Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

bqandy

Well-known member
Ik had het in het topic in de hoofdklasse A zondag al gemeld, maar hier werd er dus ook over gepraat. Purmersteijn gaat vrijwillig naar de zaterdaghoofdklasse.
 

Abubakari

Well-known member
Dalsen is wel definitief naar 1F, de noordelijke klasse.

Als VKW het niet redt heb je 12 clubs die vorig seizoen in 1 F zaten plus promovendi Roden en Hoogezand. Dat zijn er 14, als VKW niet promoveert lijkt het mij dus niet dat Dalfsen er bij komt. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dan is het plaatje rond. Er vanuit gaande dat Achilles'29 sowieso op zaterdag blijft spelen.
 

Forza AZ

Well-known member
Dan is het plaatje rond. Er vanuit gaande dat Achilles'29 sowieso op zaterdag blijft spelen.

Klopt, er zitten in de Hoofdklasse volgend seizoen 30 zaterdagclubs (inclusief Achilles'29) en 34 zondagclubs. Dus met De Dijk en Purmersteijn als zondagclubs in een zaterdaghoofdklasse is het probleem opgelost.
 

Abubakari

Well-known member
De sterspeler van VKW gaat vanavond naar Phil Collins ipv dat ie mee doet tegen Leonidas.

VOETBAL - VKW heeft vanavond nog ??n kans om voor het eerst in de historie te promoveren naar de hoofdklasse, maar de club moet het in het duel tegen Leonidas uit Rotterdam stellen zonder de aanvoerder en topscorer.
Anjo Willems, dit seizoen goed voor 22 competitietreffers, is vanavond ??n van de 50.000 bezoekers van Phil Collins in het Goffertpark in Nijmegen.

Veelvoud voor het kaartje geboden
Mensen binnen de club, waaronder spelers, supporters en bestuursleden hebben Willems een veelvoud voor het ticket geboden, maar de aanvaller ging hier niet op in.

Vertrouwen
Ook zonder Willems heeft trainer Bas Nibbelke het volste vertrouwen in een goede afloop vanavond. "Ik heb echt het idee dat iedereen er klaar voor is en nog een keer wil knallen. Het gemis van Anjo is zonde, maar ik kan daar niets meer aan doen."

LIVE
 

Unregistere

Well-known member
Oussama Yekhlef werd twee minuten voor tijd de redder van de Rotterdammers.

Captain Issam El Hank zei in de krant dat het moeilijker ging dan gedacht en dat VKW het Leonidas echt lastig maakte.

Mooi succesje voor interim-trainer Mark van der Hor en zijn assistenten Brutil Hos? en Harvey Wijngaarde.
 

bqandy

Well-known member
Oussama Yekhlef werd twee minuten voor tijd de redder van de Rotterdammers.

Volgens de noordelijke media heeft Phil Collins VKW verslagen. :)

RTV Drenthe: Phil Collins verknalt hoofdklassedroom VKW https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/148927/Phil-Collins-verknalt-hoofdklassedroom-VKW

DVHN: VKW: geen promotie door Phil Collins
VKW miste ook de tweede kans op promotie naar de hoofdklasse. In Lelystad waren de B?rkers zonder hun beste man Anjo Willems niet opgewassen tegen Leonidas: 0-1.

vkw 0
leonidas 1

Natuurlijk, nooit zullen we weten of VKW m?t Anjo Willems in de spits wel historie had geschreven en w?l voor het eerst de hoofdklasse had gehaald. Maar na de wedstrijd waren twee dingen duidelijk: VKW was een speld verwijderd van een prachtig succes ?n dit was een wedstrijd waarin de snelle, behendige en doeltreffende Willems nou juist heel goed had kunnen scoren.

Trainer Bas Nibbelke wilde een paar minuten na de enerverende slotfase geen antwoord geven op de vraag of hij met Willems in de basis wel had gewonnen van de Rotterdammers. Heel wijselijk hield de afzwaaiende oefenmeester zijn mond, zijn grimas zei des te meer. Want hoe Willems? vervanger Jonas Nijland ook sleurde en trok op zijn positie, hoe Frits Nijstad en Frits Vermeulen ook van alles probeerden, de brille van Willems ontbrak simpelweg.

De aanvaller had samen met een vriendengroep kaartjes voor het concert van Phil Collins in Nijmegen en wilde die afspraak niet cancellen. Wat de club uit Westerbork ook probeerde. Willems mocht op kosten van clubleden naar een vervangend concert van Collins in Keulen, maar hij bleek niet te vermurwen.

En zonder Willems was VKW niet sterk genoeg om Leonidas te laten degraderen. De ploeg met veel behendige zaalvoetballers kwam net tekort om de nacompetitie te ontlopen en bleek ook tegen VKW goed te kunnen voetballen. Sterker nog, de Rotterdammers openden sterk. Al paste dat helemaal in het tactische plan van Nibbelke. ,,We wilden hen laten komen, hen laten voetballen. Zolang wij vanuit de omschakeling maar de beste kansen kregen.??

Dat plan lukte aardig gaandeweg de eerste helft. Via Vermeulen, Nijstad en Nijland brak VKW zo nu en dan door, al werd de ploeg toen nog niet echt gevaarlijk. Wouter Baardink kon een keer inschieten na een actie van Robin Gerding, maar de bal ging voorlangs. De beste kans kwam uit een vrije trap, die door Thijs Uineken werd ingedraaid maar door Leonidas-keeper Joao Almeida werd weggestompt.

