uur: Katwijk - Koninklijke HFC
Zaterdag 8 augustus, 13.00 uur: Zilveren Trawler toernooi (tegenstanders ADO '20 en Urk)
Zaterdag 15 augustus: Open dag met om 15.00 uur: Katwijk - Magreb '90
Zaterdag 22 augustus: Eerste competitiewedstrijd in de topklasse.

Gelukkig is de wedstrijd tegen HBS vroeg kan ik daarna direct door naar de kuip.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wedstrijd tegen DVS'33 stond voor morgenmiddag, maar vanwege de verwachte hitte is deze naar vanavond 20.00 uur verplaatst.
Balen, mis ik ook deze wedstrijd. Steek namelijk zo de BBQ aan. Met bier erbij kom ik dan niet meer in Haaksbergen.
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 - DVS'33 eindigde zojuist in 1-1. Ik heb er weinig van meegekregen, maar hoorde dat HSC'21 voor de rust wat meer balbezit had, maar er voor beide doelen weinig gebeurde. Halverwege de 2e helft kwam DVS op 0-1, maar kort tijd maakte Gerben ten Hag (overgekomen uit de A1) de gelijkmaker.
 

Unregistere

Well-known member
Goed topic! :duim:

Wij beginnen met dit potje, al is dat dus een combiteam:

hvwlj4.jpg


Rest van het programma:

4-8: Dongen - ASWH
8-8: ASWH - JSV Nieuwegein (tijdens trainingskamp in Noordwijk)
11-8: ASWH - SC Feyenoord (ZPRESS toernooi bij Smitshoek)
15-8: Capelle - ASWH (ZPRESS toernooi bij Smitshoek)
18-8: ASWH - Oude Maas

Mogelijk volgt er nog een extra duel op 1 augustus.
 

De Groene Scout

Well-known member
UNA is ook al weer 2 weken bezig. Gisteren speelden ze knap met 2-2 gelijk tegen eerste divisionist Helmond Sport. Via doelpunten van Jeroen Stottelaar en Emre Bostanci stond het bij de theepauze 2-0 voor op het eigen sportpark. Die voorsprong bleef lang behouden. In de 70e minuut wist Helmond Sport pas de aansluittreffer te produceren via Edwards. Een zege tegen de profclub bleek er uiteindelijk niet in te zitten, want vijf minuten voor tijd maakte Van Hek er 2-2 van.
 

Unregistere

Well-known member
Zelfs nog een klein incidentje met Stanley Elbers, las ik op de site van Helmond Sport. Ze noemden het g?nant. Maakte ruzie met een UNA-speler.

DOSKO oefende vanmiddag tegen PSV, dat met veel jonge gasten speelde. Draaglijke uitslag voor de zondaghoofdklasser uit Bergen op Zoom: 0-6.

SVZW (0-3 tegen Heracles Almelo) zette gisteren ook best een aardige uitslag neer. In elk geval geen nederlaag waarvoor ze zich dienen te schamen.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Net dan toch uit goed fatsoen even naar Haaksbergen gereden om ook een potje van HSC'21 te bekijken in het eerste deel van de voorbereiding. Snapte niet veel van de bedoeling van deze wedstrijd. Jongens van de A1 die in de voorbereiding even mogen ruiken aan het niveau vind ik prima, maar geef ze dan gewoon een half uurtje om te ruiken en geen hele wedstrijden. Niet dat ze het slecht deden op die jonge leeftijd, maar het lijkt mij zeer frustrerend voor spelers die van de selectie al veel wissel zijn het hele jaar door ook in dergelijke flutpotjes nog eens gepasseerd worden door A1 of zelfs B1 jongens.
Verder al erg veel spelers op vakantie of uit voorzorg buiten de ploeg gelaten en de trainer die naar de musical is. Als ze het achteraf allemaal hadden geweten hadden ze deze wedstrijd volgens mij niet erbij ingepland.
Ben niet erg verwend vandaag. O ja, HSC'21 verloor ook nog eens met 1-2 van AZSV. Koen Garritsen maakte een kwartier voor tijd het doelpunt voor de Groenen.
 

Unregistere

Well-known member
SC Genemuiden heeft gisteravond ook geoefend. Verloren met 1-4 van PEC Zwolle. Niet verkeerd lijkt mij. Erik Rotman benutte bij 0-3 een strafschop namens Genemuiden.

Nieuwbakken zaterdagtopklasser DVS '33 Ermelo klopte de beloften van Cambuur met 3-1. Van de Wetering, Grovenstein en Musa scoorden.

