Nacompetitie topamateurs 2015-2016

de waan

Well-known member
Super Sam Wassenberg op weg naar de derde divisie met UDI'19. Al na een half uurtje met 2-0 voor tegen Sneek.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi geschreven unregistere en gefeliciteerd!

Thanks!

En, we zouden het bijna vergeten, maar er waren gisteren ook finales in de play-offs om de drie resterende plekken in de zaterdaghoofdklasse.

Sliedrecht - Heinenoord 0-2
Brielle - FC Breukelen 0-1
ASV Dronten - Zwaluwen '30 1-0

Volgende week de returns.
 

Joost

Well-known member
En ook voor de zondaghoofdklasse:

HFC EDO-Vlissingen 0-2
Groene Ster-SVBO 3-0
SJC-Rohda Raalte 3-0

Die drie potjes lijken me wel beslist. Ik hoorde op de radio dat Groene Ster nog erg mild was voor SVBO. Ze misten weinig van hun tegenstander behalve dat SVBO vaak had gescoord maar daar was schijnbaar niets van te merken.
 

noordooster

Well-known member
Die drie potjes lijken me wel beslist. Ik hoorde op de radio dat Groene Ster nog erg mild was voor SVBO. Ze misten weinig van hun tegenstander behalve dat SVBO vaak had gescoord maar daar was schijnbaar niets van te merken.

Groene Ster eindigde ( net als Rohda Raalte trouwens ) als 11e in de hoofdklasse.
Ze hadden het hele seizoen weinig gescoord, maar ook relatief weinig doelpunten tegen.
Uiteraard gaat SVBO nog wat proberen, maar het lijkt bij voorbaat behoorlijk kansloos.
 

Joost

Well-known member
Het wordt weer een flinke puzzel om de 1e Klasse zondag in elkaar te puzzelen. Daarbij er vanuit gaande dat SVBO, ROHDA Raalte en EDO de achterstanden niet meer goed maken. In West 1 en 2 moet nog een nacompetitiefinale gespeeld worden maar de aantallen zijn al duidelijk.

Noord en Zuid 2 zijn geen enkel probleem. West 1 hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Maar Oost en West 2 hebben ieder een ploeg teveel en Zuid 1 juist 2 ploegen te weinig.

Uit Oost zal AWC dan wel de klos worden. Die missen dan heel lokale duels met Orion, NEC, Quick1888, Germania en BVC12.
Uit West2 gok ik dat PSV Poortugaal of DRL uit Lombardijen de klos is. Die hoeven dan niet naar Rotterdam, Den Haag, Gouda en Alphen.

Ze krijgen er beide tegenstanders uit Eindhoven, Tilburg, Breda, Bergen op Zoom, Oss en Goes voor terug.
 

Pieros

Active member
Het wordt weer een flinke puzzel om de 1e Klasse zondag in elkaar te puzzelen. Daarbij er vanuit gaande dat SVBO, ROHDA Raalte en EDO de achterstanden niet meer goed maken. In West 1 en 2 moet nog een nacompetitiefinale gespeeld worden maar de aantallen zijn al duidelijk.

Noord en Zuid 2 zijn geen enkel probleem. West 1 hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Maar Oost en West 2 hebben ieder een ploeg teveel en Zuid 1 juist 2 ploegen te weinig.

Uit Oost zal AWC dan wel de klos worden. Die missen dan heel lokale duels met Orion, NEC, Quick1888, Germania en BVC12.
Uit West2 gok ik dat PSV Poortugaal of DRL uit Lombardijen de klos is. Die hoeven dan niet naar Rotterdam, Den Haag, Gouda en Alphen.

Ze krijgen er beide tegenstanders uit Eindhoven, Tilburg, Breda, Bergen op Zoom, Oss en Goes voor terug.
Zou het zonde vinden als AWC niet in Oost ingedeeld zou worden. Zijn dan veel wedstrijden tegen onbekendere clubs. Zal AWC zelf ook niet willen. Toen ze een jaartje hoofdklasse speelden, kozen ze voor B ipv C ivm de reistijd (wat ik gehoord heb). Iets waar ze achteraf spijt van hadden, al zou de degradatie er ook iets mee te maken kunnen hebben. In hoeverre kun je als club weigeren als je in een ander district wordt ingedeeld?
 

Joost

Well-known member
Zou het zonde vinden als AWC niet in Oost ingedeeld zou worden. Zijn dan veel wedstrijden tegen onbekendere clubs. Zal AWC zelf ook niet willen. Toen ze een jaartje hoofdklasse speelden, kozen ze voor B ipv C ivm de reistijd (wat ik gehoord heb). Iets waar ze achteraf spijt van hadden, al zou de degradatie er ook iets mee te maken kunnen hebben. In hoeverre kun je als club weigeren als je in een ander district wordt ingedeeld?

