Oefenpotjes-topic

Abubakari

Well-known member
Een beetje heel erg voorbarig, maar het kan de eerste keer op rij worden. Vorig jaar een goed potje tegen Dortmund meen ik, maar daarna echt heel slecht in die eredivisie oefenpotjes. Kan mij al die waanzinnig goede oefenreeksen iig niet herinneren, maar jij zit hier wat beter in.
Bedoel natuurlijk meer het optimisme in de zomerstop, de prutsers zijn weg, de nieuwelingen nog geen prutsers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bedoel natuurlijk meer het optimisme in de zomerstop, de prutsers zijn weg, de nieuwelingen nog geen prutsers.
Je hebt natuurlijk wel een punt, maar wat moeten we dan? Sinds het kampioensjaar is het elk seizoen kut. Op verschillende gebieden. Het stadiondossier woekert als een donkere wolk met heel veel negatieve emotie boven de club. Op het veld zijn de prestaties structureel onder de maat. We hebben gevoetbald als een stel angsthazen en haalden onze punten vaak met meer geluk dan wijsheid. In de periode onder Koeman brak het ene na het andere talent door, maar daarna werden ze allemaal weggehaald. En niet meer door City of United, maar door Hoffenheim, PSV en Ajax. We maakten amper goede transferklappers en de aankopen die we deden voegden allemaal bijna niets toe. We zijn inmiddels op het punt aanbeland dat onze aanvoerder en sterspeler overloopt naar Ajax.

Maar de andere kant van de medaille is dat onder Arnesen de hele club geherstructureerd is. Alle scouts zijn eruit gegooid en vervangen. Fossielen zijn weggehaald uit de jeugdopleiding en vervangen door innovatieve trainers. Eindelijk wordt er serieus omgegaan met de onder-21. We hebben een jonge nieuwe trainer, die heel enthousiast is en een heel duidelijke visie op voetbal heeft. Er is daardoor een nieuwe energie in de hele club gekomen. En de eerste oefenwedstrijden zie je direct al terug dat het in elk geval de bedoeling is om aanvallend te voetballen en dat het er bij vlagen ook al echt goed uit zag. Onze jeugdspelers tekenen inmiddels weer bij en een aantal van hen laat in de voorbereiding echt leuke dingen zien. Dan kan ik wel in de pessimisme-modus blijven, maar dat is zonde van m'n energie. Liever word ik enthousiast van alle vernieuwing binnen Feyenoord. Het zal nog een aantal jaar duren voordat we echt kunnen oordelen of de huidige koers ons verder brengt, maar de eerste voortekenen zijn op alle gebieden positief. Daar word ik gewoon wel blij van.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, Jamel had het al over het evenaren van de vijfde plaats van vorig seizoen onder de nieuwe trainer. En dat dat best knap zou zijn. Dat noem ik de lat hoog leggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bedoel natuurlijk meer het optimisme in de zomerstop, de prutsers zijn weg, de nieuwelingen nog geen prutsers.

Nou ja vorig jaar gingen de prutsers niet echt weg en was het positivisme meer gebaseerd op die tweede seizoenhelft met Advocaat in combinatie met twee nieuwelingen die nog geen prutsers waren. Weet niet of direct de hoop op een kampioenschap er was, want het momentum was natuurlijk al voorbij.

Maar dit komt idd meer overeen met de werkelijkheid. Harmeet Singh die tegen Barendrecht nog wel de nieuwe Iniesta/Xavi leek, maar tegen een niveautje hoger het tempo niet kon bijbenen.

Op basis van wat ik nu heb gezien ben ik ook wel weer positief. Ik verwacht een evenaring van het resultaat van vorig seizoen met beter veldspel en een jonger/talentvoller elftal.
 

Abubakari

Well-known member
@Jamel, ik zat uiteraard maar wat te ouwehoeren, ik waardeer je optimisme erg. Ik hou daar wel van, niet bij voorbaat alles afzeiken en van het ergste uitgaan, zoals op dit forum in veel zaken gedaan wordt,maar het goeie zien en uitgaan van de mogelijkheden.

Maar ik zou de lat wel iets hoger leggen, vijfde is en blijft voor een club als Feyenoord natuurlijk zwaar ondermaats, zo sterk is de eredivisie nou ook weer niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
@Jamel, ik zat uiteraard maar wat te ouwehoeren, ik waardeer je optimisme erg. Ik hou daar wel van, niet bij voorbaat alles afzeiken en van het ergste uitgaan, zoals op dit forum in veel zaken gedaan wordt,maar het goeie zien en uitgaan van de mogelijkheden.

Maar ik zou de lat wel iets hoger leggen, vijfde is en blijft voor een club als Feyenoord natuurlijk zwaar ondermaats, zo sterk is de eredivisie nou ook weer niet.
Ik wacht nog even met een definitieve doelstelling/prognose over de eindklassering in de competitie als de transferwindow voorbij is. Er kan namelijk nog heel veel gaan gebeuren bij Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou, Jamel had het al over het evenaren van de vijfde plaats van vorig seizoen onder de nieuwe trainer. En dat dat best knap zou zijn. Dat noem ik de lat hoog leggen.

Als goede hoop op een vijfde plaats (dus ook vrede hebben met een lagere klassering) de lat hoog leggen is, dan leg ik de lat dus ook hoog. Ajax, PSV en AZ zullen vast boven ons eindigen. Van Vitesse en Utrecht moet je er een onder kunnen houden. De overige eredivisieclubs vind ik van een lager niveau dan Feyenoord. Mochten we achtste worden, maar wel progressie boeken qua spel en talentontwikkeling kan het ook een geslaagd jaar zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wacht nog even met een definitieve doelstelling/prognose over de eindklassering in de competitie als de transferwindow voorbij is. Er kan namelijk nog heel veel gaan gebeuren bij Feyenoord.

