Oefenwedstrijden topklasse - hoofdklasse en overig

De Groene Scout

Well-known member
Nog 2 hoofdklasse potjes van vanmiddag in Noord/Oost:
Rigtersbleek – Eilermark 1-0 (gaat nog erg stroef bij de nieuwe hoofdklasser met de vele versterkingen)
Alcides – Dalen 5-1
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie trouwens dat Kozakken Boys - Nieuw-Lekkerland, uitslag 3-1, ontbreekt in dat lange overzicht van Groene. Ook van gisteren, de Boys speelden twee oefenduels. Kan makkelijk met twee min of meer gelijke elftallen binnen je selectie.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond speelde ASWH op het ZPRESS toernooi tegen SC Feyenoord. Helaas eindigde de wedstrijd tegen de Rotterdammers in een 0-1 nederlaag. Beetje ongelukkig, want op basis van de kansenverhouding hadden we eigenlijk met 3-1 moeten winnen. Jammer dus, maar ik vond het spel lange tijd zeer aardig en eigenlijk wel het beste tot nu toe. Lijkt er dus op dat het gehanteerde systeem voor herhaling vatbaar is en vermoedelijk doorgezet zal worden. Zaterdag treffen we topklasser Capelle, ook een mooie graadmeter. Die ploeg won gisteravond op hetzelfde toernooi met 1-3 van gastheer Smitshoek en heeft dus kans op toernooiwinst.

Andere oefenduels van gisteren:

Achilles Veen - Uno Animo 3-0

AFC Ajax - ZSGOWMS 2-1

Bennekom - Spakenburg 0-2

Brielle - Spijkenisse 0-3

Broekster Boys - Harkemase Boys 2-1

DOVO - SDV Barneveld 2-2

Eemdijk - Houten 1-2

Excelsior Maassluis - Rijsoord 2-1

FC Emmen - ACV 2-1

FC Rijnvogels - FC Lisse 3-3

GVVV - OSS '20 4-0

Heinenoord - Barendrecht 0-3

Jong FC Utrecht - Sparta Nijkerk 4-0

JSV Nieuwegein - Hercules 0-5

Katwijk - Noordwijk 3-2

Rijnsburgse Boys - Koninklijke HFC 2-2

Scheveningen - Quick 1-2

SDC Putten - DVS '33 Ermelo 0-1

Sportlust '46 - Jodan Boys 2-1

Staphorst - ONS Boso Sneek 3-2

Ter Leede - OFC 2-0

Westlandia zo - RVVH 1-1

Zwaluwen - Dongen 1-0
 

De Groene Scout

Well-known member
Weinig meegekregen de laatste dagen, werk en voetbal is weer begonnen. Morgenavond wel vrij geroosterd voor Quick'20 - HSC'21
Ik hoop dat de bezoekers dit niet zien als oefenduel, maar als serieuze krachtmeting en/of prestigeduel. Heren, 0-4 dus s.v.p.
 

De Groene Scout

Well-known member
Als ik jou was zou ik lekker thuis blijven.

Had ik maar naar je geluisterd. :sad:
Alleen Brammer, Bouwmeister en Caglar Uguz mochten starten van de 'voorkeursbasis'. Tot 10 minuten na rust voornamelijk 2e keus gezien. Veel gemopper langs de lijn en kritiek richting de trainer. Volgende week zondag begint de competitie en vrijwel niemand heeft nog een keer lekker 90 minuten doorgespeeld of is er eens 70 minuten lang met de beoogde basis gespeeld. Lijkt erop dat de trainer geen keuzes durft te maken en iedereen te vriend wil houden. Van de 20 spelers vandaag kun je er toch wel 5 doorstrepen die je in deze fase van de voorbereiding niet meer nodig bent. Op deze manier raakt je team niet klaar/ingespeeld voor de competitie.

Het 'o ja het is maar oefenen' wil ik niet meer horen.
 

De Groene Scout

Well-known member
We hielden ons redelijk staande, maar kwamen er bij vlagen ook helemaal niet meer uit en dan ook nog eens extreem veel fouten.
Qua kijkspel een onvoldoende. Laatste 20 minuten nog wat meer initiatief toen een aanvallend blokje gewisseld werd en er eindelijk 5x de achterlijn werd gehaald en vanuit het middenveld iets meer diepgang kwam.

O ja, FC Twente won op een ander veldje met 10-0 voor de Champions League
 

Unregistere

Well-known member
Tja, toch is het 'maar oefenen', hoe je het ook wendt of keert. Al snap ik wat je bedoelt. Toch altijd lekkerder als er een positief gevoel ontstaat door het spelbeeld.

