Nederland Topic

de waan

Well-known member
Ik wil net zeggen. Dit gaat over het verwoesten van levens. Dan vind ik het niet koosjer om daarna weer vol de publiciteit in te gaan.
Denk dat het slachtoffer potentieel meer schade ondervindt van het keer op keer oprakelen van zijn verleden door media en publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik wil net zeggen. Dit gaat over het verwoesten van levens. Dan vind ik het niet koosjer om daarna weer vol de publiciteit in te gaan.
Het zijn juist de Britse media die ervoor zorgen dat dit weer vol in de aandacht komt. Juist door de aandacht naar Vd Velde komt alles weer groot in beeld. Vd Velde was obv zijn prestaties naw pas in beeld gekomen in het VK als het kwartfinale ofzo was geworden (of hij tegen een Brit had gemoeten), anders was hij gewoon 1 van de 10.000 geweest. Nu door de hele hetze gaat het al maamden nergens anders over en ziet het slachtoffer elke keer Vd Velde in beeld. Alles wat je aandacht geeft groeit, dit dus ook.
 

Jef400

Well-known member
Het zijn juist de Britse media die ervoor zorgen dat dit weer vol in de aandacht komt. Juist door de aandacht naar Vd Velde komt alles weer groot in beeld. Vd Velde was obv zijn prestaties naw pas in beeld gekomen in het VK als het kwartfinale ofzo was geworden (of hij tegen een Brit had gemoeten), anders was hij gewoon 1 van de 10.000 geweest. Nu door de hele hetze gaat het al maamden nergens anders over en ziet het slachtoffer elke keer Vd Velde in beeld. Alles wat je aandacht geeft groeit, dit dus ook.
Zeker met zedendelicten, zo'n smet zal iedere sportcarrière blijven achtervolgen. Het zijn overigens niet alleen de Engelsen. Ook kranten als de telegraaf kunnen er wat van.
 

JMD

Well-known member
Ai, Van Opzeeland 24e in de 8e race, gelukkig zijn er nu 2 schrapresultaten, maar nu dus 2 hele zwakke schrapresultaten en nog steeds 1e, maar weinig ruimte voor marge.

De heren 49ers liggen meer dan 1 minuut voor in race 11 en met de dames 49ers gaat het slecht in race 12
 

JMD

Well-known member
Een hele slechte 12e race van de 49er dames, ze liggen 16e, de Françaises 10e en de Zweedsen nog achter de dames.

Eindsprintje nog, dames worden 14e, Françaises 10e en Zweedsen 18e.
Belangrijke 2 plaatsen winst want nu heeft NL alles in eigen hand morgen in de medal race
Dames nu 2e, op 69 punten, de Françaises op 67, de Zweedsen op 74. Plek 4 op 76.
Morgen in de medal race dubbele punten en bij gelijk telt de medal race. Dus alles kan nog.
Winst betekent goud, en marge van 2 plekken op Zweden en 3 opNoorwegen (liggen nu 4e). Duitsland staat 5e maar wel een flink eind achter.

De 49er heren verliezen veel van hun voorsprong maar winnen wel.
 

JMD

Well-known member
49er heren 8e na 11 races, nog 1 race en dan de medalrace. Beste 10 gaan door naar die race, NL staat 8 punten voor op plek 11.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik wil net zeggen. Dit gaat over het verwoesten van levens. Dan vind ik het niet koosjer om daarna weer vol de publiciteit in te gaan.
Volledig mee eens.

Die hebben Engels recht op Nederlands recht gezet zonder zich te verdiepen in hoe de wet in NL in elkaar zit. Hier was het een geval van ontucht, er was nl geen dwang enz. Nog steeds verschrikkelijk fout, maar wel minder erg als wat de Britten er van maakten. En als iemand zijn/haar straf heeft uitgezeten dan moeten we hem/haar weer als een normaal mens behandelen. Sterker nog, experts zeggen dat juist door iemand weer normaal te behandelen de kans op recidive flink verkleint.
Het misdrijf vond in Engeland plaats en is berecht onder het Engelse recht, dus niet gek dat ze er vanuit een Engels perspectief naar kijken. En ja, ik blijf het ernstig genoeg vinden dat je je recht verspeelt op iets publieks als de OS.

Ik hoop vurig dat hij er heel snel uitvliegt.
 

JMD

Well-known member
Het misdrijf vond in Engeland plaats en is berecht onder het Engelse recht,
Klopt, en dat is ook gebeurd.

Maar daarna is hij uitgeleverd aan NL en daar heeft hij nog een deel van de straf uitgezeten en is toen vrijgelaten omdat het onder NL recht op een andere manier gaat. Daarna is hij onder NL recht naar de OS gestuurd.

Ik weet dat het VK soms denkt dat ze nog steeds de hele wereld bepalen (Britannia rules the waves), maar ze moeten snappen dat andere landen andere regels hebben.


NL - Duitsland 0-1 bij hockey
 

de waan

Well-known member
Hoe vaak ik bij judo al niet heb gedacht dat juist de ander het punt maakte... Ik moet misschien maar accepteren dat ik er eigenlijk geen moer van snap.
 

JMD

Well-known member
Als je je straf gehad hebt waarom mag je dan niet naar de Spelen
Klaar is klaar .
Precies. Dan zou je een lijstje moeten aanleggen van wat een ooit veroordeelde wel/niet meer mag doen (en dat natuurlijk dan ook uitgesplitst op basis van hij/zij gedaan heeft)... Onbegonnen werk.
 
Bovenaan