Oefencampagne 2018/2019

JMD

Well-known member
Feyenoord komt nu ook met een verklaring. Neem aan dat het bestuur van Feyenoord gisteren bij het duel was. Waarom niet op dat moment direct (laten) ingrijpen, in plaats van pas 24 uur later een verklaring. Er is toch politie/stewards e.d. bij zo'n duel? Laat die pislullen (quote JFK) maar eens uitleggen waarom ze je club in slecht daglicht willen stellen.

De Groene Scout

Well-known member
Temet moar effen noar de Pruus jaagn.

Ik ben normaliter niet van de oefenwedstrijden omdat ik het schreeuwend duur vind voor hetgeen geboden wordt. Maar als twee van favoriete ploegen het tegen elkaar opnemen maak ik een uitzondering.

2-0 voor Meppen dus. Duitsers al wat verder in de voorbereding meestal rond deze tijd.
Nog wel een Bratwurst gehad?

Bonehead

Well-known member
Haha nee. 2x sinas voor €1,-. Das toch geen geld. €10,- intree viel ook al mee. Eerste helft met de A-ploeg de wedstrijd aardig in evenwicht hoewel Heracles de meeste en grootste kansen had. Blaswich hoefde niet echt in actie komen. Ik was wel benieuwd wat ie kon, maar helaas. Tweede helft met b-garnituur. Enorme kans alleen op de keeper van ik meen Van der Water. Even later scoort Vermeij, maar hij stond buitenspel. Weer even later scoort SVM tegen de verhouding in. Daarna was het helemaal weg bij Heracles en kan SVM eenvoudig overeind blijven. Vlak voor tijd verdubbelen ze de score na een mooie aanval. Het Hasetal stadion kan ik ook afstrepen. E?n zitttribune en de rest staan. Lekker in het zonnetje. Zo'n 2000 toeschouwers. Meeste Duitsers. Het is toch anderhalf uur rijden. Maar het was een geslaagde middag.

gevegt

Well-known member
PEC had de eer om in Dalfsen te oefenen. De thuisspelende partij had de zaterdag en zondag afdeling samengevoegd om zo het beste van twee clubs te verenigen.
Helaas pakte dat verkeerd uit en had PEC een makkie. Vooral die zaterdagkneusjes lieten het afweten en ik weet zeker dat als er meer voorwaartsen van Dalfsen hadden gespeeld er minimaal 2x gescoord was.
Kortom: PEC zwijnde.

Jamel

Administrator
Forumleiding
GOES (met hoofdletters) was vanavond te sterk voor ADO Den Haag. Het werd 2-1 voor de amateurs; opvallend.

Van wat ik begrepen heb deden diverse jongens van dat team afgelopen zaterdag ook mee met het Zeeuws elftal tegen Feyenoord. En dat team was echt niet verkeerd. Feyenoord was zwak, maar dat elftal liet ook gewoon goed voetbal zien. 0-2, na een 0-0 ruststand, was helemaal geen gekke uitslag. Sterker, de Zeeuwen hadden recht op minimaal een goal. Dus wellicht is GOES gewoon zeer sterk, dit seizoen.

Forza AZ

Well-known member
Van wat ik begrepen heb deden diverse jongens van dat team afgelopen zaterdag ook mee met het Zeeuws elftal tegen Feyenoord. En dat team was echt niet verkeerd. Feyenoord was zwak, maar dat elftal liet ook gewoon goed voetbal zien. 0-2, na een 0-0 ruststand, was helemaal geen gekke uitslag. Sterker, de Zeeuwen hadden recht op minimaal een goal. Dus wellicht is GOES gewoon zeer sterk, dit seizoen.

AZ speelt donderdag tegen dat Zeeuwse Elftal. Dat is dus geen amateur-elftal waar je een grote uitslag tegen neer kan zetten.

Unregistere

Well-known member
GOES heeft grotendeels dezelfde ploeg als vorig seizoen. Een leuk team met een positieve spelopvatting en een 'kroonprins' als trainer, want die timmert flink aan de weg.

