Mobiele telefoons en andere moderne communicatiemiddelen

gevegt

Well-known member
Omgekeerd durft er ook maar een Dalfsenaar naar Rotterdam en die loopt niet met een arm op de rug rond.
Onzin. Het probleem zit hem bij de leden die een grote bek hebben maar nooit iets echt gezellig organiseren.
 

de waan

Well-known member
Ik wil Twitter weer proberen op te pakken maar ik snap eigenlijk niet zo goed hoe het werkt,nu zag ik Jamel, Fabian en Satyr op Twitter.

Wellicht dat een van jullie mij iets kan uitleggen hoe ik bv moet retweeten, of hoe het werkt als je op iemand wilt reageren?
(hoe weet ik bv dat degenen waar ik op heb gereageerd dit ook heeft ontvangen?)

Alvast bedankt.

Inhethoekje

Onder elke tweet staan een paar tekentjes. Met het eerste kun je op iemand reageren, met de tweede kun je retweeten.

Als je een tweet begint met @ en dan de naam van de gebruiker komt deze op de tijdlijn bij de betreffende persoon en degenen die jullie allebei volgen.

Begin een gewone tweet nooit met @ en dan de naam van een gebruiker, want dan komt hij dus ook alleen op de tijdlijn bij de betreffende persoon en degenen die jullie allebei volgen.

Volgende week les 2. Als Oom Agent dan tenminste nog niet langs is geweest.
 

Hankie

Well-known member
En waar is die # voor?

Dat is de hashtag. Je kan bepaalde woorden een hashtag geven (bijvoorbeeld het onderwerp of extra key woorden). Dit zorgt ervoor dat mensen kunnen zoeken op het onderwerp en onderwerpen kunnen daardoor trending worden. Een voorbeeld van een hashtag is als je een voetbalwedstrijd kijkt #nedtsj of #blindmoetoprotten of #bierdrinkenenkutroepen
 

Marinos

Well-known member
Kunnen we de @ en de # niet hier op het forum gebruiken?

Huntelaar Superheld @Bobba #wieisbeter #kluivert #RVN
 

Batigoal

Well-known member
@Mentions komen op andere fora ook voor. Dat krijgen leden die genoemd in een bericht daar bericht over. Alhoewel dat met grotere forums natuurlijk wat noodzakelijk is dan hier.
 

inhethoekje

Active member
Onder elke tweet staan een paar tekentjes. Met het eerste kun je op iemand reageren, met de tweede kun je retweeten.

Als je een tweet begint met @ en dan de naam van de gebruiker komt deze op de tijdlijn bij de betreffende persoon en degenen die jullie allebei volgen.

Begin een gewone tweet nooit met @ en dan de naam van een gebruiker, want dan komt hij dus ook alleen op de tijdlijn bij de betreffende persoon en degenen die jullie allebei volgen.

Volgende week les 2. Als Oom Agent dan tenminste nog niet langs is geweest.

Bedankt voor de uitleg de waan.

Ik heb gisteren op een tweet gereageerd van Lubach,maar nu zag ik dat ik Lubach en MartinGarrix heb aangevinkt met dat pijltje linksonder.
Betekent dat nu dat die MartinGarrix hem ook heeft ontvangen?
(dat is een dj dus die zal wel 2 miljoen volgers hebben)
 

de waan

Well-known member
Ja, omdat Lubach in zijn tweet Martix Garrix had "meegenomen" wordt deze ook automatisch weer in het antwoord toegevoegd. Tenzij je weer een naam weg poetst in het antwoord.

2,33 miljoen volgers zag ik. Dus ik denk niet dat ie hem gelezen heeft.
 
Bovenaan