Ik wil hier toch nog even op in gaan.
Jij stelt datgene wat bij Hoogeveen gebeurt wel erg negatief voor en doet er geringschattend over en je zou eens goed moeten kijken welke publiciteit dat team genereert.
Of je zou eens moeten praten met mensen van het Hoogeveen-bestuur.
Die toeschouwersaantallen zijn ervaringscijfers van de keren dat ik er een wedstrijd bekeek en dat was het afgelopen seizoen zowel op zaterdag als op zondag enkele keren. Op zaterdag zijn er ook al gauw 200 man, zeker als je dan de mensen meetelt die vanuit de kantine de wedstrijd ook ( half ) volgen. Vanuit de Hgv kantine heb je een uniek goed uitzicht op het hoofdveld.
Met investeren bedoel ik wat een club als Hoogeveen goed doet : Een gediplomeerde trainer, goede verdere staf en de zaterdagafdeling via interviews op Hoogeveen tv, foto's op de site, uitgebreide verslagen ( en voorbeschouwingen ) op de site en vervolgens op tweenul, uitgebreid melden en vaak interviewen van nieuwe spelers enz.
Bij Hoogeveen is dat veelal het werk van PR-man Gerjo Stegeman.
Bovendien verschenen er het afgelopen seizoen regelmatig leuke verslagen en echt meer dan dan een paar regeltjes over Hoogeveen zaterdag in bv De Hoogeveensche Courant en DVHN.
Ook is omroep Hoogeveen regelmatig present.
Dit allemaal geeft natuurlijk al een behoorlijke uitstraling, maar ook het feit dat de jongens ook uit altijd op een hoofdveld spelen met aardig wat publiek en aandacht spelen is mooier.
Dit alles is daar gewoon goed geregeld en daarvan heeft deze club gewoon profijt. Ik denk ook dat Achilles 1894 en MSC het Hoogeveen-model als voorbeeld voor ogen hebben.
Alle bovengenoemde zaken gaan niet of in veel mindere mate op voor Hoogeveen zondag 2.
Als je het als vereniging zo aanpakt heeft het voor de vereniging zeker een meerwaarde.
Nogmaals, er zijn vele zondagclubs die aan recreanten de mogelijkheid bieden om op zaterdag in de reserveklassen een balletje te trappen.
Die bedoel ik dus niet.
Het zaterdagteam als opleidingsteam is natuurlijk een heel ander verhaal, maar dat is vooral een keuze of je dat team inricht als zaterdag 1 of zondag 2 (of allebei, zoals Quick'20).
Dat is iets wat men bij vv Hoogeveen ook constateert, dat het zaterdagteam teveel spelers herbergt die niet klaargestoomd worden voor een hoger niveau. Te weinig jonge talenten dus.
Dat wil men vanaf komend seizoen verbeteren en de aanstelling van de nieuwe trainer is daar ook op gericht.
Maar dat kwam ook doordat men in eerste instantie de zaterdagafdeling nieuw leven wilde inblazen om het vertrek van spelers naar omringende dorpen tegen te gaan.
Er was eerst bij Hoogeveen ook twijfel, want men wilde ook weer niet terug naar de jaren ' 70 waarin de zaterdagtak naar de mening van vele bestuurders te grote successen kreeg en te concurrerend werd voor de zondag. Waarop de zaterdagafdeling werd opgeheven ( en verder ging als De Weide )
Dat opheffen van een zaterdagafdeling komt trouwens in Drenthe nog veel voor. De opgegeven reden en de werkelijke reden hiervoor verschillen nogal eens.
Ach ja, het zaterdagvoetbal heeft ook wel zijn mooie kanten, al zou je dat bij het bekijken van deze site niet altijd direct concluderen.