Nederland Topic

JMD

Well-known member
Haase zou in eerste instantie ook niet meedoen aan het enkelspel toch?
Klopt. Maar er was een gat over in het enkelspelschema, dus werd hij ingezet. Dat was bij meer enkelspelen het geval. Normaal wordt zo'n gat gevuld vanuit het kwalificatietoernooi met lucky-losers. Maar hier heb je geen kwalificatietoernooi, dus ook geen lucky-losers. Dus zoeken ze alternates, en die kan je dan vooral in het dubbeltoernooi vinden, want die zijn er toch al. Er zal geen enkelspeler (die niet dubbelt) in Parijs zijn om te kijken 'wie weet kan ik meedoen'...
 

JMD

Well-known member
Het zeilen is in Marseille, daar is normaal gesproken wind zat, gisteren was er nog wel genoeg voor de 49ers, maar niet genoeg voor de IQFoil. Vandaag zijn alle zeilwedstrijden ook uitgesteld...
 

Reinoud

Well-known member
Klopt. Maar er was een gat over in het enkelspelschema, dus werd hij ingezet. Dat was bij meer enkelspelen het geval. Normaal wordt zo'n gat gevuld vanuit het kwalificatietoernooi met lucky-losers. Maar hier heb je geen kwalificatietoernooi, dus ook geen lucky-losers. Dus zoeken ze alternates, en die kan je dan vooral in het dubbeltoernooi vinden, want die zijn er toch al. Er zal geen enkelspeler (die niet dubbelt) in Parijs zijn om te kijken 'wie weet kan ik meedoen'...
Het ging er meer om dat de argumentatie met betrekking tot de dubbels niet opging.

Rus komt er niet aan te pas tegen Zheng
 

JMD

Well-known member
Boonzaaijer foutloos voor Nederland, top 10 eventing landenwedstrijd zeker. Geplaatst voor de individuele finale, Kooremans staat nog op het randje.
 

JMD

Well-known member
Marcel Wouda nu op NPO Radio1 met laatste nieuws omtrent triatlon. Morgenvroeg valt de beslissing en het is of starten morgen, of op 2 augustus en dan gaat het sowieso door, kan zijn als duatlon, dan lopen-wielrennen-lopen.
 

JMD

Well-known member
Gaan we nog medailles halen vandaag
Nee, simpelweg omdat er niet veel NL in medaille-evenementen uitkomen. Alleen die judoka had een kans, maar die was ook niet zo groot. De eventing levert nooit medailles op voor NL
 

JMD

Well-known member
Voorlopig de net niet Spelen voor Nederland.
Vooral met net wel/net niet (halve) finales halen. Gister al die zwemmer, die 17e werd (beste 16 door), de skateboardster, de kanovaarster en nu lijkt de eventingruiter Kooreman net buiten de finaleronde te vallen. Nou waren dit allemaal geen medailles geworden, maar finale halen klint veel beter.
 

Reinoud

Well-known member
Jaren voor triatlon getraind. Extra aandacht gegeven aan het zwemmen, want daar moest je nog wat goed maken. Gaan die achterlijke Franzosen er een duathlon van maken omdat het zwemmen perse in de Seine moest plaatsvinden.

Kan toch niet.
 

JMD

Well-known member
Jaren voor triatlon getraind. Extra aandacht gegeven aan het zwemmen, want daar moest je nog wat goed maken. Gaan die achterlijke Franzosen er een duathlon van maken omdat het zwemmen perse in de Seine moest plaatsvinden.

Kan toch niet.
Dat doen 'die Fransozen' niet, gaat gewoon onder auspiciën van de respectievelijke internationale bonden. De internationale triatlonbond is hier gewoon mee akkoord gegaan van tevoren, en deze luchtweg staat gewoon standaard in de triatlon reglementen.
 

JMD

Well-known member
Boonzaaijer staat gewoon top 10 in de eventing. Dat is echt goed, kan me niet herinneren dat een NL ruiter ooit zo goed gescoord heeft. Om 15.00 de individuele finale. Kans op medailles is zeer klein.
 

Reinoud

Well-known member
Dat doen 'die Fransozen' niet, gaat gewoon onder auspiciën van de respectievelijke internationale bonden. De internationale triatlonbond is hier gewoon mee akkoord gegaan van tevoren, en deze luchtweg staat gewoon standaard in de triatlon reglementen.
Oke, dan zijn ze iets minder achterlijk. Dan heeft de triatlon bond ook een plaat voor hun kop. Of beeld van de Seine is te schoon gebracht.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volg jij dit intensief? Meestal kijk ik enkel de medaille races met Nederlanders. Vind dit niet echt een TV sport.
Ik wel, in elk geval. Heeft wel even geduurd voor ik er echt naar kon kijken, maar inmiddels vind ik het één van de leukste onderdelen op de Spelen.
 
Bovenaan