Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

SanMark.

Well-known member
Al sinds de invoering van de Topklasse roept iedereen dat Staphorst wil/moet promoveren.
Elk jaar wordt er een karrenvracht aan spelers gehaald (lees "een kapitaal ge?nvesteerd") maar het lukt ze nooit. Wie weet wat daar de doelstelling ?cht is mag het zeggen. Ik denk dat ze het eigenlijk wel prima vinden in de hoofdklasse.

Ik denk dat top hoofdklasse ook wel een beetje de max is voor Staphorst. Qua geld zullen ze denk ik ook niet kunnen concurreren met de clubs uit de derde divisie.

Toendertijd de Topklasse was een uitkomst voor Staphorst, opeens gingen ze van standaard onderste 4 a 5 hoofdklasse naar bovenste 4 a 5 hoofdklasse.
 

Arjen

Member
Ik denk dat top hoofdklasse ook wel een beetje de max is voor Staphorst. Qua geld zullen ze denk ik ook niet kunnen concurreren met de clubs uit de derde divisie.
Ik denk dat je ze daarin onderschat. Geld schijnt bij Staphorst geen probleem te zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Ook wel weer belachelijk, VKW moest donderdag nog naar Wormerveer, strafschoppen, 3 uur 's nachts terug in Drenthe, 2,5 dag later tegen een gelijkwaardige club die paasmaandag voor het laatst speelde, kun je van te voren al uittekenen dat die wedstrijd van donderdag het verschil gaat maken. Zonde. Jammer dat de knvb dat soort dingen niet beter in kan plannen.
 

de waan

Well-known member
Al sinds de invoering van de Topklasse roept iedereen dat Staphorst wil/moet promoveren.
Elk jaar wordt er een karrenvracht aan spelers gehaald (lees "een kapitaal ge?nvesteerd") maar het lukt ze nooit. Wie weet wat daar de doelstelling ?cht is mag het zeggen. Ik denk dat ze het eigenlijk wel prima vinden in de hoofdklasse.

Dit was dus een geintje van mij. Natuurlijk wilde Staphorst ontzettend graag promoveren. In ieder geval de spelers zelf.
 

de waan

Well-known member
Ook wel weer belachelijk, VKW moest donderdag nog naar Wormerveer, strafschoppen, 3 uur 's nachts terug in Drenthe, 2,5 dag later tegen een gelijkwaardige club die paasmaandag voor het laatst speelde, kun je van te voren al uittekenen dat die wedstrijd van donderdag het verschil gaat maken. Zonde. Jammer dat de knvb dat soort dingen niet beter in kan plannen.

Waarom werden de wedstrijden in de vorige ronde eigenlijk niet gelijktijdig gespeeld. Is toch ook wel best raar?
 

Forza AZ

Well-known member
Ook wel weer belachelijk, VKW moest donderdag nog naar Wormerveer, strafschoppen, 3 uur 's nachts terug in Drenthe, 2,5 dag later tegen een gelijkwaardige club die paasmaandag voor het laatst speelde, kun je van te voren al uittekenen dat die wedstrijd van donderdag het verschil gaat maken. Zonde. Jammer dat de knvb dat soort dingen niet beter in kan plannen.

Ze hadden inderdaad ook op dinsdag of woensdag kunnen laten spelen. Fortuna Wormerveer speelde 8 juni de bekerfinale, en had dus ook 11 of 12 juni al weer kunnen spelen.

Waarom werden de wedstrijden in de vorige ronde eigenlijk niet gelijktijdig gespeeld. Is toch ook wel best raar?

Vanwege de bekerfinales van Fortuna Wormerveer en TOP op 8 en 9 juni.
 

Unregistere

Well-known member
JOS won met 3-1 na verlenging en promoveert. VKW dus tegen Leonidas.

Leonidas eindigde met negen man na rode kaarten in de slotfase van de reguliere speeltijd voor Tsanislav Tsankov en Carlos Ramos.

Verder toch wel opmerkelijk hoor, die opmars van Hoogland. Een verrassende nieuwkomer wat mij betreft. Sneu voor OJC, maar voor de nieuwe trainer Willem Leushuis misschien niet eens onaardig om in de hoofdklasse te starten. Lijkt sportief beter bij de ploeg te passen na de uittocht van dragende krachten.
 

Unnekuukse

Active member
Leonidas eindigde met negen man na rode kaarten in de slotfase van de reguliere speeltijd voor Tsanislav Tsankov en Carlos Ramos.

Verder toch wel opmerkelijk hoor, die opmars van Hoogland. Een verrassende nieuwkomer wat mij betreft. Sneu voor OJC, maar voor de nieuwe trainer Willem Leushuis misschien niet eens onaardig om in de hoofdklasse te starten. Lijkt sportief beter bij de ploeg te passen na de uittocht van dragende krachten.

20 nieuwe spelers bij OJC komend seizoen: https://www.bd.nl/amateurvoetbal/metamorfose-ojc-rosmalen-selectie-is-afgerond~ac0df196/

En wat te denken van dit bericht: https://www.bd.nl/den-bosch-vught/v...tig-gewond-tijdens-vriendentoernooi~a53f5ab4/
Los van het persoonlijke leed voor Van Doremalen (volgend seizoen Stedoco) vraag je je af waarom een speler van OJC, in de finaleweek van de nacompetitie, meedoet aan zo'n toernooitje.
 

bqandy

Well-known member
Heel apart inderdaad, ??n dag voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

Ik heb het in Groningen ook diverse keren gezien op toernooitjes. Die spelers willen graag voor de lol met hun vrienden ballen. De trainers zijn daar, gezien de kans op blessures, niet echt blij mee en moesten er ook niet achter komen.
 

Unregistere

Well-known member
SteDoCo zal er ook niet echt blij mee zijn, vermoed ik. Maar ten opzichte van OJC is het wel heel vreemd, die hadden hem - als hij, zoals in het bericht wordt gezegd, echt zo'n goede verdediger is - in de wedstrijd tegen Hoogland goed kunnen gebruiken.

Aardig lijstje nieuwelingen trouwens voor 'de Leus'.
 

bqandy

Well-known member
Spits Anjo Willems van VKW speelde zaterdag nog een helft voor het Noord Nederlands amateurteam tegen Noord Duitsland en scoorde. Dag later dus tegen Moerse Boys.
 

Abubakari

Well-known member
Spits Anjo Willems van VKW speelde zaterdag nog een helft voor het Noord Nederlands amateurteam tegen Noord Duitsland en scoorde. Dag later dus tegen Moerse Boys.

Hij speelde 23 minuten, werd in de 68' minuut alweer gewisseld. In die kwart wedstrijd wel alweer een goal gemaakt.
 

bqandy

Well-known member
In 23 minuten kun je ook kapot geschopt worden. :)

VKW - Leonidas donderdag om 20.00 uur in Lelystad. Sportpark Langezand.
 

Unregistere

Well-known member
SteDoCo heeft inmiddels ook contact gehad met de onfortuinlijke aanwinst:

D9UdXJjX4AAfvUv.jpg:large
 

Joost

Well-known member
Dalsen is wel definitief naar 1F, de noordelijke klasse.
Wellicht toch nog een derby voor ze als VKW het red om te promoveren, dan mag ook Heino naar 1F, gaan de amateurs van NEC naar 1E en Unitas '30 naar 1C.
 
Bovenaan