Nacompetitie topamateurs 2017/18

JMD

Well-known member
Die 0-3 zal de keeper niet op zijn CV zetten als hij een nieuwe club zoekt.

Nee inderdaad... Die eerste 2 goals kon hij niet zoveel aan doen, daar liet zijn verdediging hem in de steek, maar die 0-3, manmanman...
 

Unnekuukse

Active member
Tekenend voor de zwakte van Lisse inderdaad.
Maar dat vond ik woensdag al. Trainer De Ruiter zei na afloop gisteren dat het verschil tussen 2e en 3e divisie groot is en dat “Cuijk kansloos gedegradeerd zou zijn”. Dat denk ik ook.
Maar precies dat geldt nu ook voor Lisse. En voeg daar ‘roemloos’ nog maar aan toe...
 

JMD

Well-known member
Tekenend voor de zwakte van Lisse inderdaad.
Maar dat vond ik woensdag al. Trainer De Ruiter zei na afloop gisteren dat het verschil tussen 2e en 3e divisie groot is en dat “Cuijk kansloos gedegradeerd zou zijn”. Dat denk ik ook.
Maar precies dat geldt nu ook voor Lisse. En voeg daar ‘roemloos’ nog maar aan toe...

Lisse had gewoon mazzel dat Achilles en De Dijk nog slechter waren idd.
En als je uit je laatste 10 duels 9 punten haalt dan moet je zeer ernstig rekening houden met het feit dat het in de nacompetitie niet beter gaat.
 

Unregistere

Well-known member
Hoek schakelt Spijkenisse uit en Spijkenisse degradeert dus naar de hoofdklasse.
Zij spelen nu tegen Ter Leede of de amateurs van Ajax, daar is het verlenging, want na de 2-0 in Amsterdam werd het vandaag 2-0 in Sassenheim.

Knap gedaan door Hoek, dat met veel invallers moest spelen. Een jongen uit het tweede elftal maakte als invaller bij zijn debuut de bevrijdende 2-2. Voor de Zeeuwen is het te hopen dat ze wat spelers terugkrijgen voor de duels met de Ajax amateurs.

Spijkenisse-trainer Peter Wubben vindt de degradatie vast niet zo'n ramp, als ze maar lekker aangevallen hebben. :heinz:

Wel zuur voor de sponsor die er een tonnetje in heeft gepompt om nieuwe spelers aan te trekken en dan moet toezien dat het team in de hoofdklasse start. Denk dat er nog nooit een hoofdklasser is geweest met een hogere begroting!

Ron Timmers is toch bezig met een knap stukje werk bij Capelle, want de kans dat ze het alsnog redden, is toch wel groot. Interessante tweestrijd nu tegen het ambitieuze SteDoCo.

De vier overgebleven teams ruiken natuurlijk allemaal hun kansen, want slechts ??n van de vier redt het niet. Wat mij betreft gaan Capelle, Hoek en Ajax naar de derde divisie.
 

Unregistere

Well-known member
Zeg eens eerlijk, wie had daar vooraf op gerekend? Ik niet.:eek:

Heel knap gedaan door JVC hoor. Op VoZ was de verslaggever ook vrij lovend, met name over Van der Laan: http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/10307/FC_Lisse_vraagt_zelf_om_genadeklap

Nu Jong Almere City FC. Dat is best haalbaar, denk ik. Voetballend een erg goede ploeg, laten de bal makkelijk van voet tot voet gaan en hebben ook de nodige snelheid en spelers met een individuele actie. Je moet ze dus zeker niet laten voetballen. Maar als JVC ze snel afjaagt en het fysieke voordeel - weet niet of jullie dat hebben natuurlijk - kan uitbuiten, dan krijgt Almere het lastig. Deden we met ASWH ook in de thuiswedstrijd enige tijd geleden en dat leverde de zege op.

Veel succes in elk geval!!!

