Nederland, WK selectie

PES5

Administrator
Forumleiding
Geen fan van Rensch (duh), maar Geertruida is dit seizoen ook veel te wisselvallig om in aanmerking te komen voor een plaatsje in de WK selectie. Hateboer is het ook niet en Karsdorp heeft ook een kutseizoen. We zijn gewoon zwaar onderbezet op rechtsback.
Oooh, Milan van Eeewijk!
 

Maasveld

Well-known member
Beertruida is de laatste tijd toch vrij stabiel slecht. Maar inderdaad is het enorm kut met peren op de rechtsback. Iemand opperde dat Nieuwkoop voor het systeem geschikt is. Daar zit eigenlijk wel wat in. Speelt EL en Belgische top. Schijnt het goed te doen. Gevoelsmatig zou ik die eerder meenemen dan iedereen in jouw post.
Dat was Van Hooijdonk geloof ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oooh, Milan van Eeewijk!

Ook dat was dan een optie geweest. Die is lekker bezig en grotendeels in het systeem van het Nederlands elftal. Net zoals Nieuwkoop.

Waarom heet Geertruida ineens Beertruida?

Is al een tijd zijn bijnaam, geloof ik bedacht door de heren van de populaire Feyenoord podcast Kein Geloel. Stamt nog uit de tijd dat hij beresterk aan het verdedigen was. Dit seizoen valt het tegen.
 

Pascallovic

Well-known member
Je hoeft natuurlijk perse een extra rechtsback mee te nemen. Je kunt het ook oplossen door een Timber daar neer te zetten als reserve en dan uit de categorie Botman/van der Ven een centrale verdediger mee te nemen. Moet het perse een rechtspoot zijn dan kom je uit bij de categorie Veltman/Teze/Geertruida. Sowieso vreemd dat een Veltman totaal uit beeld is terwijl hij al 2,5 jaar wekelijks in dit systeem basis speelt in de Premier League. Je hoeft hem met het surplus aan kwaliteit centraal niet perse op te roepen, maar in beeld hoort ie wel te zijn. Als dat het allemaal ook niet wordt kom je inderdaad bij de categorie Rensch/Nieuwkoop/Tete uit. Louis kennende zal het bij een serieuze blessure wel Rensch worden.
 

Mario

Well-known member
Het lijkt mee te vallen.. Volgens de medische staf van Inter betreft het een lichte knieblessure, en komt zijn WK niet in gevaar.
 

Batigoal

Well-known member
Frimpong in het diepe gooien in de groepsfase is wel een leuke optie. Mag hij komende week nog wel proberen zijn Nederlands op te krikken.

Mooie voor een quizvraag; eerste international die geen Nederlands kan denk ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Ik snap sowieso het probleem niet. Elke speler in de selectie is gewend te spelen met medespelers die geen Nederlands spreken. Als je bij je club speelt moet je ook mede spelers in een buitenlandse taal coachen. Dat zal bij Frimpong dan ook wel lukken.
 
Bovenaan