NAC gaat met een interim kerngroep aan de slag. Pierre van Hooijdonk, Tim Gilissen, Mitchell van der Gaag en Cor van Rooij worden de komende tijd verantwoordelijk voor het sportieve beleid van de club. Dat meldt NAC vanmiddag.
“De focus van de interim kerngroep gaat met name liggen op het waarnemen van dringende technische zaken, het versterken van de selectie in de winterstop, het onderhouden van de relatie met de City Football Group, het doorzetten van de ontwikkeling van het topsportklimaat op het trainingscomplex in Zundert en de verdere ontwikkeling van de jeugdopleiding”, aldus NAC.
Pierre van Hooijdonk gaat gratis aan de slag. Hij gaat zijn energie vooral steken in het leggen van contact en het voeren van gesprekken met spelers met betrekking tot in- en uitgaande transfers. Cor van Rooij wordt medeverantwoordelijk voor dit onderdeel. “Ik heb altijd gezegd dat ik graag iets voor NAC wil betekenen als mijn hulp nodig is. Het is niet mijn bedoeling om vol in de schijnwerpers te staan, maar met name op de achtergrond te opereren en mijn netwerk en kennis in te zetten om NAC verder vooruit te helpen”, aldus Van Hooijdonk. “Het gaat hierbij niet om mij, maar om het belang van NAC.”
Tim Gilissen zal zich gaan focussen op de voortzetting van het ingezette middellange- en lange termijn beleidsplan. Mitchell van der Gaag wordt het verlengstuk van de technische staf in de kerngroep. Daarnaast neemt hij het verder doorzetten van het topsportklimaat op het trainingscomplex in Zundert onder zijn hoede.
NAC kiest bewust voor de tijdelijk oplossing. “Met deze interim-oplossing heeft NAC op korte termijn voldoende slagkracht om invulling te geven aan het sportieve beleid. Daardoor kunnen de Raad van Commissarissen (RvC) en Commissie van Aandeelhouders (CvA) de zoektocht naar een nieuwe directie(structuur) op zorgvuldige wijze uitwerken.”
Joost Gielen (RvC): Met deze interim oplossing waarborgen we het sportieve beleid van NAC en kunnen we ook per direct actie ondernemen in voorbereiding op de winterse transferperiode. Het mag duidelijk zijn dat we daar gezien de huidige sportieve situatie veel belang aan hechten.” De minimale inzet wordt om ook volgend jaar weer Eredivisie te spelen in Breda.