MSC

Mug

Member
Msc heeft oog voor talent, na Bakker en Scholte ter Horst zijn Elling en Hossijn, de volgende 2de elftal spelers van Alcides, die hun kans bij Msc krijgen om 1 ste elftalspeler te worden. Wel jammer dat alle talentvolle A1 spelers van Msc naar andere clubs verkassen, daardoor heeft Msc volgend jaar geen A1 elftal meer, maar kan ook beleid zijn, jeugdspelers bij andere clubs laten opleiden en later terug halen.
 

SanMark.

Well-known member
Msc heeft oog voor talent, na Bakker en Scholte ter Horst zijn Elling en Hossijn, de volgende 2de elftal spelers van Alcides, die hun kans bij Msc krijgen om 1 ste elftalspeler te worden. Wel jammer dat alle talentvolle A1 spelers van Msc naar andere clubs verkassen, daardoor heeft Msc volgend jaar geen A1 elftal meer, maar kan ook beleid zijn, jeugdspelers bij andere clubs laten opleiden en later terug halen.

En ze hebben ook geen tweede team op niveau voetballen.
 

Mug

Member
Net als bij veel andere clubs is de berichtgeving bij een nederlaag heel matig. De eerste bekerwedstrijd van Msc, thuis tegen Be Quick 28 uit Zwolle, is verloren gegaan met 0 - 3. Hoe en wat lezen we misschien nog wel ergens!
 

Mug

Member
Win je 2 van de 3 wedstrijden, ben je nog uitgeschakeld. Hoogeveen en Be Quick 28 Zwolle verder.
 

SanMark.

Well-known member
Net als bij veel andere clubs is de berichtgeving bij een nederlaag heel matig. De eerste bekerwedstrijd van Msc, thuis tegen Be Quick 28 uit Zwolle, is verloren gegaan met 0 - 3. Hoe en wat lezen we misschien nog wel ergens!
Op Twitter was de berichtgeving aardig duidelijk.
 

SanMark.

Well-known member
MSC zijn eerste keeper is geblesseerd uiteraard keept dan de reserve keeper.

Opvallender is dan dat de nieuwe reserve keeper de oud topscoorder van o.a. MSC, Genemuiden, Be Quick 28 en Spakenburg is.

Yves Heskamp nu trainer van MSC 2 zit op de bank als reserve keeper.
 

SanMark.

Well-known member
De selectie van MSC heeft voor het nieuwe voetbal jaar nog wel wat spelers er bij nodig.

Tot dusver de spelers die komen dan wel blijven.

Robin Kist (SWZ Boso Sneek)

Danny Bijlsma (‘d Olde Veste’54)

Youri Benjamins (SC Elim)

Jos Fidom

Stephan Besuijen

Justin Benjamins

Jo?l Huiskes

Kaj van Duren

En daarbij de aantekening dat ze geen tweede hebben en afgelopen seizoen ook geen A's.
 

noordooster

Well-known member
MSC lanceert op zijn site een toekomstvisie.
Het lijkt me vooral een reactie op de gebeurtenissen van de laatste jaren.
Er heerst(e) veel onvrede bij met name jeugdige leden.
Zo speelt MSC voor het eerst sinds vele, vele, jaren zonder een A-juniorenteam, speelt het tweede op een erg laag niveau en is het eerste damesteam teruggetrokken uit de competitie.
Het schijnt dat MSC contact heeft gezocht met Alcides en/of Fc Meppel om de jeugd samen te voegen.
Dat gaat niet door omdat Fc Meppel en/of Aldides niet wil(len)
MSC is bezig een prestatieteam op zaterdag op te zetten en gaat ervan uit dat zo'n team op vrij korte termijn de 2e klasse kan halen en dat tegelijkertijd het zondagteam zich op hoofdklasse-niveau kan handhaven.
Men concludeert daarna : " De toekomst voor de MSC-jeugd ziet er goed uit! "
Ik denk dat MSC zijn doelen nogal hoog heeft gesteld en dat het vooral is bedoeld als een uiterste poging om de onrust in toom te houden.
En dat de wens de vader is van de gedachte.
IK vraag me af hoever men is met dat zaterdagteam. Ik hoor er niets over.
Het geldt voor meer verenigingen, maar ik vraag me af waarom MSC koste wat kost met allemaal spelers van buitenaf op hoofdklasse niveau wil blijven spelen.
Wie doen ze er een plezier mee ? Er komt weinig publiek. Leden zijn ontevreden.
Is de club niet beter af wanneer ze gewoon 2e klasse gaat spelen met merendeels " eigen spelers " ?
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Het is nu niet helemaal duidelijk wat jij zegt en wat MSC haar visie.

Ik heb het stukje ook al gelezen vind het maar loos gelul in de ruimte. Er is paniek dus er moet een reactie komen. Zo n stukje is het.
 

Mug

Member
Volgens mij wilde Msc een samenwerking met Wacker Ijhorst , maar zij vonden dat het teveel een richtingverkeer zou worden, toen is WYC afgehaakt.
 

de waan

Well-known member
Het geldt voor meer verenigingen, maar ik vraag me af waarom MSC koste wat kost met allemaal spelers van buitenaf op hoofdklasse niveau wil blijven spelen.
Wie doen ze er een plezier mee ? Er komt weinig publiek. Leden zijn ontevreden.
Is de club niet beter af wanneer ze gewoon 2e klasse gaat spelen met merendeels " eigen spelers " ?

Omdat het lastig om willens en wetens een stap terug te doen als je een periode van successen hebt gehad?
 

noordooster

Well-known member
Volgens mij wilde Msc een samenwerking met Wacker Ijhorst , maar zij vonden dat het teveel een richtingverkeer zou worden, toen is WYC afgehaakt.

Ok. Er staat niet in hun stukje met wie ze een SJO wilden beginnen. Omdat ze hetzelfde sportpark bespelen leek het me logisch dat het om de andere verenigingen uit Meppel zou gaan.
De jeugd samen met die van De Wijk en IJhorst lijkt me alleen al vanwege de afstand vrij onlogisch. Ik snap wel dat WIJC dat niet wil.
Het is trouwens dan wel vreemd dat MSC aangeeft in Meppel een SJO op te willen zetten
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Omdat het lastig om willens en wetens een stap terug te doen als je een periode van successen hebt gehad?

Dat kan, maar dat lijkt me dan vooral te gelden voor bestuur en sponsoren.
Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met de wie-is-de-beste-strijd in Meppel. ( Alcides-MSC )
Gezien de belangstelling bij thuiswedstrijden kan ik me niet voorstellen dat het de andere leden veel kan schelen.
Maar als de leden het met het huidige beleid niet eens zijn kunnen ze het natuurlijk via de ledenvergadering bijstellen.
 

Mug

Member
Het beleid bij Msc omtrent het eerste word bepaald door een klein groepje en ook nog buiten het bestuur om. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Arjen Jonkers is opgestapt. Grote tweespalt binnen de club. Het bestuur wil terug naar de basis en dat heeft tijd nodig.Vandaar de nieuwe beleidsvisie. Je moet toch wat.
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij wilde Msc een samenwerking met Wacker Ijhorst , maar zij vonden dat het teveel een richtingverkeer zou worden, toen is WYC afgehaakt.

O ja dat kan wel eens kloppen.

MSC wilde dan voor de trainers e.d. zorgen ( lees betalen) en dan moest er gespeeld worden in Meppel. Plus opleiden andere trainers voor de teams in de Wijk/IJhorst o.i.d.
 

SanMark.

Well-known member
Omdat het lastig om willens en wetens een stap terug te doen als je een periode van successen hebt gehad?

Ik snap dat nooit zo goed.

Je kan toch veel trotser op je club zijn als het met eigen jongens de eerste klasse weet te behalen dan dat je met allerlei spelers van buiten die dik betaald worden ergens boven in de hoofdklasse meedraait.

Zoals al gezegd het is een puinhoop bij MSC en nu word er een kladje op de website gezet met hun toekomstvisie.

Er staat niets in van hoe ze het willen realiseren om zowel hoofdklasse als in de toekomst 2de klasse te kunnen voetballen. Dan mag er zowel op de zaterdag als zondag flink betaald gaan worden want met 2 B's 3 C's en 4 D's kun je niet twee teams gaan vullen dan word het al moeilijk om 1 team op 2de klasse niveau te houden.

Ze gaan nu op 2 paarden gokken en op deze manier word het met beide niet veel . ( al zal zaterdag 1 het eerste jaar wel kampioen worden maar daarna zal het allemaal een stuk moeilijker gaan)
 

de waan

Well-known member
Ik probeer ook alleen maar een verklaring te verzinnen. Vaak werkt het wel zo. Als je eenmaal ergens van geproefd hebt, is het toch lastig om de stap terug te accepteren.

Daarbij komt nog dat MSC waarschijnlijk meteen een stuk of vier niveaus omlaag dondert als ze nu rigoureus het roer omgooien. Voordat je met eigen jongens op een leuk niveau mee kunt doen moet je daar wel een jaar of 5 a 10 in investeren.
 
Bovenaan