Of het door GOES komt dat het Zeeuws Elftal goede resultaten neerzet, betwijfel ik. Ze leveren een bijdrage, maar het team bestaat uit spelers van meerdere clubs. De harde kern komt wel van hoger spelende teams, dus daar zaten inderdaad ook jongens van GOES bij. Maar ze doen dit nu inmiddels een paar jaar, met een redelijk vaste selectie. Dat zijn allemaal spelers die best iets kunnen, dus vergelijkbaar met een team in de derde divisie (of zelfs tweede divisie). Soms komen er echter ineens heel andere spelers, die bij eersteklassers spelen of lager. Dan is het een ander verhaal. Wellicht dat AZ dus een heel ander team treft.

Zaterdag speelden ze voor rust met:

Joan van Belzen (gaat vanaf dit seizoen afbouwen bij Arnemuiden, maar vorig jaar nog Vlissingen en al jaren de beste keeper van Zeeland)
Fabian Wilson (Hoek)
Gert Jan van Leiden (Hoek, vorig jaar ADO '20)
Roysel James (GOES, vorig jaar Halsteren)
Renzo Roemeratoe (Vlissingen)
Reguillo Vandepitte (Hoek)
Ruben Hollemans (GOES)
Jonathan Constansia (Hoek, vorig seizoen Halsteren)
Francis Kabwe Manengela (Halsteren, vorig seizoen GOES)
Bart Deprez (Smitshoek)
Abdoe Abdendi (Vlissingen, vorig seizoen Halsteren, ook zaalvoetbaltopper)

Na rust kwamen ze met:

Mitchell Braafhart (Kloetinge)
Jelle Klap (Jong Sparta Rotterdam)
Lionel Fitsch (Hoek, vorig seizoen Barendrecht)
Milton Roemeratoe (Vlissingen)
Thomas van den Houten (AFC, ex-prof bij Telstar)
Roy Mulder (Kloetinge)
Tim de Winter (GOES)
Yarick Dorst (Barendrecht, talent dat vorig seizoen nog bij Bruse Boys speelde)
Erwin Franse (GOES)
Dani?l Wissel (GOES)
Steve Schalkwijk (GOES, vorig seizoen Vlissingen)

Mart de Kroo (nu weer GOES, vorig seizoen Vlissingen) viel nog in.

Kyle Doesburg (nu weer Hoek, vorig seizoen ASWH) was er deze keer niet bij vanwege een blessure.

Tegen AZ roepen ze een aantal anderen op, zag ik. Jesse Kerkhove, een doelman van De Meeuwen, Jarreau Manuhuwa (GOES, vorig seizoen Vlissingen) en Johan Vroegindewij (Bruse Boys).

De grote kern bestaat dus vooral uit spelers die wat pendelen tussen Hoek, GOES, Vlissingen en Halsteren, plus wat 'uitgevlogen' Zeeuwen. Daardoor zijn ze allemaal redelijk op elkaar ingespeeld. Best een leuk ploegje in elk geval!

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dank voor de info, Unregistere!

Het was inderdaad een leuk ploegje om te zien. En jouw uitleg verklaart ook wel waarom ik geen moment het idee had dat dit een bij elkaar geraapt elftal is, wat voor het eerst met elkaar samenspeelt. Neemt niet weg dat Feyenoord er (veel) meer dan 2 had moeten maken en dat ik ook niet uitsluit dat AZ wel een grote uitslag neer gaat zetten.

Bestaat niet meer

Well-known member
PEC won al met pijn en moeite van Nederlandse hoofdklassers en gaat er vanavond met 2-5 af tegen Meppen. Het voetbal is nog minder om aan te zien dan afgelopen seizoen in 2e seizoenshelft al het geval was.

Joost

Well-known member
Ajax v Anderlecht in het Olympisch Stadion is uitverkocht met 7000 man. Best wel een gaaf affiche maar waarom slechts 6 vakken open.

Unregistere

Well-known member
Keurig resultaat Unregistere; ASWH geeft Excelsior prima partij en verliest nipt met 3-4.
Leuk potje?

Was zeker een leuk potje! Vooraf even bijpraten met de nieuwe Excelsior-trainer Adrie Poldervaart, altijd gezellig.

Voor ASWH stond de wedstrijd ook deels in het teken van afscheid nemen. Vertrekkend assistent-trainer Johan Sturrus werd vooraf in het zonnetje gezet, terwijl de spelers Jerry Tieleman en Peter de Lange een spelend afscheid kregen. Tieleman begon in de basis en kreeg na 40 minuten een publiekswissel, De Lange viel na rust in en werd halverwege de tweede helft uitgezwaaid. Kwam nog wel goed uit, want door vakanties en blessures hadden we 18 man van de huidige groep beschikbaar en het is nog niet handig om iedereen al 90 minuten te laten spelen. Hoe dan ook, in de beginopstelling zeven vertrouwde gezichten en vier debutanten, gaandeweg kwamen ook de andere vijf debutanten in actie, dus bijna alle nieuwe spelers konden zich presenteren aan het publiek.

aswhexcelsior-800x685.jpg

ASWH voetbalde lekker mee, maar keek na 27 minuten toch tegen een 0-2 achterstand aan. Goals van Jaap Fischer en Denis Mahmudov. Eigenlijk ook de enige twee serieuze doelpogingen van Excelsior, maar ze zaten er wel allebei in. Daarna begon ineens een 'Ambachts kwartiertje'. Excelsior, spelend met drie verdedigers, gaf best wel wat ruimte weg. Een voorzet van onze rechtsback David Almeida kon door nieuwkomer Nebi Tiryakioglu worden afgerond. En verdraaid, een paar minuten later speelt Excelsior een bal zo in de voeten van Nick Slotboom en die verstuurt gelijk een dieptepass op nieuwe aanvaller Lester Pires. Excelsior-goalie Maarten de Fockert komt heel ver uit zijn doel, maar Pires is sneller. Hij tikt de bal langs de keeper en schiet hem in het lege doel, nog best van een afstandje. In de slotminuut wordt het nog gekker als een voorzet van Gilmaro van de Werp wordt gemist door Robin van der Meer en daarna door Tiryakioglu fraai in de hoek wordt geschoten. Zijn tweede, 3-2 voor bij rust!

Na rust al vrij snel de 3-3 door een klutsgoal van Jeffry Fortes. Excelsior was toen ook wel beter, maar het zag er toch lang naar uit dat het gelijk zou blijven. Kort voor tijd stopte onze doelman Kristijan Nikolic een vrije trap van Ryan Koolwijk, maar gaf daarbij wel een rebound weg aan Ali Messaoud. Die liet de kans niet liggen en dus won Excelsior met 3-4. Konden ze toch nog met een overwinning aan de pannenkoeken na de wedstrijd.

Conclusie: een fris ASWH, met enkele nieuwkomers die een prima visitekaartje afleverden. Excelsior heeft nog wel wat versterking nodig denk ik, vooral in de breedte. Daarbij lijkt mij de prioriteit bij de voorhoede te liggen, middenveld is wel in orde en achterin ook wel aardig. Keepersstrijd ligt nog open, denk ik. Op basis van vandaag won Sonny Stevens het nipt van Maarten de Fockert, maar ze hebben Alessandro Damen nog achter de hand natuurlijk.

Een samenvatting van RTV Rijnmond zie je hier: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1706...rie-tegengoals-in-een-kwartier-naar-oefenzege

Al met al een prima avondje zo!

Unregistere

Well-known member
Is dit echt (ongeveer) hetzelfde Zeeuwse Elftal dat tegen Feyenoord speelde?

Bij rust staat AZ namelijk al met 0-6 voor.

Basiself is: Van Belzen; Klap, Fitsch, Manuhuwa, James; Vandepitte, Dorst, De Kroo; Franse, Wissel, Constansia

Dus wel redelijk gelijk, al hebben ze het nu wat omgedraaid denk ik en gaan veel jongens die tegen Feyenoord voor rust speelden nu starten. Selectie is sowieso nauwelijks gewijzigd, zie ook: https://www.pzc.nl/amateurvoetbal/zeeuws-elftal-is-voor-niemand-bang-az-is-gewaarschuwd~a6919a64/

Forza AZ

Well-known member
Zeeuws Elftal-AZ 1-8 (0-6)

16.Svensson 0-1
22.Friday 0-2
23.Idrissi 0-3 pen
26.Til 0-4
31.Idrissi 0-5
33.Friday 0-6
62.Magele 1-6
79.Van Rhijn 1-7
80.Reiijnders 1-8

De Boer, Svensson (46.Van Rhijn), Vlaar (46.Bergsma), Hatzidiakos (46.Kramer), Ouwejan (46.Wijndal), Midtsj? (46.Reijnders), Til (46.Hoedemakers), Koopmeiners (46.Bel Hassani), Idrissi (46.Goudmijn), Friday (46.Boadu), Seuntjens (46.Dekker)

Bovenaan