Nederland Topic

BlauwVinger

Well-known member
Goud/zilver/brons precies benoemen vind ik lastig, dat hangt van zoveel zaken af.
Maar Hassan 2/3 medailles
Bol een medaille
4x400 dames een medaille
Nog een verdwaalde medaille atletiek?
Hockeysters, waterpolodames, handbaldames, hockeyheren schat ik in op 2 medailles
3x3 basketballers medaille
En dan een hoop bij baanwielrennen

Dan zijn er nog een aantal onderdelen waar je misschien wel kansmaakt op wat (triatlon estafette, marathonzwemmen, paardspringen)

Dus ik denk nog een medaille of 15.

Ok. Dan lijkt het niet ondenkbaar dat Nederland qua goud Tokyo evenaart.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Litouwen wint 21-15 en is morgen tegenstander NL in halve finale 3x3 basketbal

In groepsfase werd daar 19-18 nipt van gewonnen
Lastig, maar zeker niet onmogelijk. Vond die wedstrijd in de groepsfase spannender dan eigenlijk had gemoeten, omdat Nederland de Litouwers door eigen slordigheden een beetje terug in de wedstrijd hielpen. Met die persoonlijke aanvallende fout van Worthy de Jong op het allerlaatst als meest sprekende voorbeeld. Dus met iets meer discipline is Nederland wel de favoriet, denk ik.
 

JMD

Well-known member
Ok. Dan lijkt het niet ondenkbaar dat Nederland qua goud Tokyo evenaart.
Inderdaad. Sterker nog: het zou me tegenvallen als het niet gebeurt. Bouwmeester is redelijk goed op weg richting goud, Hockeydames zijn topfavoriet, baanwielrennen moet minimaal 1 gouden medaille toch mogelijk zijn (meer is echt niet uitgesloten), en Hassan minimaal 1x goud is toch ook niet zo onlogisch.

En heel optimistisch gedacht: Bouwmeester goud, hockeydames, Hassan 2x en op de baan 3x en we zijn qua goud over Sydney heen.
 

JMD

Well-known member
Zie nu de beelden van het beachvolleybal van Vd Velde/Immers, maar die oranje lucht achter de Eiffeltoren is toch echt fantastisch...
 

Reinoud

Well-known member
Lastig, maar zeker niet onmogelijk. Vond die wedstrijd in de groepsfase spannender dan eigenlijk had gemoeten, omdat Nederland de Litouwers door eigen slordigheden een beetje terug in de wedstrijd hielpen. Met die persoonlijke aanvallende fout van Worthy de Jong op het allerlaatst als meest sprekende voorbeeld. Dus met iets meer discipline is Nederland wel de favoriet, denk ik.
Absoluut favoriet. Servie heeft het heel zwaar met Frankrijk. Toch zie ik hem er wel uitslepen
 

erka

Well-known member
Van Klinken en Schilder bij het gooien met dingen, zou daar ook niet iets mogelijk zijn?
En die vrouwen die zeven dingen tegelijk doen zijn ook wel goed, vooral Anouk Vetter.

edit: en die twee mannen met een bal in een zandbak die iedereen er afbeuken.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Waterpolodames komen maar weer eens Italië tegen, dat 3e werd in hun poule. De Azzurri wisten maar 1 van hun groepsduels te winnen, zal wel weer typisch zijn als die dan ineens de kwartfinale wel winnen.

Dinsdag wordt teamdag:
09.30 handbal, NL - Denemarken
14.00 herenhockey, NL - Spanje
15.35 waterpolo, NL - Italië
 
Bovenaan