SDC Putten wist niet te scoren tegen Jong Ajax. Het werd liefst 0-9.
 

Unregistere

Well-known member
Scheveningen deed het verre van verkeerd tegen ADO Den Haag. Het werd slechts 0-2 in deze burenruzie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Gisteren speelde EVV nog verdienstelijk gelijk tegen Achilles'29. Geen gebruikelijke 0-0, maar 1-1.
UNA moest met met 0-2 afleggen tegen FC Eindhoven.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, vanavond dan FC Ambacht - FC Utrecht. Ben benieuwd. De bedoeling was dat beide clubs (ASWH en IFC) 11 man zouden leveren, maar onze buren hebben er steeds minder. Inmiddels is de verhouding al 13 om 9 in ons voordeel, zou nog best eens 14 om 8 kunnen worden de komende uren. Nou ja, maakt ook niet heel veel uit. Ik hoop vooral dat er een beetje publiek komt - ook fijn voor het goede doel -, dat we niet al te veel tegengoals krijgen en misschien zelf wel een goaltje kunnen maken. Verder moet het vooral een leuk potje worden, met misschien een eerste voorzichtig beeld van onze nieuwe spelers.
 

De Groene Scout

Well-known member
EVV boekte vanavond een knap resultaat door in een oefenwedstrijd Fortuna Sittard met 3-2 te verslaan.
EVV kwam in het Limburgse onderonsje in Echt snel op voorsprong via Joep op den Kamp. De eerste divisionist drong daarna aan en kwam via G?kan Lekesiz, die vanuit een strafschop raak mikte, op gelijke hoogte.
Na rust kreeg Fortuna Sittard opnieuw een strafschop en weer was Lekesiz trefzeker: 2-1. EVV werd daarna sterker en na ongeveer 75 minuten kwam de topklasser via Michelle Meerburg, ook vanuit een strafschop, langszij. In de slotfase wist Paul Schr?ders zelfs de winnende voor EVV aan te tekenen: 3-2.
 

Unregistere

Well-known member
FC Ambacht - met 13 ASWH'ers en 8 IFC'ers - verloor met exact nul trainingen in de benen toch wel eervol van FC Utrecht, dat al drie weken volop bezig is. Sommige spelers van FC Ambacht maakten voor de wedstrijd voor het eerst kennis met elkaar!

Lang hield de ploeg stand, tot Utrecht het gaspedaal dieper indrukte en in zes minuten drie keer scoorde. Ruststand 0-3, goals van Diemers, Ramselaar en Nganioni. Na rust maakte onze aanwinst Robbert Olijfveld er met een heerlijke stift 1-3 van. Let op de samenvatting van ASWH TV later vandaag of morgen! De eerste tegengoal voor Utrecht deze voorbereiding en daar was Ten Hag duidelijk hoorbaar niet blij mee. In het laatste kwartier liep Utrecht nog wel uit naar 1-6 en dat was ook wel ongeveer de verhouding. Doelpunten van Diemers, De Kogel en Kum.

Al met al een leuk potje zo.
 

Unregistere

Well-known member

De goals van FC Ambacht - FC Utrecht op een rijtje, voor de liefhebber. Ik vond die van ons, ook zonder chauvinisme, de mooiste! :duim:

Vanmiddag bij de eerste oefenwedstrijd van Barendrecht geweest, met de nieuwe trainer Adrie Poldervaart voor het eerst op de bank. Ze speelden tegen RKC Waalwijk, dat al langer in training is. Hoewel RKC overall iets beter was, vond ik ze niet heel erg overtuigend. Met name voor rust kreeg Barendrecht zat kansen op de gelijkmaker, nadat RKC al vroeg op 0-1 kwam via Valpoort. Assist van uitblinker Bajic, die ook de 0-2 maakte. Maar zoals gezegd had Barendrecht tussen die goals door zeker een doelpunt moeten maken. Kort voor rust een cadeautje van scheidsrechter Van Wijk, namelijk een strafschop. Patrick Stolk scoorde, dus 1-2 bij rust.

Na rust begon het grote wisselen aan beide kanten en dat pakte uiteindelijk beter uit voor RKC. Van Arnhem maakte er met twee goals 1-4 van. Dat was de eindstand. Barendrecht was zeker nog niet volledig. De keeper van het derde verdedigde het doel en er deden wat spelers uit A1 en het tweede mee.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan