Nederland Topic

JMD

Well-known member
Huh, bijzonder dat JMD wel weet waarom de mannen skiff is uitgesteld en de commentator bij Eurosport niet. Die wordt helemaal overvallen door het nieuws dat die race is uitgesteld.
Denk dat het komt omdat de Eurosportcommentator ergens in een bezemhok zit (voor NL in Amsterdam), ik hoorde het van de roeicommentator op de Radio, die zit bij de roeibaan en kreeg een appje van de organisatie (ongetwijfeld hebben alle commentatoren van een bepaalde sport bij grote toernooien een appgroep met de organisatie).


Zo, pijnlijk interview met judobondscoach op de Radio. De judocoaches weigeren samen te werken op Papendal maar de bondscoach grijpt niet in, verzandt in managerstaal ('ik probeer het'). Tsja, dan heeft Papendal ook geen zin als je niet wil samenwerken.
 

JMD

Well-known member
Vloon nu in kwalificatie polshoog. Vloon heeft een traditie van niet kunnen op het moment dat het moet. Nu dan wel?
Mist de aanvangshoogte maar in 2e wel raak.

Interview judo BC nu op NPO. Even kijken allemaal...
 

JMD

Well-known member
Echt met beeld erbij is het nog pijnlijker, wat een verschrikkelijke zak hooi. Wat een watje, sla verdomme met je vuist op tafel..
Totaal ongeschikt.

Kees Jongkind stelt precies de goede vrgaen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk dat het komt omdat de Eurosportcommentator ergens in een bezemhok zit (voor NL in Amsterdam), ik hoorde het van de roeicommentator op de Radio, die zit bij de roeibaan en kreeg een appje van de organisatie (ongetwijfeld hebben alle commentatoren van een bepaalde sport bij grote toernooien een appgroep met de organisatie).

Ah ja, dat klinkt wel logisch. Bij Eurosport zijn ze er inmiddels ook achter, trouwens.

Zo, pijnlijk interview met judobondscoach op de Radio. De judocoaches weigeren samen te werken op Papendal maar de bondscoach grijpt niet in, verzandt in managerstaal ('ik probeer het'). Tsja, dan heeft Papendal ook geen zin als je niet wil samenwerken.

Hmm, dit verklaart wel het één en ander. Bijvoorbeeld waarom vader Van der Geest pleit voor terug naar de clubs. Hoorde net van die roeicommentator, ja daar is 'ie weer, dat er bij het roeien ook een soort machtsstrijd was. Daar hebben ze uiteindelijk voor de één gekozen en de ander weggestuurd. Nou, we kunnen zien wat dat heeft opgeleverd. Nu al de meest succesvolle Spelen ooit op roeigebied, we zijn by far het beste land en we hebben nog twee kansen op een medaille. Mogen ze bij het judo een voorbeeld aan nemen.
 

JMD

Well-known member
Hmm, dit verklaart wel het één en ander. Bijvoorbeeld waarom vader Van der Geest pleit voor terug naar de clubs. Hoorde net van die roeicommentator, ja daar is 'ie weer, dat er bij het roeien ook een soort machtsstrijd was. Daar hebben ze uiteindelijk voor de één gekozen en de ander weggestuurd. Nou, we kunnen zien wat dat heeft opgeleverd. Nu al de meest succesvolle Spelen ooit op roeigebied, we zijn by far het beste land en we hebben nog twee kansen op een medaille. Mogen ze bij het judo een voorbeeld aan nemen.
Als je dan kiest voor centralisatie (wat bij judo echt niet werkt) dan moet je ervoor zorgen dat het wel functioneert daar. Als je dan op papendal alsnog clubs hebt schiet je er he-le-maal niks mee op.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je dan kiest voor centralisatie (wat bij judo echt niet werkt) dan moet je ervoor zorgen dat het wel functioneert daar. Als je dan op papendal alsnog clubs hebt schiet je er he-le-maal niks mee op.
Altijd zo zuur dat eigen ego's boven teambelang worden gesteld, ten koste van de sporters. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de atletiek dames. Dat vind ik zo inspirerend, hoe zij niet tegen maar structureel met elkaar racen op trainingen en daardoor elkaar stuwen naar grotere hoogtes. Bol was nooit zo goed geweest zonder Klaver, Peeters en de zusjes De Witte. Maar andersom ook. Klaver is een wereldtopper geworden door Bol.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Altijd zo zuur dat eigen ego's boven teambelang worden gesteld, ten koste van de sporters. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de atletiek dames. Dat vind ik zo inspirerend, hoe zij niet tegen maar structureel met elkaar racen op trainingen en daardoor elkaar stuwen naar grotere hoogtes. Bol was nooit zo goed geweest zonder Klaver, Peeters en de zusjes De Witte. Maar andersom ook. Klaver is een wereldtopper geworden door Bol.
Precies. Maar als er dan ego's zijn dan heb je een sterke hand nodig die de heren/dames vertelt hoe het wel moet. Deze Gijs Ronnes is daar totaal ongeschikt voor. Zo te zien een lieve aardige man, maar daar loop je als ego zo overheen.
 

JMD

Well-known member
Ik mag hopen dat de wielrenners een kaartje krijgen zodat ze weten wanneer welke hellingen zijn, want het worden er nogal wat....

Dat eindstuk op Montmartre belooft flink wat.

Ben benieuwd in welke mate deze koers te controleren is met zulke kleine ploegen.
 

erka

Well-known member
Gottegot en dan met zo'n makkelijke bal zo'n blok tegenkrijgen.

Zeer teleurstellende wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd wat de Acht zo meteen kan. Goud lijkt haalbaar, maar een medaille zit er misschien in.
 

erka

Well-known member
En ze begonnen zo goed vandaag (en ook aan het toernooi).

Ja, maar tegen Turkije stegen ze boven zichzelf uit. Dat was niet hun normale niveau, dat zag je ook wel tegen Italië. Deze hadden ze eigenlijk moeten winnen en dan lukt het niet en dat is dan wel teleurstellend.
 
Bovenaan