In de andere finale Scheveningen, dat ondanks de afwezigheid van Schwiebbe - zat wel op de bank - en El Moussaoui uiteindelijk met 1-0 van Quick won in de return op eigen veld. Was weer lekker druk, las ik. De winnende goal kwam van Barry Rog. Enig minpuntje, hij pakte geel en dat deed hij woensdag ook al, dus in de eerste wedstrijd tegen TEC is hij niet van de partij. TEC was volgens de berichten in de return veel sterker dan Jong FC Volendam. Sherwin Grot maakte de enige goal. Ruim genoeg, omdat TEC eerder ook al won in Volendam.
 

Unregistere

Well-known member
Het gesprek van de dag bij VVG - WNC was met de verzorger. Een deel van de selectie liep met een ander nummer op de rug dan op papier stond. Hun doelman had rood gekregen. Dus dan maar even vragen bij die man die even voor mijn neus stond wie de 2e doelman was.
Mag ik wat vragen?
Lege blik
Wie staat er nu bij jullie in het doel?
De tweede keeper.
Ja, dat weet ik, maar wie is het,
Nummer 16
Maar hij heeft het shirt aan van de eerste keeper, nummer 1.
O
Hoe heet hij?
Jesse.
Dank U wel....

Zoiets had ik laatst ook. Stonden er maar tien spelers op het formulier. Dus ik vraag aan de voorzitter, die ik voor de wedstrijd al even gesproken had wie die nummer 11 is die niet op het formulier staat. "Ja, dat weet ik niet, hoor."

Haha, mooie en herkenbare verhalen. Zelf in het verleden ook wel gehad bij SSW, een bijzondere club in Dordrecht. Toen de digitale formulieren nog niet bestonden, was het daar altijd lastig de opstelling te achterhalen, want ze gebruikten allemaal bijnamen. Dus dan had ik 6 namen en vervolgens ook Pompie, die Kleine, Skippy, Figo en Ruudje. Ook altijd mooi.

Van een voorzitter kan ik me op zich nog een beetje voorstellen dat hij, afhankelijk van de grootte van de vereniging, niet alle spelers kent. Maar een verzorger, die normaal gesproken toch drie keer per week met ze werkt... Gelukkig is er dan soms ook nog wel Twitter dat uitkomst biedt, zeker WNC houdt het wel aardig bij. Jesse Kok dus, maar dat had je denk ik wel al gevonden.

Rood voor Kaasjager, mooie naam voor een doelman. Vielen Vincent Verheul en Maxim Kivaka nog enigszins op bij WNC?
 

Unregistere

Well-known member
Hoofdklasse/1e klasse zaterdag:

1e ronde
VV Groningen-WNC 3-1
DETO Twenterand-AFC 2-1
XerxesDZB-Oranje Wit 3-0
Drachtster Boys-Sportlust'46 1-1 pen 2-3
DTS'35 Ede-Kloetinge 1-2 nv
HZVV-Montfoort 0-1
WHC-Gorecht 1-0
2e ronde
Brielle-ARC 4-3
Flevo Boys-Rijsoord 3-1

AFC, HZVV en Rijsoord zijn gedegradeerd.

Programma 9 juni:
2e ronde
DETO Twenterand-VV Groningen
Huizen-XerxesDZB
Kloetinge-Sportlust'46
Montfoort-WHC
3e ronde
Brielle-Flevo Boys

Nou, dat AFC 13e werd en Rijsoord 14e, inclusief alle mogelijke voor- en nadelen, maakte dus uiteindelijk niets uit. Allebei gedegradeerd. Daardoor zijn alle clubs uit de gemeente Ridderkerk dit jaar gedegradeerd, ook best bijzonder. Behalve Rijsoord overkwam dat namelijk ook RVVH, Slikkerveer en Bolnes. Moeizaam jaar in de woonplaats van Batigoal!

Brielle - ARC was een spectaculair potje! 0-1, 1-1 en kort daarna even gestaakt vanwege een vechtpartij. Rood voor Carlos Ramos (Brielle), maar daarna wel de 2-1, kort voor rust 2-2 en na rust ook ARC met tien man na twee keer geel en dus rood voor Huib Oversloot. Toch weer de 2-3 voor de Alphenaren, maar Brielle kwam nog op 3-3 en uiteindelijk 4-3. Stevie Soares was de matchwinner. Zou wat zijn als Brielle promoveert, want dan treffen ze Spijkenisse. En dat terwijl ze veel spelers van die club hebben aangetrokken.

XerxesDZB zaterdag won van het Dordtse Oranje Wit, uitslag 3-0. Joop Hiele houdt dus uitzicht op een afscheid met een promotie. Brandon K?nemann (ex-Oranje Wit) deed zijn voormalige teamgenoten pijn met twee treffers. Vandaag ook XerxesDZB zondag tegen Dordtenaren, in de strijd tussen de tweede en derde klasse. Dubbeldam komt op bezoek op sportpark Faas Wilkes.
 

bqandy

Well-known member
Haha, mooie en herkenbare verhalen. Zelf in het verleden ook wel gehad bij SSW, een bijzondere club in Dordrecht. Toen de digitale formulieren nog niet bestonden, was het daar altijd lastig de opstelling te achterhalen, want ze gebruikten allemaal bijnamen. Dus dan had ik 6 namen en vervolgens ook Pompie, die Kleine, Skippy, Figo en Ruudje. Ook altijd mooi.

Van een voorzitter kan ik me op zich nog een beetje voorstellen dat hij, afhankelijk van de grootte van de vereniging, niet alle spelers kent. Maar een verzorger, die normaal gesproken toch drie keer per week met ze werkt... Gelukkig is er dan soms ook nog wel Twitter dat uitkomst biedt, zeker WNC houdt het wel aardig bij. Jesse Kok dus, maar dat had je denk ik wel al gevonden.

Rood voor Kaasjager, mooie naam voor een doelman. Vielen Vincent Verheul en Maxim Kivaka nog enigszins op bij WNC?

Ja. Verheul had ik al eens zien spelen met LRC Leerdam tegen Oranje Nassau. Dat was vlak voor zijn overgang naar FC Lienden. Hij was gisteren de beste man bij WNC. Na 75 minuten wel met een blessure van het veld. Kivaka stond heel degelijk te verdedigen. Alleen in het begin gaf hij de korte terugspeelbal waardoor Kaasjager aan de noodrem trok.

https://www.tweenul.nl/nieuws/vv-groningen-ronde-verder-ondanks-gemiste-strafschoppen-tegen-wnc
 

Unregistere

Well-known member
Ja. Verheul had ik al eens zien spelen met LRC Leerdam tegen Oranje Nassau. Dat was vlak voor zijn overgang naar FC Lienden. Hij was gisteren de beste man bij WNC. Na 75 minuten wel met een blessure van het veld. Kivaka stond heel degelijk te verdedigen. Alleen in het begin gaf hij de korte terugspeelbal waardoor Kaasjager aan de noodrem trok.

https://www.tweenul.nl/nieuws/vv-groningen-ronde-verder-ondanks-gemiste-strafschoppen-tegen-wnc

Ah, leuk verslag. Zuur voor Kaasjager. Wist trouwens niet dat ze Kivaka daar achterin zetten. Bij Unitas was hij vooral middenvelder, in de speelminuten die hij daar kreeg. Heeft er wel het postuur voor in elk geval.

Verheul heeft dus ook zijn laatste pot gespeeld, gaat naar het ambitieuze SteDoCo en heeft dus nog kans om in de derde divisie te belanden.
 

Unnekuukse

Active member
Heel knap gedaan door JVC hoor. Op VoZ was de verslaggever ook vrij lovend, met name over Van der Laan: http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/10307/FC_Lisse_vraagt_zelf_om_genadeklap

Nu Jong Almere City FC. Dat is best haalbaar, denk ik. Voetballend een erg goede ploeg, laten de bal makkelijk van voet tot voet gaan en hebben ook de nodige snelheid en spelers met een individuele actie. Je moet ze dus zeker niet laten voetballen. Maar als JVC ze snel afjaagt en het fysieke voordeel - weet niet of jullie dat hebben natuurlijk - kan uitbuiten, dan krijgt Almere het lastig. Deden we met ASWH ook in de thuiswedstrijd enige tijd geleden en dat leverde de zege op.

Veel succes in elk geval!!!