Zou mij verbazen als er niet nog heel veel gaat gebeuren bij Feyenoord. Jørgensen, Haps, Berghuis, Kökçu en Senesi mogen bij het juiste bod weg. Als die gaan, komen er ook weer spelers bij. De semi definitieve prognose kun je half augustus geven en de definitieve pas bij het sluiten van de transfermarkt. Tegen die tijd heeft Feyenoord ook al een aantal serieuze duels gespeeld.
 

Abubakari

Well-known member
Als goede hoop op een vijfde plaats (dus ook vrede hebben met een lagere klassering) de lat hoog leggen is, dan leg ik de lat dus ook hoog.
Vond het dus juist wat voorzichtig, maar goed, je hebt inderdaad met Ajax, PSV en AZ al 3 clubs die zomaar boven je kunnen eindigen en dan ben je al slechts vierde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vond het dus juist wat voorzichtig, maar goed, je hebt inderdaad met Ajax, PSV en AZ al 3 clubs die zomaar boven je kunnen eindigen en dan ben je al slechts vierde.

Ajax en PSV zijn sowieso buiten bereik. AZ hangt het een beetje er van af wat ze deze transferzomer gaan doen.

Bij Feyenoord vertrekken er een hoop spelers en zijn er een hoop nieuwe spelers en ook een volledig nieuwe technische staf. Als het lekker loopt, kun je wellicht wel die derde plek pakken. Heb je een minder jaar ben je de slechtste van het rijtje met Vitesse en FC Utrecht en sta je op plek zes. Zit het niet echt mee en hebben de jonge spelers groeistuipen, dan kun je ook lager eindigen.

Ik denk dat het voor de rust bij Feyenoord ook wel goed is om de lat niet te hoog te leggen. De Feyenoord clubwatchers en een Veronica Inside zaten in de reet van hun halfgod Advocaat, die zullen alle vernieuwingen bij Feyenoord onder Slot met een hoop cynisme verwelkomen.

Maar goed, laten we even de transfermarkt afwachten.
 

delmaestro

Well-known member
Die Denen zullen dan toch ook wel veel door hebben gewisseld? En die vorige potjes waren ook in elk geval qua uitslag verre van overtuigend. Wij speelden een week later dan jullie AEK van het veld. Die waren echt niet best.
Nou, dan zullen jullie ons wel oprollen in de competitie...

Ik vind het appels en peren. En ook ben ik in de beleving dat een voorbereiding zelden een goed beeld geeft van hoe een ploeg het de rest van het seizoen gaat doen...
 

Forza AZ

Well-known member
AZ-TOP Oss 3-0

12.De Wit 1-0
47.Poku 2-0
69.De Wit 3-0

Verhulst (46.Reus), Beukema (34.Sugawara), Hatzidiakos (60.Beukema), Martins Indi (60.Berkhout), Gullit (60.Oosting), Clasie (60.Reijnders), Reijnders (34.P. Koopmeiners), De Wit (34.Evjen), Stengs (60.De Wit), Duin (46.Poku), Oosting (34.Aboukhlal)
 

JMD

Well-known member
En ook ben ik in de beleving dat een voorbereiding zelden een goed beeld geeft van hoe een ploeg het de rest van het seizoen gaat doen...
Eens.... Zegt vaak weinig. Oefenduels gaan niet over het resultaat, teams worden vaak compleet doorgewisseld.

PSV wint vandaag bv dik van een Duitse lageklasser. Zegt helemaal niks. Net zoals dat Ajax gelijkspeelt bij Quick '20. Het zal allemaal... Het gaat er pas om, als het om het echie gaat, en op dat moment zegt een voorbereiding helemaal niks meer.
 

gevegt

Well-known member
Eens.... Zegt vaak weinig. Oefenduels gaan niet over het resultaat, teams worden vaak compleet doorgewisseld.

PSV wint vandaag bv dik van een Duitse lageklasser. Zegt helemaal niks. Net zoals dat Ajax gelijkspeelt bij Quick '20. Het zal allemaal... Het gaat er pas om, als het om het echie gaat, en op dat moment zegt een voorbereiding helemaal niks meer.
Waarom spelen ze dit soort partijtjes dan?
 

JMD

Well-known member
Waarom spelen ze dit soort partijtjes dan?
Jij hebt liever dat de spelers alleen maar boslopen doen en trainen?

Ik snap het wel hoor. Je kan systemen trainen, veel spelers speeltijd geven (niet voor niks deed Ajax vroeger 2 volledige duels op 1 dag). En verder vinden veel mensen het ook wel prettig om voetbal in de voorbereiding te kijken. Leuk toch als een BVO op jouw eigen amateurcomplex langs komt...
 

gevegt

Well-known member
Jij hebt liever dat de spelers alleen maar boslopen doen en trainen?

Ik snap het wel hoor. Je kan systemen trainen, veel spelers speeltijd geven (niet voor niks deed Ajax vroeger 2 volledige duels op 1 dag). En verder vinden veel mensen het ook wel prettig om voetbal in de voorbereiding te kijken. Leuk toch als een BVO op jouw eigen amateurcomplex langs komt...
(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Eens.... Zegt vaak weinig. Oefenduels gaan niet over het resultaat, teams worden vaak compleet doorgewisseld.

PSV wint vandaag bv dik van een Duitse lageklasser. Zegt helemaal niks. Net zoals dat Ajax gelijkspeelt bij Quick '20. Het zal allemaal... Het gaat er pas om, als het om het echie gaat, en op dat moment zegt een voorbereiding helemaal niks meer.

En vandaag spelen ze gelijk tegen Osnabrück
 
Bovenaan