NAC selectie 19/20

zwammy

Well-known member
We zullen zien. Zat trouwens ook in het team van het eerste half jaar van Nederland qua statistieken.
 

zwammy

Well-known member
Tweet van City:

Loan duo Angeli?o (21) and Manu Garc?a (20) are attracting interest from big clubs, but Manchester City have have decided to leave them on loan at NAC Breda for another six months rather than sell them.
 

zwammy

Well-known member
Uhm, er was wel nieuws want er zijn clubs in binnen en buitenland die naar die 2 hebben ge?nformeerd om ze nu over te nemen.
 

Maasveld

Well-known member
Die Angelino gaat echt ver komen trouwens, als dit forum over 5 jaar nog bestaat brom ik alvast als hij niet geblesseerd raakt in de basis staat bij 1 van de 4 halve finalisten CL.

Zo ver wil ik nog niet gaan, maar die jongen kan inderdaad wel ballen ja. Als ik Marcel Brands was dan wist ik het wel.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb echt geen idee hoe ze het voor mekaar kunnen krijgen om die vent binnen te halen inderdaad. Ik ben nooit fan van Noppert geweest dus vind het niet erg dat die weg is maar volgens mij is birri gehuurd, tenminste dat hoop ik.

Ze zien een Pool als groot talent maar die willen ze rustig brengen, die zal dan volgend jaar eerste keus moeten worden. Bertrams was toch zn dwaze actie ook niet verkeerd bezig.
 

zwammy

Well-known member
Kan iemand het even veranderen in NAC 18/19

Luca Ilic is waarschijnlijk de eerste speler van City die naar NAC komt. ??n van de grotere talenten uit Servie, speelt nu bij rode ster.
 

zwammy

Well-known member
Vandaag hebben de spelers van City digitaal afscheid genomen van NAC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel tevreden ben met de City deal. NAC zit door verstandig werken, huren en inkomsten voor de 1e keer in de gezondste groep van Nederland en we hebben 2 spelers bij NAC gezien die we anders nooit in het geel zwart gezien zouden hebben. Vorig jaar begon je met een D keus van City waardoor je veel scepsis kreeg maar nadat in de winterstop Garcia kwam is dit wel ietwat veranderd. En ook voor City is het een lekkere deal want er staan 3 spelers flink in de etalage. Een win/win situatie. Het zou fijn zijn als het dadelijk weer financieel zo goed gaat dat we op max 2 huurspelers zitten. En dan mag NAC ook wel eisen dat ze geen Ashley smith brownkes meer krijgen maar degelijke toppers.
 

zwammy

Well-known member
Yes, dank u Jamel.


‘NAC heeft interesse in Van Vlerken’

In de zoektocht naar versterkingen voor komend seizoen is NAC opnieuw uitgekomen in Eindhoven. De Parel van het Zuiden hoopt zich, zo weet BN DeStem te melden, te versterken met rechtsback Bram van Vlerken.

De 22-jarige Van Vlerken is in het bezit van een aflopend contract en is daarom transfervrij op te pikken. NAC ziet in Van Vlerken een welkome versterking voor de rechtsbackpositie. Met Horsfield, Sporkslede en eventueel Verschueren heeft NAC drie opties voor de positie van rechtsachter, maar desondanks hoopt de club zich te versterken met een nieuwe back. Horsfield lijkt voorlopig afgeschreven en Sporkslede was afgelopen jaar geen onomstreden basisspeler.

Van Vlerken speelde al zijn wedstrijden in het betaald voetbal voor Jong PSV, waar hij afgelopen seizoen aanvoerder was. Er lijken bij PSV geen kansen om door te groeien en dus verlaat Van Vlerken de Eindhovenaren na dit seizoen. Naast NAC zouden ook andere clubs in het rechterrijtje interesse hebben in de rechtsachter.
 

zwammy

Well-known member
En gaat niet door.

Wel mooi om te zien dat NAC een springplank word. In plaats van spelers die naar Ross County of GBA vertrekken gaan ze tegenwoordig naar PSV, Rangers of Bordeaux/ Anderlecht.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarbij aangetekend dat het geen eigen spelers zijn en je er dus financieel niets wijzer van wordt.
 

hipp00

New member
Waarbij aangetekend dat het geen eigen spelers zijn en je er dus financieel niets wijzer van wordt.

Manchester City en NAC hebben afspraken gemaakt over (extra) vergoedingen, mocht een speler (door)verkocht worden. Hoe de deal precies in elkaar weet alleen de NAC-directie. Het is zeer vermakelijk om alle percentages en constructies op NAC-supporters sites te lezen en met elkaar te vergelijken. Iedereen lijkt het zeker te weten en roept allerlei getallen. Manchester City is geen Sinterklaas, dus NAC zal er niet mega-rijk van worden, maar ??n tot twee ton per verkochte speler lijkt me zeker een redelijke afspraak (de standaard opleidingsvergoeding bij een transfer van een 20-jarige speler die ??n jaar bij een club heeft gespeeld is 0,5% van het totale transferbedrag: Bij Angelino zou het dan gaan om 0,5% maal 5 mln = 250.000 euro, maar City zal wel ergens een maximumbedrag hebben opgenomen, vandaar mijn aanname van 1 tot 2 ton).
Daarnaast betaalt NAC gedurende het jaar dat de Man City speler voor NAC speelt alleen huisvesting en een lease-auto (als die jonkies al een rijbewijs hebben...) en dat bespaart toch ook al gauw een ton aan salaris.
NAC zal met de City spelers inderdaad nooit een financi?le klapper gaan maken, maar het uitgespaarde salaris en de opleidingsvergoeding bij verkoop zorgen er wel voor dat NAC - met (hele) kleine stapjes - financieel gezonder kan worden, waardoor er hopelijk steeds meer 'eigen' spelers en minder huurlingen gehaald kunnen worden.

En sportief worden we er sowieso wijzer van: ik heb afgelopen jaar kunnen genieten van Manu Garcia, Angelino en Ambrose in het Rat Verleghstadion.
Voor de situatie waarin NAC nu zit is het een prima deal, voor de toekomst hoop ik dat we minder afhankelijk worden van Man City.
 

zwammy

Well-known member
Ja maar City 2.

Voor Kenny hebben we inderdaad een bak geld gekregen, dat lopen we nu mis :sad:
 
Bovenaan