MSC

noordooster

Well-known member
Ieder zijn voorkeur.
Gevoelsmatig vind ik clubs als Gramsbergen, DKB en EMMS ook eerder bij Noord horen dan bv Olympia '28
Maar net als bij het onderscheid profvoetbal ( met trainers met diploma coach Betaald Voetbal ) amateurvoetbal vind ik het ook hier maar beter om uit te gaan van de door de KNVB bepaalde indelingen.
 

noordooster

Well-known member
Donderdag a.s. gaat het bestuur van MSC, Jonkers en consorten, de leden bijpraten over de visie die het bestuur heeft op het prestatievoetbal van de senioren van MSC.
Gaan ze kiezen voor doorgaan op dezelfde manier, voor minder betalen en een paar treetjes lager of voor prestatievoetbal op zaterdag ?
In ieder geval komt er de laatste tijd niks meer naar buiten van Jonkers over gemixte hoofdklassen.
En overigens doet men in Meppel ook een onderzoek naar de mogelijkheden en wenselijkheden van verdere samenwerking van MSC, Alcides en Fc Meppel.
 

SanMark.

Well-known member
Donderdag a.s. gaat het bestuur van MSC, Jonkers en consorten, de leden bijpraten over de visie die het bestuur heeft op het prestatievoetbal van de senioren van MSC.
Gaan ze kiezen voor doorgaan op dezelfde manier, voor minder betalen en een paar treetjes lager of voor prestatievoetbal op zaterdag ?
In ieder geval komt er de laatste tijd niks meer naar buiten van Jonkers over gemixte hoofdklassen.

En daarnaast is er nog een commissie bezig om te kijken naar een fusie tussen de drie Meppelerclubs op Ezinge.

Zeer aparte timing om juist nu je visie naar buiten te brengen, want die kan over 3 a 4 maand wel weer heel anders zijn mocht het tot een echte fusie komen. ( waar ik niet in geloof)

Geruchten hier zingen dat het prestatie voetbal op zaterdag word.

En bij een fusie zien FC Meppel en Alcides , MSC meer als een noodzakelijk kwaad dan als een toevoeging.
 

noordooster

Well-known member
Geruchten hier zingen dat het prestatie voetbal op zaterdag word.
.

Naar ik begreep, had MSC graag als inleenclub mee willen doen in de zaterdaghoofdklasse, ondanks dat men dan de derby tegen Alcides zou mislopen.
Maar de KNVB koos voor enkele clubs in de regio Amsterdam die mee mogen doen in de za. Hoofdklasse B.

Het bestuur kan wel naar de zaterdag willen, de leden hebben natuurlijk het laatste woord.
Op zaterdag zal men moeten beginnen in de vijfde klasse, tenzij za1 dit seizoen promoveert naar de vierde klasse.
Het lijkt me dat in dat geval alle spelers van zo1 wel zullen opstappen.
 

SanMark.

Well-known member
Het zijn dan ook allemaal spelers van buiten de club. Dus dat is niet zo vreemd als er niet meer betaald zou worden. Maar dat is nu dus nog speculeren .
 

SanMark.

Well-known member
Ik zou het zeer verrassend vinden puur en alleen al dat je nu een commissie hebt die een fusie aan het onderzoeken is, en die waarschijnlijk aan het werk is met een x aantal opdrachten die ze van de clubs hebben gekregen, en dan gaat op eens tijdens het onderzoek daarna een club van speeldag veranderen.
 

noordooster

Well-known member
Tien tegen één dat de boodschap donderdag is dat prestatie-voetbal naar de zaterdag gaat.

Zouden ook de leden het daar mee eens zijn?
Voor een club die al 110 jaar zijn wedstrijden op zondag speelt, is dat natuurlijk wel een grote stap.

