Eigen volk eerst
Het zou zo maar een verkiezingsslogan kunnen zijn van ??n of andere rechts-extremistische partij, maar in dit geval doelt het op het transferbeleid van NEC van deze zomer. Remco Oversier gooit het in Nijmegen over een hele andere boeg. Niet meer worden spelers bijna standaard uit het buitenland gehaald, zoals de afgelopen jaren de gewoonte was, maar wordt er vooral gekeken naar spelers binnen onze landsgrens. Wat mij betreft een zegen. Mijn NEC-gevoel is danig op de proef gesteld met allerlei spelers de afgelopen jaren waar niemand nog ooit van gehoord had die NEC ook alleen maar zagen als een etalage om hogerop te kunnen en dus vaak 0,0 binding met de club hadden. Dan heb ik liever dit.
Wie zijn er dan gekomen?
Achahbar (PEC Zwolle, gehuurd, met optie tot koop als het goed is)
Joppen (Willem II)
Jansen (ADO)
Mart Dijkstra (Sparta Rotterdam)
Ted van de Pavert (PEC Zwolle, gehuurd, met optie tot koop als het goed is)
Calvin Verdonk (Feyenoord, gehuurd)
Suently Alberto (Jong PSV)
Sven Braken (Almere City FC)
Jari Schuurman (Feyenoord, gehuurd)
Joey Sleegers (VVV-Venlo, was verhuurd dus weer terug)
Is het dan ineens allemaal koek en ei? Nee, tuurlijk niet, er moet altijd wat te nuilen zijn. Zo zijn niet alle namen bekenden, in ieder geval voor mij, maar dat is niet zo’n probleem. Liever een Joppen die ik niet ken dan een Fomitschow die ik niet ken. Daarnaast zijn er een aantal spelers gehuurd, maar ik denk dat dat gewoon realistisch is in de situatie waar NEC in zit. De selectie is nu nog erg groot met de spelers erbij die er al waren. Ik ga ervan uit dat er nog wel een aantal vertrekken. Zo zou het me niks verbazen als Kadioglu, Delle, Golla en Breinburg nog vertrekken voor 31 augustus. Op zich niet erg, ook zonder hen hebben we een goede selectie voor de Juup.
Vanavond staat de eerste wedstrijd op het programma tegen Almere City. Meteen een speciale wedstrijd, aangezien ze in Nijmegen graag de Gier als trainer hadden gehaald. Op ??n of andere manier is dat niet doorgegaan en moeten we het nu met Bogers doen. Qua opstelling wel een paar verrassingen.
Op doel staat Smits, die eigenlijk alleen het seizoen in de Juup heeft gekeept voor NEC. Dit zou inderdaad kunnen betekenen dat Delle nog weg gaat.
In de verdediging staan Joppen, Golla, Van de Pavert, Verdonk. Drie nieuwelingen en Golla die weg wil.
Op het middenveld staan Dijkstra, Sleegers, Breinburg, waarbij Dijkstra de aanvoerder is. Hij neemt de aanvoerdersband over van Breinburg, die ook wel weg zal gaan.
In de aanval staan Larsson, Grot, Groeneveld die vorig seizoen alle drie al onder contract bij NEC stonden.
Verrassende afwezige in de basis is Kadioglu. In hoeverre we hier over een “Sanchez” kunnen spreken weet ik niet. Hij heeft een tijdje geleden aangegeven dat hij liever op het hoogste niveau wil spelen (wat natuurlijk begrijpelijk is), maar half Nijmegen viel over hem heen. Nu zouden er toch weer clubs ge?nteresseerd zijn en er weer gesprekken zijn geweest. Het zal allemaal wel, we wachten het wel af.