Dank. We gaan ons best doen.
Nog steeds vinden we in Cuijk dat het voor deze jonge ploeg, waar bovendien de routiniers Ritzen, Van Zeelst en Visser en de topscoorder Van der Laan gaan vertrekken, beter zou zijn om niet te promoveren. Maar ja, als de kans zich aandient moet je 'm ook niet laten schieten... Die 'wat-hebben-we-te-verliezen'-houding kan ons wel eens (opnieuw) helpen! :eek:
 

Forza AZ

Well-known member
Daardoor zijn alle clubs uit de gemeente Ridderkerk dit jaar gedegradeerd, ook best bijzonder. Behalve Rijsoord overkwam dat namelijk ook RVVH, Slikkerveer en Bolnes. Moeizaam jaar in de woonplaats van Batigoal!
Toch nog een feestje in Ridderkerk. De vrouwen van RVVH zijn gepromoveerd naar de Topklasse. ;)
 

Unnekuukse

Active member
De tranen schieten je spontaan in de ogen als je die trainer van Lisse hoort. De degradatie ligt aan iedereen. Behalve aan hem. Geen enkele spoortje van zelfkritiek, terwijl hij als verantwoordelijke coach 90 minuten geen antwoord kon bedenken op die zo simpele tactiek van JVC Cuijk... Sterker, hij vond zijn ploeg zelfs voetballend beter. :cab:
Blijkbaar is deze man nog ooit genomineerd geweest als amateurtrainer van het jaar. Werkelijk geen idee waarom.

https://www.omroepwest.nl/media/26166/Teleurgestelde-FC-Lisse-coach-Deze-degradatie-komt-keihard-aan
 

Arjen

Member
Alle statistieken wijzen in het voordeel van Alcides. Hoger op ranglijst, meer punten, veel meer doelpunten , thuisvoordeel, geen lange busreis , donderdag niet gespeeld. 4 spelers meer doelpunten gemaakt dan de topscorer van Geldrop. Maar geen garantie tot winst.Na een wat mindere periode gaan we zien waar Alcides toe in staat is.
Nou.... het was niet al te best maar dat mogen we vergeten. 1-0 is ook winst. Het was overigens meer de zwakte van Geldrop dan de kracht van Alcides wat de doorslag gaf.
 

de waan

Well-known member
Ook vandaag alle hoofdklasse-herkansers verloren, dat is toch wel opmerkelijk. DHC, Sneek, BVC'12 en Juliana'31 dus gedegradeerd. Juliana zelfs voor het tweede seizoen op rij.
 

Forza AZ

Well-known member
Uitslagen zondag Hoofdklasse/1e klasse:

Rood Wit W-WVV 1-0
Hoogland-Longa'30 1-0
JOS Watergraafsmeer-Chevremont 5-3
HVCH-DHC 3-1
VOC-BVC'12 4-3
Juliana'31-DEM 0-2
Sneek Wit Zwart-Rohda Raalte 1-2
Alcides-Geldrop 1-0

Programma 3e ronde (10 juni):

Rood Wit W-Hoogland
JOS Watergraafsmeer-HVCH
DEM-VOC
Alcides-Rohda Raalte
 

Forza AZ

Well-known member
Zondag 3e divisie/hoofdklasse:

Quick'20-Hollandia 2-1 (tot. 3-2)
Be Quick 1887-Gemert 5-0 (tot. 5-2)
Achilles 1894-Halsteren 0-0 (tot. 1-1) pen 5-6
GOES-Silvolde 1-1 (tot. 3-2)


Qua kilometers gaan de clubs vrolijk door in deze nacompetitie. Be Quick mag donderdag naar Goes (332 km), en Quick'20 naar Halsteren (246 km).
 

bqandy

Well-known member
Wat een slachtpartij gezien. Dat Be Quick die eerste partij van Gemert had verloren...... 5-0 nu en daar viel helemaal niks op af te dingen. Wat een energie, goede combinaties. Echt een derde divisie club die voluit ging tegen een hoofdklasser. Gemert kwam op alle fronten tekort. Geweldige pot.
 