Dan kun je niet weigeren. Het was voor AWC ook geen keuze om destijds in B te spelen ipv C. De KNVB heeft daar een model voor dat automatisch alle indelingen bepaald en voor alle clubs tesamen de beste indeling bepaald. Dat is geen geschuif met poppetjes op het bondskantoor. Je kunt wel een voorkeur aangeven maar zeker bij eerste elftallen is er geen enkele garantie dat die gehonoreerd wordt.
 

Pieros

Active member
Dan kun je niet weigeren. Het was voor AWC ook geen keuze om destijds in B te spelen ipv C. De KNVB heeft daar een model voor dat automatisch alle indelingen bepaald en voor alle clubs tesamen de beste indeling bepaald. Dat is geen geschuif met poppetjes op het bondskantoor. Je kunt wel een voorkeur aangeven maar zeker bij eerste elftallen is er geen enkele garantie dat die gehonoreerd wordt.

Ok, het verhaal ging dat AWC mocht kiezen, maar het zal wel zijn dat ze een voorkeur aan hadden gegeven.
 

Unregistere

Well-known member
Uitgebreide samenvatting van Bollenstreek Omroep:


:duim:

Al een beetje een idee over de indeling van de zaterdaghoofdklasse trouwens, Joost?
 

noordooster

Well-known member
Het ging me een beetje om de volgende opmerking.

Het stempeltje RJO krijg je als je maar genoeg gediplomeerde trainers in dienst hebt, de processen tot in de puntjes hebt beschreven en het handboek op de juiste plek in de kast hebt staan. Dat zegt dus niet zo veel over de kwaliteit van de opleiding, HHC is daarvan het levende bewijs.

Die suggereert dat de kwaliteit van de HHC jeugdopleiding niet zo goed is.

Vandaar mijn opmerking ( met een :eek:mg: ) dat er toch wel iets zal kloppen aan die opleiding.

Maar ik heb geen zin die toen gevoerde discussie over te doen.
 

SanMark.

Well-known member
En voor het gemak laat je de andere opmerkingen achterwege die wel hout sneden over het inpassen van de jeugd bij HHC.
 

De Groene Scout

Well-known member
De onder 21 competitie is doorgaans wel een sterke competitie, met ook de meeste grote regionale clubs wel als deelnemer. Als je dat kunt winnen moet er ook zeker kwaliteit in die groep zitten die moet kunnen ruiken aan het eerste elftal. Dat moet je dan ook wel durven.
 

noordooster

Well-known member
De onder 21 competitie is doorgaans wel een sterke competitie, met ook de meeste grote regionale clubs wel als deelnemer. Als je dat kunt winnen moet er ook zeker kwaliteit in die groep zitten die moet kunnen ruiken aan het eerste elftal. Dat moet je dan ook wel durven.

Wanneer Joseph Oosting vindt dat enkele van die jongens het niveau tweede klasse aan kunnen , zal hij ze vast en zeker komend seizoen inpassen.
 

de waan

Well-known member
Uiteindelijk is het enige afrekenmoment voor de kwaliteit van de jeugdopleiding of je in staat bent spelers te laten doorstromen. Als het inderdaad zo is dat HHC nog maar vrij kort serieus werk maakt van de opleiding kun je daar over een jaar of vijf pas echt wat van zeggen. Maar ze zijn op de goede weg dus.
 

noordooster

Well-known member
Uiteindelijk is het enige afrekenmoment voor de kwaliteit van de jeugdopleiding of je in staat bent spelers te laten doorstromen.

Daar ben ik het in zijn algemeenheid niet helemaal mee eens.
Het zou betekenen dat je aan een jeugdopleiding van een tweede divisionist nogal hogere eisen stelt dan aan die van een eerste klasser.
Het is ook afhankelijk van de grootte van je jeugdafdeling. ( Wat dat betreft mag je aan de jeugdopleiding van HHC best hoge eisen stellen trouwens )
En een kleine jeugdafdeling van een hoog spelende amateurvereniging kan op zich ook wel goed functioneren zonder dat die jeugdspelers het niveau van het eerste halen, vind ik.
Als het inderdaad zo is dat HHC nog maar vrij kort serieus werk maakt van de opleiding kun je daar over een jaar of vijf pas echt wat van zeggen. Maar ze zijn op de goede weg dus.
Ik heb inderdaad het idee dat ze pas de laatste jaren wat meer werk maken van de jeugd.
Het lijkt met die Beltona ploeg dat ze op de goede weg zijn.
Maar anderzijds vind ik het eigenlijk niet kunnen voor een club met 5 B-teams dat de B1 degradeert uit de vierde divisie en komend seizoen uitkomt in de hoofdklasse.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan