MSC

noordooster

Well-known member
( al zal zaterdag 1 het eerste jaar wel kampioen worden maar daarna zal het allemaal een stuk moeilijker gaan)

Hangt er helemaal van af wie in dat team gaan spelen.
Ze laten er bij MSC opvallend weinig over los.
Maar om met een jaar of 6 a 7 op zaterdag 2e klasse te spelen en tegelijk een zondaghoofdklasser in de been te houden lijkt me te hoog gegrepen.
Bij bv Hoogeveen za. bereikten ze vrij vlot de derde klasse, maar daarin hebben ze het nu moeilijk, terwijl men er daar behoorlijk in investeert.

Mug

Member
Msc ziet geen toekomst meer in het zondagvoetbal, wanneer het zaterdagelftal op niveau speelt, stoppen ze met presentatie voetbal op zondag. Nog een paar jaar overleven.

SanMark.

Well-known member
Hangt er helemaal van af wie in dat team gaan spelen.
Ze laten er bij MSC opvallend weinig over los.
Maar om met een jaar of 6 a 7 op zaterdag 2e klasse te spelen en tegelijk een zondaghoofdklasser in de been te houden lijkt me te hoog gegrepen.
Bij bv Hoogeveen za. bereikten ze vrij vlot de derde klasse, maar daarin hebben ze het nu moeilijk, terwijl men er daar behoorlijk in investeert.

Volgens mij word er bij Hoogeveen helemaal niets in de zaterdagafdeling ge?nvesteerd tenminste niet meer of minder dan in een willekeurig ander team van Hoogeveen (uitgezonderd zondag 1 en misschien de A1) .

Sowieso word er ook bij Zo 1 weinig tot niets meer betaald , en de zaterdag is daar een aantal jaren terug noodgedwongen opgericht door Hoogeveen omdat anders de spelers bij andere clubs wilden gaan voetballen. Dat is een hele andere situatie dan wat MSC voor ogen heeft met hun zaterdagafdeling.

de waan

Well-known member
Msc ziet geen toekomst meer in het zondagvoetbal, wanneer het zaterdagelftal op niveau speelt, stoppen ze met presentatie voetbal op zondag. Nog een paar jaar overleven.

En waarom zou het dan ineens allemaal beter gaan?

noordooster

Well-known member
Volgens mij word er bij Hoogeveen helemaal niets in de zaterdagafdeling ge?nvesteerd tenminste niet meer of minder dan in een willekeurig ander team van Hoogeveen (uitgezonderd zondag 1 en misschien de A1) .
Sowieso word er ook bij Zo 1 weinig tot niets meer betaald , en de zaterdag is daar een aantal jaren terug noodgedwongen opgericht door Hoogeveen omdat anders de spelers bij andere clubs wilden gaan voetballen. Dat is een hele andere situatie dan wat MSC voor ogen heeft met hun zaterdagafdeling.

Met die investering bij Hoogeveen za 1 heb ik het niet zozeer over geld, maar meer over PR, aandacht, Hoogeveen-TV. Dat team wordt door de club omarmd ( en dat was met hun zaterdagteam in de jaren '70 niet bepaald het geval ) en mede daardoor blijven de spelers die anders uitzwermden over clubs in omringende dorpen bij Hoogeveen spelen.
Ook MSC wil met dat zaterdagteam voorkomen dat spelers weglopen.
Verschil is dat MSC zo'n team vooral wil zien als opleidingsteam met jonge spelers en bij vv Hoogeveen voetballen er vooral uitgerangeerde zo. eerste elftalspelers in. Maar de enige spelersnaam die ik heb gehoord van MSC za 1 is Marc Holterman...
Overigens wil men bij vv Hoogeveen onder Edward Sabandar bij Hoogeveen za. ook meer inzetten op de jeugd.

Mug

Member
En waarom zou het dan ineens allemaal beter gaan?

Ik denk ook niet dat het dan beter gaat, maar Msc denkt dat de toekomst aan het zaterdagvoetbal is. Om daar door omstandigheden al op intespelen, gebrek aan interesse door jeugdspelers, maar ook gebrek aan vrijwilligers die elke zondag klaarstaan. Het is voor Msc niet vol te houden om elk jaar de selectie aan te vullen met spelers van buitenaf en dat hebben de beleidsbepalers ook wel door. Gezien de huidige stand van zaken eigenlijk een goede beslissing.

Mug

Member
Als je beleid gaat voeren op basis van dit soort dooddoeners lijkt me de club inderdaad wel ten dode opgeschreven.

Ik denk niet dar Msc ten dode opgeschreven is, maar op prestatief niveau zeer zeker wel. En dat heeft vooral met inzet van vrijwilligers en bestuurders te maken. Met erbij willen horen, maar niet de handen uit de mouwen willen steken kom je er niet.

noordooster

Well-known member
Ik denk ook niet dat het dan beter gaat, maar Msc denkt dat de toekomst aan het zaterdagvoetbal is. Om daar door omstandigheden al op intespelen, gebrek aan interesse door jeugdspelers, maar ook gebrek aan vrijwilligers die elke zondag klaarstaan. Het is voor Msc niet vol te houden om elk jaar de selectie aan te vullen met spelers van buitenaf en dat hebben de beleidsbepalers ook wel door. Gezien de huidige stand van zaken eigenlijk een goede beslissing.

Mug, ik kan me niet voorstellen dat MSC het zondagvoetbal vaarwel gaat zeggen.
Er zijn argumenten voor aan te voeren, jij doet dat ook, maar leden beslissen en dan spelen ook emotionele argumenten een rol.
De club bestaat sinds 1910 en heeft altijd op zondag gevoetbald. Zoiets willen vooral oudere leden niet zomaar loslaten.
En dat kan ik begrijpen.
Een overstap zou voor een club met een wat liberaal imago ook emotioneel moeilijk kunnen liggen omdat zaterdagverenigingen in de regio vaak toch wat " anders" zijn .

Bij Achilles 1894 begint men komend seizoen ook met een prestatieteam op zaterdag. Na het terugtrekken van hun 2e zondagteam uit de reservehoofdklasse spelen er daar nog maar 2 teams op zondag. Voor een zondagvereniging met 16 juniorenteams en meer dan 20 pupillenteams is dat verrassend weinig.
Hier is een volledige overstap naar het zaterdagvoetbal totaal niet aan de orde.

Spelen trouwens bij Alcides discussies zoals bij MSC niet ?
Daar loopt het met zondag 1 op dit moment ook niet erg florissant en komt er komend seizoen een extra zaterdagteam .
Overigens spelen bij Alcides problemen bij de jeugd en de overige senioren minder dan bij MSC.

Mug

Member
Msc heeft veel kontakt gehad met Achilles over de problematiek over doorstroming van jeugd en de toekomst van het 2de elftal. Ik denk dat Msc in de toekomst alleen nog recreatief op de zondag wil spelen en daar de verwachting bij Msc is dat het zondag en zaterdag voetbal op een hoop gegooid word, zij daar al op in willen spelen. En wat Alcides betreft, daar zijn momenteel niet zoveel problemen. Het zaterdagvoetbal is puur recreatief en het eerste elftal zal een stap terug moeten doen, om op hoofdklasse niveau mee te kunnen doen. Tekort aan echte sponsoren. Inmiddels is door het bestuur aangegeven dat door de omstandigheden men meer op jeugd en regiospelers zal inzetten, Ook het meisjesvoetbal en de samenwerking met de dames van Fc Meppel loopt goed. Weinig paniek bij Alcides. Maar ik als echte liefhebber vind het jammer dat het vlaggeschip een stap terug moet doen, maar misschien waren we ook wel een beerje verwent in Meppel met twee topploegen.

SanMark.

Well-known member
Als je beleid gaat voeren op basis van dit soort dooddoeners lijkt me de club inderdaad wel ten dode opgeschreven.

Beleid bij MSC is alleen maar geweest betalen betalen betalen. Nu dat grotendeels wegvalt moeten ze opeens gaan bedenken hoe jezelf dan kan bedruipen en hoe je op niveau kan blijven voetballen. Maar als je de jeugd jarenlang hebt verwaarloosd dan heb je de eerste jaren niet zoveel om op terug te vallen. En ik kan me ook voorstellen dat bv met vrijwilligers het ook niet zo goed gesteld is. Die zien jarenlang dure jongens als een Doldersum, Schoenmaker en noem al die jongens maar op voor een 'dik loon' twee a drie keer in de week trainen en een wedstrijd voetballen en voor de rest weinig tot geen energie in de club steken, dat motiveert de vrijwilliger natuurlijk ook niet.

Dat vind ik echt een opvallend verschil met Alcides. Dat is ook een club(geweest?) van zeer goed betalen maar die hebben hun jeugd nooit verwaarloosd en die hebben ( ik kom niet zo vaak kijken) volgens mij ook meer dan genoeg vrijwilligers waar ze op kunnen terug vallen.

noordooster

Well-known member
Msc heeft veel kontakt gehad met Achilles over de problematiek over doorstroming van jeugd en de toekomst van het 2de elftal. Ik denk dat Msc in de toekomst alleen nog recreatief op de zondag wil spelen en daar de verwachting bij Msc is dat het zondag en zaterdag voetbal op een hoop gegooid word, zij daar al op in willen spelen. En wat Alcides betreft, daar zijn momenteel niet zoveel problemen. Het zaterdagvoetbal is puur recreatief en het eerste elftal zal een stap terug moeten doen, om op hoofdklasse niveau mee te kunnen doen. Tekort aan echte sponsoren. Inmiddels is door het bestuur aangegeven dat door de omstandigheden men meer op jeugd en regiospelers zal inzetten, Ook het meisjesvoetbal en de samenwerking met de dames van Fc Meppel loopt goed. Weinig paniek bij Alcides. Maar ik als echte liefhebber vind het jammer dat het vlaggeschip een stap terug moet doen, maar misschien waren we ook wel een beerje verwent in Meppel met twee topploegen.

Zeer re?el verhaal van jou, Mug.
Overigens denk ik dat 1F in Noord een erg mooie competitie is, de trainer van SVBO vindt het zelfs de mooiste competitie van afdeling Noord.
En volgens mij spreken die Zuid-Drentse tegenstanders als Sc Erica, SVBO, vv Emmen, Hoogeveen en Germanicus in 1F ook meer aan in Meppel dan vele hoofdklasse verenigingen uit HC.

Mug

Member
Om wat voor reden dan ook, Alcides speelde een x aantal jaren geleden nog op het 3de niveau en waarschijnlijk volgend jaar op het 6de niveau, het kan best een mooie competitie zijn 1klasse f maar als liefhebber kijk ik toch liever naar betaalclubs. Hoeveel Meppelers ik wel niet tegen kom bij Genemuiden HHC Staphorst, dat zullen er alleen maar meer worden , wanneer die clubs blijven presenteren.

SanMark.

Well-known member
Om wat voor reden dan ook, Alcides speelde een x aantal jaren geleden nog op het 3de niveau en waarschijnlijk volgend jaar op het 6de niveau, het kan best een mooie competitie zijn 1klasse f maar als liefhebber kijk ik toch liever naar betaalclubs. Hoeveel Meppelers ik wel niet tegen kom bij Genemuiden HHC Staphorst, dat zullen er alleen maar meer worden , wanneer die clubs blijven presenteren.

Dus jij ziet liever een selectie van 20 met 12 of 13 man van buiten de club op hoofd/topklasse niveau dan een boven in de eerste klasse meedraaiend team wat voor 80 a 90 % uit eigen opgeleide spelers bestaat ? ( ik ga er dan even vanuit dat je Alcides supporter bent)

Ik zou trotser zijn op mijn cluppie met 'allemaal' eigen spelers. Dan maar iets lager voetballen.

Mug

Member
Dus jij ziet liever een selectie van 20 met 12 of 13 man van buiten de club op hoofd/topklasse niveau dan een boven in de eerste klasse meedraaiend team wat voor 80 a 90 % uit eigen opgeleide spelers bestaat ? ( ik ga er dan even vanuit dat je Alcides supporter bent)

Ik zou trotser zijn op mijn cluppie met 'allemaal' eigen spelers. Dan maar iets lager voetballen.

Ik ga voor het hoogst haalbare, het mooist om naar te kijken. Wat heb ik mooie wedstrijden gezien, zowel uit als thuis. En of het nou eigen of buitenlanders zijn, maakt mij niet uit. Natuurlijk hoop je dat eigen spelers het eerste halen maar dan wel een beetje kwaliteit graag en op een aanvaardbaar niveau, anders ben je alleen maar supporter en geen liefhebber.
Zoals ik nu ook al doe, zaterdags als liefhebber en zondags bij mijn cluppie. Kijk ik toevallig eens een keer op zaterdag bij Fc Meppel met zowat allemaal eigen opgeleide spelers, zie ik amper een supporter staan. Bij succes en kwaliteit komen altijd meer mensen kijken en is mooi om naar te kijken. Voorbeeld DOS 46, nu zij weer in de top spelen zit de sporthal weer bomvol.

Oja, waar hadden we het eigenlijk over, we zitten op het forum van MSC

Laatst bewerkt:

Mug

Member
Ik had verwacht dat SanMark nog wel wat nieuws had te melden, Afgelopen week zat je tussen alle kenners van Msc, Alcides en Fc Meppel en Vitesse bij Japie. Als titelhouder was het deze keer niet best.

noordooster

Well-known member
Ik had verwacht dat SanMark nog wel wat nieuws had te melden, Afgelopen week zat je tussen alle kenners van Msc, Alcides en Fc Meppel en Vitesse bij Japie. Als titelhouder was het deze keer niet best.

Je spreekt in raadsels , Mug .....

SanMark.

Well-known member

Kleine correctie . 2 voudig winnaar maar niet de titelhouder(Wel bij de teamwedstrijd trouwens). ( Ik verbaasde mezelf twee jaar terug nog door toen tweede te worden) Ik volg de sport niet meer zo als een aantal jaren terug en dan ben je met de actuele sport kansloos tegen een paar sportjournalisten.

Maar ik ben met mijn punten aantal nog wel door naar de finaleavond. Zitten daar meer historie vragen bij maak ik nog wel een klein kansje.

Paar kleine dingetjes opgepikt maar niets opzienbarend.

Bovenaan