Nederland Topic

Jef400

Well-known member
De beachvolleyballers moeten winnen vandaag, want ze verloren al een duel en hun laatste 3 duel is tegen de Noorse wereldkampioenen

De andere NL koppels zijn al zeker van de volgende ronde, de 1/8 finales
Ik gun het die v/d Velde dus echt gewoon niet.
 

JMD

Well-known member
En ja ik heb er moeite mee dat er vanaf de bank zo makkelijk geoordeeld wordt over sporters die hier met veel inzet voor gaan en dan misschien niet het resultaat halen wat wij graag zouden zien.
En het valt mij op dat als je ziet wat er hier gedurende het seizoen gepost wordt over de voetbalteams (Oranje, Ajax, Feyenoord, PSV, ...) dat er nu ineens gevallen wordt over als precies hetzelfde gepost wordt over Olympiërs.

Tuurlijk is het knap dat ze er staan, maar als je topsport bedrijft moet je ook zo beoordeeld worden als het tegenvalt. Als dat niet kan kunnen we dit hele forum wel sluiten. Als je zag wat hier tijdens het EK over Oranje gepost werd dat was nog wel erger dan dit.
 

JMD

Well-known member
Wat grappig en logisch eigenlijk dat ze het badje van de tegenstander vooraf bekijken
Ja, viel mij ook op. Had dat nog nooit gezien.

Eerland begon sterk, maar de Chinese komt nu in de buurt. Zou mooi zijn als Eerland set 1 kan winnen door die goede start
 

JMD

Well-known member
En set 1 voor Eerland. Mooi!!!

Het zal nog steeds lastig worden om te winnen deze Chinese, maar ze wordt iig niet met 4-0 weggeblazen.
 

erka

Well-known member
Tuurlijk is het knap dat ze er staan, maar als je topsport bedrijft moet je ook zo beoordeeld worden als het tegenvalt. Als dat niet kan kunnen we dit hele forum wel sluiten. Als je zag wat hier tijdens het EK over Oranje gepost werd dat was nog wel erger dan dit.

Ik vind van beide wel iets. Ik betrap mezelf ook wel eens op te extreme kwalificaties. Als iemand hoog staat geklasseerd en vervolgens maar weinig presteert en ik kwalificeer dat als zwak, sja dat zal misschien wel net te extreem zijn. Aan de andere kant, als het slecht is, bagger, ongeinspireerd is (hallo Van 't End) dan mag dat hier ook gewoon gezegd worden.

Ik ben het wel met JMD eens dat bij voetbal de kwalificaties veel extremer zijn en dat dan hier amper iemand over valt.
 

erka

Well-known member
Zo, de eerste twee games bij tafeltennis zijn doorgaans aftasten, spin ontdekken etc. Nu gaan we beginnen met 1-1!
 

JMD

Well-known member
Ik vind van beide wel iets. Ik betrap mezelf ook wel eens op te extreme kwalificaties. Als iemand hoog staat geklasseerd en vervolgens maar weinig presteert en ik kwalificeer dat als zwak, sja dat zal misschien wel net te extreem zijn. Aan de andere kant, als het slecht is, bagger, ongeinspireerd is (hallo Van 't End) dan mag dat hier ook gewoon gezegd worden.
Precies. Direct dat gezeur als er gezegd wordt dat er zwak gepresteerd wordt. Terwijl Oranje/PSV/Ajax/Feyenoord er 'niks van kan' of 'er moet maar direct ene nieuwe speler gehaald worden want deze kan er echt he-le-maal niks van'. Als je mag zeggen dat iets fantastisch is, mag je ook zeggen dat iets helemaal niks is. Simpel.

Kom op Sanne!
 

erka

Well-known member
Precies. Direct dat gezeur als er gezegd wordt dat er zwak gepresteerd wordt.

Aan de andere kant vond ik in dit geval ook wel wat overdreven wat je zei over de kanovaarder. Maar ik stoor me er niet aan.
Ik zie dit topic als een soort kantine van de OS-liefhebbers hier. Dus ja daar hoort kroegpraat bij.
 

JMD

Well-known member
Set 3 verloren door Eerland

Beachheren staan ook in set 2 voor.

Vanmiddag doet de NOS het wel goed, schakelen tussen judo, beachvolleybal en tafeltennis.
 

JMD

Well-known member
49er heren 13e in race 10, staan nu 11e.
49er dames 4e in race 11, Françaises 6e, NLers 1e, maar de Zweedsen die 3e liggen komen heel dichtbij, wonnen 3 van de laatste 4 races
 
Bovenaan