Als ze naar de zaterdag gaan, zal er niet echt veel minder publiek komen, want dat komt er nu ook nauwelijks ( op de derby tegen Alcides na )
En ik vraag me af, hoeveel mensen van MSC doen ze er een plezier mee om op hoofdklasse- niveau te blijven spelen . Alle spelers komen van elders, dus dat kost nogal wat.
Spelen in in die hoofdklasse kost verder ook nogal wat, o.a. trainer en reiskosten .
Ze zullen dus bij MSC ook wel eens een berekening inkomsten-uitgaven maken en misschien, dat ook bij MSC de jeugdige senioren wel liever op zaterdag dan op zondag willen voetballen.
Alleen met voetballen in de vijfde klasse maken bestuursleden wat minder de blits en kom je wel erg ver achter te liggen bij Alcides en Fc Meppel.
Maar even afwachten welke kant het donderdag op lijkt te gaan.
 

noordooster

Well-known member
En inderdaad, ook MSC stopt met prestatievoetbal op zondag en stapt over naar de zaterdag.
De kosten, de geringe publieke belangstelling voor zo1, de eigen jeugd die niet meer op zondag wil voetballen , de jaloerse blik naar zaterdaghoofdklassers in de buurt die wel flinkt wat publiek trekken, gen Meppelers in zo1 enz. enz.
https://www.mscmeppel.nl/algemeen-nieuws/donderdag-leden-informatiebijeenkomst-msc-amslod/

Na Achilles 1894 en Quick '20 is dit de derde zondaghoofdklasser in korte tijd die overstapt.
Wie volgt ?
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
https://www.tweenul.nl/nieuws/clubgevoel-moet-weer-terug-msc-stopt-op-zondag

Ook Andor Heij schrijft er op tweenul een verhaal over.
Opvallend vind ik daarin ook, dat voorzitter Jonkers min of meer een verklaring geeft voor het feit dat hij al tijdenlang niets meer van zich laat horen over het mixen van zaterdag en zondag hoofdklassen. Hij heeft de moed opgegeven. Gelukkig maar.
Belangrijke reden : Aanvangstijden en speeldagen, zoals ook hier in dvk vaak al is aangegeven.
 

noordooster

Well-known member
In DvhN verschijnt een interview met Jonkers van MSC.
Hij legt nogmaals uit waarom MSC niet "anders kon dan overstappen naar het zaterdagvoetbal."
Drie belangrijke argumenten werpt Jonkers op voor de opmerkelijke stap: de fors teruglopende populariteit van het zondagvoetbal, daarmee samenhangend veel minder toeschouwers, die ook veel minder inkomsten op de rekening van de penningmeester brengen.
Tegen Alcides komt er wel veel publiek en tegen Hoogeveen ook nog wel ( ik was bij MSC-Hoogeveen en ook toen was het niet erg druk ).
Maar bij de andere thuiswedstrijden komen er gemiddeld 36 betalende toeschouwers en daar kan de bus niet van rijden.
Jonkers geeft aan, dat er ook een aantal selectiespelers bij MSC zal blijven om het zaterdagteam hogerop te helpen.
 

SanMark.

Well-known member
Binnen 3 jaar voetballen die 2de klasse en om hun ego te strelen is de volgende intentie om in de eerste klasse te komen zodat ze boven FC Meppel komen te voetballen.
 

bqandy

Well-known member
In DvhN verschijnt een interview met Jonkers van MSC.
Jonkers geeft aan, dat er ook een aantal selectiespelers bij MSC zal blijven om het zaterdagteam hogerop te helpen.

Doelman Holterman is een echte MSC 'er. Die zal waarschijnlijk blijven. Hij speelde eerder al in de zaterdagafdeling. Verder denk ik de spelers uit de jeugd die nu voornamelijk bankzitters zijn. .
Maar MSC zal snel hogerop moeten om ook die spelers vast te houden. Nu is de hoofdklasse te hoog om "aan te pikken", zoals Jonkers zei. Maar talentvolle jeugd vindt een vijfde/vierde en zelfs derde klasse waarschijnlijk te laag om in te ballen.
 

bqandy

Well-known member
Zeker een punt. Ik vergelijk het altijd een beetje met GVAV Rapiditas dat in Groningen lang de toonaangevende jeugdopleider was. Doordat GVAV toen derde klasse speelde, gingen de jeugdspelers later doorgaans naar hoger spelende clubs. Maar in Groningen is de kweekvijver natuurlijk veel groter dan de regio Meppel. Dus die vergelijking is wat scheef.
 
Bovenaan