Nederland Topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Ah ja, dat klinkt wel logisch. Bij Eurosport zijn ze er inmiddels ook achter, trouwens.



Hmm, dit verklaart wel het één en ander. Bijvoorbeeld waarom vader Van der Geest pleit voor terug naar de clubs. Hoorde net van die roeicommentator, ja daar is 'ie weer, dat er bij het roeien ook een soort machtsstrijd was. Daar hebben ze uiteindelijk voor de één gekozen en de ander weggestuurd. Nou, we kunnen zien wat dat heeft opgeleverd. Nu al de meest succesvolle Spelen ooit op roeigebied, we zijn by far het beste land en we hebben nog twee kansen op een medaille. Mogen ze bij het judo een voorbeeld aan nemen.
Niet alleen dat bij roeien. Ook het feit dat men bij andere sporten heeft gekeken om bijvoorbeeld atleten over te halen om te gaan roeien. Goed bezig daar!
 

erka

Well-known member
Hahahaha de stuurvrouw bij de Acht. "Laat ze er niet langs, en dan groffe woorden. Daar gaan de mannen wel lekker op" :ROFLMAO:
 

JMD

Well-known member
Ik vind het eigenlijk wel een goed interview van die Gijs. Komt eerlijk en sympathiek over.
Dat laatste is hij ook. ZOals ik al eerder aangaf: het is een hele sympathieke man, lijkt me een hele goede coach, maar totaal ongeschikt als manager. Gewoon iemand die op een verkeerde plek zit, maar topbaantjes blijven altijd trekken. Zie je veel in organisaties, mensen die 'o zo graag' naar de top van een bedrijf/instelling willen, maar daar gewoon de kwaliteiten voor missen, terwijl ze in een niet-topfunctie gewoon fantastisch zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wel eerlijk, maar hij had nergens een antwoord op. Dan ben je toch slappe hap?
Nou vind ik niet. Laat duidelijk doorschemeren dat het echt niet goed gaat. Steekt daarvoor ook de hand in eigen boezem. Maar dat hij niet en publiek dat hele team gaat staan neersabelen voordat ze er überhaupt intern met elkaar over hebben kunnen spreken, dat vind ik ook wel logisch. Geeft toch ook gewoon antwoord op de vragen of dit consequenties kan hebben voor hem en/of de coaches? Was bij allebei een duidelijke 'ja'.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat laatste is hij ook. ZOals ik al eerder aangaf: het is een hele sympathieke man, lijkt me een hele goede coach, maar totaal ongeschikt als manager. Gewoon iemand die op een verkeerde plek zit, maar topbaantjes blijven altijd trekken. Zie je veel in organisaties, mensen die 'o zo graag' naar de top van een bedrijf/instelling willen, maar daar gewoon de kwaliteiten voor missen, terwijl ze in een niet-topfunctie gewoon fantastisch zijn.
Goh, dat vind ik ook wel een hele harde, voorbarige conclusie op basis van een interview van vijf minuten.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Nou vind ik niet. Laat duidelijk doorschemeren dat het echt niet goed gaat. Steekt daarvoor ook de hand in eigen boezem. Maar dat hij niet en publiek dat hele team gaat staan neersabelen voordat ze er überhaupt intern met elkaar over hebben kunnen spreken, dat vind ik ook wel logisch. Geeft toch ook gewoon antwoord op de vragen of dit consequenties kan hebben voor hem en/of de coaches? Was bij allebei een duidelijke 'ja'.

Vraag: Komen jullie nog bij elkaar vandaag?
Antwoord: geen idee

Vraag: jullie judo-en niet aanvallend
Antwoord: dat is te judo-inhoudelijk

Nou dat vind ik nou niet bepaald sterk
 

erka

Well-known member
Overigens denk ik, net als bij voetbal en andere sporten, dat je eerst naar de judoka's zelf moet kijken. Daar zat gewoon weinig in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vraag: jullie judo-en niet aanvallend
Antwoord: dat is te judo-inhoudelijk
Is gewoon niet helemaal waar wat je hier zegt. Want hij zegt inderdaad eerst dat het eigenlijk een beetje te judo-technisch is voor hem om erop te reageren, omdat hij geen expert is in de sport. Maar zegt daarna wel dat het meer met fouten met de pakking te maken heeft, waardoor de judoka's niet kunnen aanvallen. En dus niet met niet willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Is gewoon niet helemaal waar wat je hier zegt. Want hij zegt inderdaad eerst dat het eigenlijk een beetje te judo-technisch is voor hem om erop te reageren, omdat hij geen expert is in de sport. Maar zegt daarna wel dat het meer met fouten met de pakking te maken heeft, waardoor de judoka's niet kunnen aanvallen. En dus niet met niet willen.

Ja oke. Maar goed. Stel je voor dat een TD van Feyenoord een dergelijke vraag krijgt. En dat ie dan zegt, sorry dat is te voetbal-inhoudelijk. Dat slaat toch nergens op? Zou jij ook niet fijn vinden.
 

JMD

Well-known member
Overigens denk ik, net als bij voetbal en andere sporten, dat je eerst naar de judoka's zelf moet kijken. Daar zat gewoon weinig in.
Zeker. Maar als je dan zaken hoort als dat coaches niet met elkaar praten enz dan lijkt me dat nou bij uitstek hetgene waar een manager topsport judo voor bedoeld is.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Bestaat niet meer

Well-known member
Hockeyvrouwen winnen maar met 5-1 van Japan, bij laatste uitzwaaiwedstrijd werd het 6-1 tegen ditzelfde Japan na de 13-1 2 dagen eerder. Die 6-1 vonden ze toen al een hele slechte wedstrijd...
 

erka

Well-known member
Nou goed. Snel dingen veranderen bij judo om weer een beetje beter voor de dag te komen in LA lijkt me bittere noodzaak. En anders het geld maar naar sporten die wel presteren zoals BMX en nog meer geld naar roeien. Die Britten hebben een 4x zo hoog roeibudget hoor ik net. En Veenstra heeft pas sinds kort een budgetje van NOC/NSF en werkte daarvoor bij de McD...
 

JMD

Well-known member
Vloon bij de top 13, beste 12 naar finale. Heeft dus nog 1 hoogte nodig, of (als hij dat niet haalt) dat 1 van de 6 mannen achter hem ook 3x fout springen. Dat lijkt me dus wel goed te komen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja oke. Maar goed. Stel je voor dat een TD van Feyenoord een dergelijke vraag krijgt. En dat ie dan zegt, sorry dat is te voetbal-inhoudelijk. Dat slaat toch nergens op? Zou jij ook niet fijn vinden.
Nou, nee. Wij hebben toevallig een AD die dat doet, Te Kloese. Die zegt structureel dat vragen over de opstellingen, speelwijze en spelers aan de trainer moeten worden gesteld. En ik vind dat juist fijn. Iedereen z'n eigen expertise en verantwoordelijkheid.
 

JMD

Well-known member
Nou goed. Snel dingen veranderen bij judo om weer een beetje beter voor de dag te komen in LA lijkt me bittere noodzaak. En anders het geld maar naar sporten die wel presteren zoals BMX en nog meer geld naar roeien. Die Britten hebben een 4x zo hoog roeibudget hoor ik net. En Veenstra heeft pas sinds kort een budgetje van NOC/NSF en werkte daarvoor bij de McD...
Dat was toch ook wat NOCNSF deed, het geld verdelen obv prestaties? Dan za judo flink geld verliezen.
 
Bovenaan