Gisteren werd DHC - XerxesDZB na 80 minuten gestaakt wegens noodweer, potje op DHC-toernooi. Stond toen 1-1. Morgen nemen ze eerst penalty's om te bepalen wie er naar de finale gaat. Daarin is HBS de tegenstander. Die ploeg won eerder al met 3-2 van SHO.
 

de waan

Well-known member
Misschien wil Eddy de wedstrijd van morgen tegen Quick Boys gebruiken als ultieme test en heeft die daarom gisteren de rest laten opdraven. Maar plan dan de wedstrijden beter in zou je denken.

Hoe dan ook, ik kan me er niet echt druk over maken. Er zal wel een idee achter zitten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vandaag op de open dag van Quick Boys mag HSC'21 fungeren als oefentegenstander. Dit keer wel de normale opstelling bij HSC'21. Halverwege is het 0-1 voor de Groenen via Robert Wilens.
Dit kon ok komend weekend wel eens de opstelling worden tegen VVSB
Brammer
van Dijk / Grondman / Basut / Brummelhuis
Nieuwboer / van Ek / ter Hogt
Nyamsamgya / Wilens / Ottink

Links achter is Uguz een optie, op de vleugel zou ook Bouwmeister kunnen. Rest staat wel vast.
 

Unregistere

Well-known member
Als Qb verliest hebben ze volgens mij alles verloren deze voorbereiding :D

Ze hebben echter niet verloren, maar met 2-1 gewonnen. In de slotfase maakte Teijsse de winnende.

ASWH speelde op het ZPRESS toernooi tegen Capelle en dat werd, net als in 2012 en 2013, een gelijkspel. 0-0. Positief was dat de verdediging vrijwel niets weggaf, slechts ??n kans voor Capelle. Aan de andere kant deed de defensie van Capelle dat, zoals vaak, ook niet en dus bleef het ook bij ??n echte kans voor ons. Desondanks was het geen onaardige wedstrijd om te zien.

Later op de middag won SC Feyenoord, na een 2-0 achterstand, alsnog met 3-5 van Smitshoek. Daardoor werd SC Feyenoord de winnaar van het toernooi. Capelle 2e, wij 3e, Smitshoek 4e.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk speelde gisteren in Ridderkerk met 3-3 gelijk tegen zaterdagtopklasser RVVH. Leuke ploeg trouwens, dat RVVH.
Namens JVC Cuijk scoorden Chefrino Eind weer tweemaal. Eind raakte tijdens de voorbereiding steeds beter op schot. Benieuwd wat hij in de competitie kan betekenen voor JVC Cuijk.
 

Unregistere

Well-known member
De generale repetities van de zaterdagtopklassers op een rijtje, minus uiteraard IJsselmeervogels (Supercup). Kozakken Boys speelde maar weer eens twee oefenduels op ??n dag, kan best met zo'n selectie:

Barendrecht - Oranje Wit (1-1, Barendrecht wel winnaar Zilveren Crap toernooi, Eekman scoorde)

Capelle - ASWH 0-0 (op ZPRESS toernooi)

DVS '33 Ermelo - DOVO 0-2 (op Veluwe Cup toernooi)

Excelsior Maassluis - Hercules 2-1 (Vink, Mendes Moreira)

FC Lisse - Ter Leede 3-3 (Alberto Antonio, Vermeulen, Buijs)

GVVV - TEC 0-2

HHC Hardenberg - ACV 1-0 (van der Leij)

Katwijk - Magreb '90 4-1 (Stam 2, Jongeneelen, Plat)

Kozakken Boys - LRC Leerdam 4-0 (Irilmazbilek 2, Eloisghiri 2)

Kozakken Boys - Zwaluwen 4-0 (Grot 4)

Achilles 1894 - ONS Boso Sneek 5-0 (op het toernooi van Staphorst)

Rijnsburgse Boys - AFC 0-2

RVVH - JVC Cuijk 3-3 (van Dam 2, Barradas)

Scheveningen - Noordwijk 3-2 (Nieuwlaat, Gomez Nieto, Rog)

Spakenburg - Koninklijke HFC 4-1 (Van den Meiracker 2, K. Tol 2)

SteDoCo - Jong FC Volendam 2-2 (Westerduin, Van Pijkeren)

Nou, roept u maar, wie zijn er op basis van deze uitslagen wel en niet klaar voor de start?
 
Bovenaan