Unregistere

Well-known member
De tranen schieten je spontaan in de ogen als je die trainer van Lisse hoort. De degradatie ligt aan iedereen. Behalve aan hem. Geen enkele spoortje van zelfkritiek, terwijl hij als verantwoordelijke coach 90 minuten geen antwoord kon bedenken op die zo simpele tactiek van JVC Cuijk... Sterker, hij vond zijn ploeg zelfs voetballend beter. :cab:
Blijkbaar is deze man nog ooit genomineerd geweest als amateurtrainer van het jaar. Werkelijk geen idee waarom.

https://www.omroepwest.nl/media/26166/Teleurgestelde-FC-Lisse-coach-Deze-degradatie-komt-keihard-aan

Ben ook nooit zo gecharmeerd van De Ruiter, doet in de media altijd wel erg zijn best om te benadrukken hoe 'klein' zijn elftal is ten opzichte van de concurrentie. Waardoor het automatisch lijkt of ze een betere prestatie hebben geleverd. Maar goed, ieder zijn stijl. Zal ook wel een stukje teleurstelling bij komen kijken.
 

Unregistere

Well-known member
Wat een slachtpartij gezien. Dat Be Quick die eerste partij van Gemert had verloren...... 5-0 nu en daar viel helemaal niks op af te dingen. Wat een energie, goede combinaties. Echt een derde divisie club die voluit ging tegen een hoofdklasser. Gemert kwam op alle fronten tekort. Geweldige pot.

Mooi, gefeliciteerd!!! Niets op af te dingen, zo te lezen.

Nu dus GOES. Die leken op rozen te zitten na een vroege 1-0 door Dani?l Wissel. Daarna kwam Silvolde volgens de verhalen beter in de wedstrijd en mocht GOES doelman Brian Meulmeester danken voor enkele reddingen. Nadat de 1-1 viel, gemaakt door Rick Bouwmeister, werd het nog erg spannend. Silvolde kreeg zelfs een strafschop, maar Meulmeester stopte de inzet van Bouwman. De Zeeuwen dus verder, knap werk. Ben benieuwd wat de jonkies van de al even jonge trainer Rogier Veenstra kunnen tegen Be Quick 1887.

Halsteren slaagde er in Assen niet in om te scoren. Ook niet tegen tien man, nadat een speler van Achilles 1894 zeven minuten voor tijd rood kreeg. Strafschoppen moesten dus de beslissing brengen en daarin werd doelman Ari?n Pietersma de held. De goalie, die vrijdag nog werd uitgeroepen tot Speler van het Jaar bij de uitreiking van de BN / De Stem Awards, pakte twee strafschoppen. Zelf benutte hij er tussendoor ook ??n. Toekomstig ASWH-spits Sam van de Kreeke viel uit met een hamstringblessure, dus of hij de tweedstrijd met Quick '20 haalt is de vraag.
 

Unregistere

Well-known member
Uitslagen zondag Hoofdklasse/1e klasse:

Rood Wit W-WVV 1-0
Hoogland-Longa'30 1-0
JOS Watergraafsmeer-Chevremont 5-3
HVCH-DHC 3-1
VOC-BVC'12 4-3
Juliana'31-DEM 0-2
Sneek Wit Zwart-Rohda Raalte 1-2
Alcides-Geldrop 1-0

Programma 3e ronde (10 juni):

Rood Wit W-Hoogland
JOS Watergraafsmeer-HVCH
DEM-VOC
Alcides-Rohda Raalte

Was spannend bij VOC, als ik de tweets zo lees! Bij rust 0-2 achter, maar een 'Hillegersbergs kwartiertje' bracht uitkomst. In de 77e minuut de 1-2 (eigen goal), vijf minuten later de 2-2 door Raul Kertodikromo en twee minuten daarna de 3-2 door Guust Malcorps, allebei op aangeven van ex-ASWH'er Robbert Stout. In de slotminuut de 3-3 en dan denk je aan verlenging, maar twee minuten in de extra tijd beslist Douwe van der Kroft de wedstrijd in Rotterdams voordeel.

Bij een studententeam doe je dan natuurlijk maar ??n ding: een biertje pakken en de verslaggever van RTV Rijnmond te woord staan:

DexbHEpW4AANMuP.jpg
 
Bovenaan