In de regio Rijnmond is het toernooi om de VoetbalRijnmond Cup weer begonnen. ASWH speelde gisteravond in de eerste ronde een uitwedstrijd bij derdeklasser Rijnmond Hoogvliet Sport. Om uiteenlopende redenen waren er negen selectiespelers afwezig, maar dat was geen enkel probleem. Hadden er nog vijftien over. Van een wedstrijd was geen sprake. Het werd een simpele 0-7, waarbij eigenlijk de dubbele cijfers bereikt hadden moeten worden. Sam van de Kreeke (3), Josh Gross Santana (2), Sanzio Dieterich en Ismail Yildirim scoorden.
Zulke potjes roepen toch de vraag op of ze het toernooi niet anders moeten inrichten. Rijnmond Hoogvliet Sport heeft negentig minuten achter de bal aangerend, massaal verdedigd en nog kansloos verloren. Bovendien moesten ze vier spelers met een blessure wisselen, allemaal blessures die toch wel wat samenhang vertoonden met spelen boven het eigen niveau. Lijkt me voor zo'n club ook niets aan, terwijl er nauwelijks publiek komt en ze er dus ook niet echt iets aan overhouden. Ergens snap ik de organisatie wel dat ze de divisieclubs en hoofdklassers geen voorkeursbehandeling willen geven, maar het lijkt mij voor iedereen leuker om die clubs pas na de winterstop te laten instromen. Normaal gesproken halen ze die ronde toch wel, tenzij ze al vroegtijdig tegen elkaar loten. Want dan is dan wel weer aardig, een open loting vanaf het eerste moment.
Maar goed, we zijn weer van de straat geweest en diverse spelers die normaal niet alles spelen konden weer eens negentig minuten maken. Alleen de keepers hadden het koud en soms was het springen voor flinke tackles.