Kort na rust kreeg VKW de beste kans op de zege. Gerding dreef de bal op en ging met Nijstad een combinatie aan, die hij zelf kon afronden. Zijn schot draaide net te veel op de paal naast Almeida. Vervolgens nam Leonidas over. De Rotterdammers combineerden snel en doordat VKW steeds vermoeider leek te worden werd het echt gevaarlijk. Het was dat Oussama Yekhlef het vizier maar niet scherp kon krijgen. De flankspeler miste zeker drie opgelegde kansen, maar in de ultieme eindfase schoot hij de B?rker droom toch nog aan diggelen: van dicht bij tikte hij 0-1 binnen.

En dan nog een column op TweeNul
https://www.tweenul.nl/nieuws/bertjan-smit-anjo
 

bqandy

Well-known member
En dan nog Willems in het Dagblad van het Noorden. Ik plaats het helemaal, want het is een "plus" artikel.

Topscorer Anjo Willems verkoos concert Phil Collins boven promotiewedstrijd: 'Ik ben geen profvoetballer’
VKW verloor donderdag de nacompetitiefinale tegen Leonidas met 0-1 en liep daardoor historische promotie naar de hoofdklasse mis. De vingers wezen in de richting van topscorer en VKW-icoon Anjo Willems (30), die een concert van Phil Collins verkoos boven die cruciale wedstrijd van zijn ploeg.

door Symen Bosma

Nou, Anjo. Zeg het maar. Was Phil Collins de moeite waard?

,,Jazeker, ik heb met volle teugen genoten. Ik ben al jaren fan en om hem eens in het echt te zien, in Nijmegen, dat was echt geweldig mooi. Het is misschien wel de laatste keer dat het mogelijk was, want hij is ook niet de jongste meer natuurlijk. Hij vloog ook bepaald niet meer over het podium, maar het concert was absoluut de moeite waard.’’
Hoe moeilijk was de beslissing?

,,Best lastig. De club wilde natuurlijk heel graag dat ik mee zou gaan naar Lelystad. Ze hebben aangeboden vervangende kaartjes te kopen, voor het concert dat Collins in Keulen geeft. Ze wilden dat zelfs wel voor mijn hele vriendengroep, mijn vriendin en vier vrienden, betalen. Er werd veel druk uitgeoefend en ik snap het wel. Maar ik had die kaartjes al heel lang geleden besteld en wie verwacht nou dat er op 20 juni, op een donderdagavond, nog eens een voetbalwedstrijd zou worden gespeeld? Dit is nu een van de redenen dat ik speel bij VKW. Ik ben geen profvoetballer en dit soort dingen vind ik nu eenmaal ook heel erg belangrijk.’’
En toch. Er lag steeds veel ruimte achter de verdediging van Leonidas. Juist in deze wedstrijd had jij het verschil kunnen maken.

,,Haha, ja dat hoor ik vaker. Misschien is dat zo, misschien ook niet. Misschien hadden ze een ander systeem gespeeld als ik mee had gedaan. We weten het niet. Voor hetzelfde geld had ik na tien minuten de bal in eigen doel getrapt h?. Dat kan ook.’’
Heb je de wedstrijd nog wel een beetje gevolgd, via sociale media bijvoorbeeld?

,,Ja, we keken zo nu en dan even hoe de stand was. Maar ik heb niet veel gekeken hoor. Dan had ik net zo goed zelf kunnen gaan spelen. Ik zag wel dat het aardig spannend was. Ontzettend jammer dat het niet is gelukt. Maar ik neem het mezelf niet kwalijk. Ik heb de juiste keus gemaakt.’’
Veel reacties gehad?

,,Man, ik werd redelijk overstelpt. Allemaal appjes, maar ook veel telefoontjes. 3FM wilde me vrijdagochtend al in de uitzending, maar dat heb ik maar even niet gedaan. Ik was ’s nachts om half vier thuis en moest om half negen weer werken. Ik had ook nog wat slaap nodig.’’
Heb je nog meer muziekidolen? Zodat VKW alvast rekening kan houden met de concertagenda van die artiesten?

,,Jazeker. Ik hou vooral van goede zang en melodie, niet van dat tjakkaboem, van die techno enzo. Coldplay bijvoorbeeld, daar zou ik nog graag eens een concert van bezoeken. Laten ze maar even kijken wanneer die band hier in de buurt speelt, haha.’’
 

bqandy

Well-known member
Nu alle kaarten geschud zijn in de hoofdklasse op zondag zal de verdeling ongetwijfeld weer zijn Noord, Oost, West 1 voor de hoofdklasse A “noord”. West 2 en Zuid 1 en Zuid 2 vormen de hoofdklasse B “zuid”. Alleen heeft noord er ??n te weinig en zuid ??n te veel. Wie uit zuid is de klos? Unitas, UDI'19 en OJC Rosmlen lijken de eerste gegadigden, maar wellicht heeft de KNVB iets heel anders in het hoofd.

Noord: Be Quick 1887 (Groningen), Hoogeveen, Alcides (Meppel), MSC (Meppel), vv Emmen, Quick'20 (Oldenzaal), AWC (Wijchen), Silvolde, Longa'30 (Lichtenvoorde), RKZVC (Zieuwent), Juliana'31 (Malden), SDO (Bussum), JOS Watergraafsmeer (Amsterdam), Velsen, Hollandia (Hoorn). 15 clubs.

Zuid: OJC Rosmalen, Halsteren, Baronie (Breda), Unitas (Gorinchem), Meerssen, Nuenen, Alphense Boys, UDI'19 (Uden), Minor (Nuth), RKAVV (Leidschendam), IFC (Hendrik Ido Ambacht), EHC (Hoensbroek), Moerse Boys (Zundert), SJC (Noordwijk), VOC (Rotterdam), Leonidas (Rotterdam), HBS (Den Haag). 17 clubs.
 
Bovenaan