Oefenpotjes-topic

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het gebeurt ook maar in weinig landen dat topclubs tegen amateurs spelen in de voorbereiding. Hier in Schotland doen Celtic en Rangers dat ook niet, althans niet met de A-selectie.
 

De Wolf

Well-known member
Het gebeurt ook maar in weinig landen dat topclubs tegen amateurs spelen in de voorbereiding. Hier in Schotland doen Celtic en Rangers dat ook niet, althans niet met de A-selectie.
Schotland heeft 4 niveaus. De laagste niveaus zijn vergelijkbaar met hoofdklasse.
 

Joost

Well-known member
Wat is het nut om tegen amateurs te oefenen die amper getraind hebben.
Vroeger was het laagdrempelige regionale promotie.
Ik heb ook nog wel na een oefenpotje handtekeningen gevraagd voor de profs. Dat was altijd een gezellige boel met veel jeugd langs het veld.

En na een paar potje tegen amateurs werd er op amateurcomplexen vaak geoefend tegen buitenlandse clubs, maar door de nieuwe generatie 'supporters' lijkt dat ook nauwelijks meer mogelijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vroeger had je in Hoorn ook wel bij mijn plaatselijke VV dat dan Hollandia op bezoek kwam en het tegen Ajax 2 of AZ 2 opnam. Dat zal nog steeds wel gebeuren en daar zal je nog wel de handtekeningen kunnen jagen van de ‘toekomstige sterren’.
 
Vroeger was het laagdrempelige regionale promotie.
Ik heb ook nog wel na een oefenpotje handtekeningen gevraagd voor de profs. Dat was altijd een gezellige boel met veel jeugd langs het veld.

En na een paar potje tegen amateurs werd er op amateurcomplexen vaak geoefend tegen buitenlandse clubs, maar door de nieuwe generatie 'supporters' lijkt dat ook nauwelijks meer mogelijk.
Voor veel amateurclubs is het financieel niet haalbaar. Vroeger kon de winst uit de drankomzet worden gehaald, maar clubs vragen nu zoveel geld dat het financieel een te groot risico is.
 

Joost

Well-known member
Roda v Anderlecht gaat niet door.

De wedstrijd was enkel toegankelijk voor seizoenkaarthouders en sponsoren met na afloop een meet&greet met de selectie.
Er zou 1 tribune open zijn en ongeveer 2500 mensen zouden komen.

De lokale driehoek heeft nu besloten dat het niet doorgaat wegens gebrek aan mankracht bij de politie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heerenveen zou tegen AEK Athene oefenen, maar die konden niet. Nu komt RWD Molenbeek. Tokkie United
 

Bernardo

Well-known member
Morgen de eerste oefenwedstrijd tegen Meppen, wat ik echt slecht vind is dat Cambuur nog steeds geen eerste en tweede keeper heeft. Peter van der Vlag morgen reserve keeper? Kan toch niet als eredivisie club.

Overigens heeft Cambuur ook nog een uitwedstrijd bij 1. FC Magdeburg. Leuk potje voor de supporters, alleen jammer dat het redelijk kort voor aanvang gecommuniceerd word.

- vrijdag 1 juli, 19.00: Cambuur-SV Meppen (Cornjum)
- zaterdag 9 juli, 14.00: 1.FC Magdeburg-Cambuur (Maagdeburg)
- dinsdag 12 juli, 19.00: Regioteam Koostertille-Cambuur (Kootstertille)
- zaterdag 16 juli, 17.00: Cambuur-Telstar (Cambuur Stadion)
- dinsdag 19 - zaterdag 23 juli: trainingskamp (Epe)
- vrijdag 22 juli, 19.00: Cambuur-PEC Zwolle (Epe)
 
Bovenaan