Ik denk ook niet dat het dan beter gaat, maar Msc denkt dat de toekomst aan het zaterdagvoetbal is. Om daar door omstandigheden al op intespelen, gebrek aan interesse door jeugdspelers, maar ook gebrek aan vrijwilligers die elke zondag klaarstaan. Het is voor Msc niet vol te houden om elk jaar de selectie aan te vullen met spelers van buitenaf en dat hebben de beleidsbepalers ook wel door. Gezien de huidige stand van zaken eigenlijk een goede beslissing.
Mug, ik kan me niet voorstellen dat MSC het zondagvoetbal vaarwel gaat zeggen.
Er zijn argumenten voor aan te voeren, jij doet dat ook, maar leden beslissen en dan spelen ook emotionele argumenten een rol.
De club bestaat sinds 1910 en heeft altijd op zondag gevoetbald. Zoiets willen vooral oudere leden niet zomaar loslaten.
En dat kan ik begrijpen.
Een overstap zou voor een club met een wat liberaal imago ook emotioneel moeilijk kunnen liggen omdat zaterdagverenigingen in de regio vaak toch wat " anders" zijn .
Bij Achilles 1894 begint men komend seizoen ook met een prestatieteam op zaterdag. Na het terugtrekken van hun 2e zondagteam uit de reservehoofdklasse spelen er daar nog maar 2 teams op zondag. Voor een zondagvereniging met 16 juniorenteams en meer dan 20 pupillenteams is dat verrassend weinig.
Hier is een volledige overstap naar het zaterdagvoetbal totaal niet aan de orde.
Spelen trouwens bij Alcides discussies zoals bij MSC niet ?
Daar loopt het met zondag 1 op dit moment ook niet erg florissant en komt er komend seizoen een extra zaterdagteam .
Overigens spelen bij Alcides problemen bij de jeugd en de overige senioren minder dan bij MSC.