Nederland Topic

JMD

Well-known member
Ik vind dit duo ietsje slordiger dan het mannelijke duo wat we daarstraks hebben gezien. Maar je ziet ook wel dat dit een heel goed, complementair duo is. Schoon raapt echt veel ballen van de grond en Stam is erg goed aan het net. Ze communiceren ook heel goed.

Outsider voor de medailles, denk ik.
Staan 4e van de wereld, dus nog net 1 plekje beter dan de heren die we net zagen... ;)

2-0 winst
 

JMD

Well-known member
De Nederlanders morgen:
08.00 Triatlon dames, Maya Kinema, Rachel Klamer
10.00 Judo, Sanne van Dijke, partij 11, bij winst partij 18 (Van Dijke 1e ronde vrij) (Mat 1)
10.00 Judo, Noël van ’t End, partij 7, bij winst partij 17, daarna partij 23
10.45 Triatlon heren, Mitch Kolkman en Richard Murray
10.54 Roeien, twee zonder stuurvrouw, 1/2 finale
11.00 Zwemmen, 200m schoolslag dames, Tes Schouten, 2e heat
11.21 Zwemmen, 200m rugslag heren, Kai van Westering, 2e heat
12.15 Zeilen, 5 races IQ Foil (d/h), 3 races 49er(FX) (d/h)
12.26 Roeien, dubbel vier heren, finale
12.38 Roeien, dubbel vier dames, finale
12.39 Boogschieten, 1e ronde dames, Quinty Roeffen (bij winst om 13.05 2e ronde)
13.25.30 Paardrijden, dressuur, Emmelie Scholtens
13.00 Tennis, 3e partij baan 14, herendubbel 2e ronde, Haase/Rojer
13.30 Tennis, 1e partij baan 7, gemengddubbel kwartfinale, Schuurs/Koolhof
13.55 Paardrijden, dressuur, Hans Peter Minderhoud
14.00 Waterpolo, Nederland - Australië
15.30 Kanovaren slalom, C1, Lena Teunissen, 1/2 finale
16.00 Tafeltennis, Britt Eerland, 1/8 finale damesenkel
16.00 Beachvolleybal, 2e groepsduel, Vd Velde/Immers
16.00 Judo, 1/2 finale, finale, herkansing (indien minimaal kwartfinale gehaald)
17.25 Kanovaren slalom, C1, Lena Teunissen, evt finale
17.30 Turnen, meerkampfinale, Casimir Schmidt en Frank Rijken
17.30 Hockey heren, Duitsland - Nederland
18.35 3x3 basketbal, groepsfase, Letland - Nederland
20.15 Hockey dames, Nederland - China
20.30 Zwemmen, finale 100m vrije slag Marrit Steenbergen
21.47 Zwemmen, evt 1/2 finale 200m rugslag Kai van Westering
22.03 Zwemmen, evt 1/2 finale 200m schoolslag Tes Schouten
22.08 Boksen, Chelsea Heijnen, 1/4 finale
22.31 Zwemmen, evt finale 200m schoolslag Casper Carbeau
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Bij andere onderdelen houdt men dan een swim-off... Waarom laat je dan niet altijd de nr 9 (of 17 bij 1/2 finale) meedoen?
Inderdaad. Je hebt 9 banen, waarom maken ze er dan geen gebruik van als het nodig is?
Zo zie ik bij de uitslag van de halve finale van de 200m schoolslag dat ze een swim-off willen houden om de tweede reserveplek in te vullen. De tweede reserveplek, daar ga je toch geen swim-off voor zwemmen?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Inderdaad. Je hebt 9 banen, waarom maken ze er dan geen gebruik van als het nodig is?
Zo zie ik bij de uitslag van de halve finale van de 200m schoolslag dat ze een swim-off willen houden om de tweede reserveplek in te vullen. De tweede reserveplek, daar ga je toch geen swim-off voor zwemmen?

Er zijn zelfs 10 banen maar men wil baan 0 en 9 zoveel mogelijk vrijhouden omdat dat beroerde banen zijn vanwege de golfslag tegen de zijkant. En zoals ik zei ligt de grens op 200m. Daarboven weegt de swimoff blijkbaar niet op tegen de extra inspanning.
 

JMD

Well-known member
Er zijn zelfs 10 banen maar men wil baan 0 en 9 zoveel mogelijk vrijhouden omdat dat beroerde banen zijn vanwege de golfslag tegen de zijkant. En zoals ik zei ligt de grens op 200m. Daarboven weegt de swimoff blijkbaar niet op tegen de extra inspanning.
Maar toch blijft het opvallend. Bij atletiek lost men het bij ex-aequo's bij tijdsnelsten wel op door gewoon beiden te laten lopen, en dan vaak op de ongunstige (bij 200/400m) baan 1. Bij langere afstanden is het natuurlijk sowieso geen probleem daar, schikken ze iets meer in.
Had het me tot vanavond nog niet gerealiseerd (alhoewel dat natuurlijk wel logisch is, want ga maar eens een 1500m swimoffen) dat er een limiet aan swimoffs zat qua afstand...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oke. Dan heb ik naw het verkeerd gehoord van de verslaggever op Radio 1, en heb ik de getallen omgedraaid. ;)
Kan gebeuren! Bottom line is dat ze allebei in elk geval hoog staan, dus daarmee allebei kandidaten voor een medaille. Al geef ik de mannen vooralsnog ietsje meer kans.

Sodeknetter die nr1 Zweden die vreten elk toernooi op zeg. Dan moeten ze nu maar eens gestopt worden!
Die Zweden zijn echt bizar goed. Die bedenken zelfs nieuwe technieken voor de sport.
 

JMD

Well-known member
Morgen wordt onze dag!
In Tokyo was de eerste woensdag de beste dag op de Spelen ooit, met 8 medailles. Nou was dat toen een hele gunstige mix van evenementen toen, met veel roeien, en ook nog de indivioduele tijdritten (3 medailles toen), dus dat gaan we zeker niet halen. Maar die beide roeifinales moeten toch wat opleveren, waarbij 2x goud niet eens onlogisch is. Bij triatlon dames zaten we er 3 jaar terug dichtbij (alhoewel het mij niet zal verbazen als die niet doorgaat) en schijnt Van Dijke topfavoriet te zijn, maar wie weet stelt die teleur.
En laten we ens positief denken: 1 zwemmedaille?
Als Heijnen haar bokspartij wint is ze overigens al zeker van een medaille, maar die telt dan nog niet voor morgen. Verder als Schuurs/Koolhof wint zijn ze ook heel dichtbij.

Dus als alles morgen goed valt hebben we er een stuk of 7 bij (1 triatlonmedaille, 2 roeien, 2 zwemmen, 2 judo), die kans lijkt me niet groot, maar 3 moet toch lukken?

Inmiddels hebben 43 landen een medaille gehaald, tijd dat wij erbij komen.
 

JMD

Well-known member
Die Zweden zijn echt bizar goed. Die bedenken zelfs nieuwe technieken voor de sport.
Echt een land waarbij ik aan beachvolleybal denk... Maar nu ik bedenk: het veld e.d. komt wel erg IKEA-achtig over bij beachvolleybal. Gewoon wat lijnen in het zand leggen, netje opzetten en spelen... :p
 
Bovenaan