Mobiele telefoons en andere moderne communicatiemiddelen

Joost

Well-known member
Sinds vrijdagochtend is er een ziggo storing waardoor het hele dorp geen internet meer heeft. Dat gaat volgens de storingspagina tot maandagochtend duren.

Maar volgens een aantal mensen die contact hebben gehad met de klantenservice gaat het tot 7 december duren.

Pas als je het niet hebt ga je pas beseffen hoe veel je het gebruikt. Ik heb de kinderen het principe van niet on demand tv kijken moeten uitleggen.
 

Joost

Well-known member
Gelukkig is er mobiel internet. Het is ze niet gelukt het dorp weer online te krijgen. Morgen nieuwe poging.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wij gaan verhuizen en we konden kiezen uit 30 november of 7 december als overstapdatum van KPN, waar we alles bij hebben. Zo erg is het al, hahaha. Dus zondag alles naar het nieuwe huis en dan maandag de monteur daar om alles aan te sluiten (is een nieuw contactpunt oid, mag ik niet zelf doen...)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat is wel een spoedverhuizing.
Mijn vrouw regelt dat wel. We tekenen morgen pas, maar ze had voor afgelopen zaterdag al op de planning om de woonkamer leeg te hebben. Heb ik maar even een stokje voor gestoken. Kwam zondagmiddag thuis van de winkel, alle kleine kussens van de bank weg. we moeten nog een week hier wonen... Heb ik maar uit een doos gevist.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar kwam er opeens een kans voorbij? Wordt jullie huis gesloopt? Of gewoon zo ineens met spoed verhuizen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar kwam er opeens een kans voorbij? Wordt jullie huis gesloopt? Of gewoon zo ineens met spoed verhuizen?

Wij wonen nu 9 jaar in ons huidige huurhuis, een bovenwoning. Bevalt prima, alleen geen eigen tuin. Maakt mij niet uit verder.

Twee weken geleden kreeg ik een mail van de overkoepelende woningbouw dat onze verlenging even aangeklikt moest worden. Moet elk jaar even 1x. Mijn vrouw kreeg die mail ook en die is voor de gein eens gaan kijken of er wat leuks tussen stond. Eerlijk is eerlijk, ze vond een leuk huis. 4 slaapkamers, tuin, speeltuin voor de deur, voetbalveldje erbij, AH letterlijk in het zicht en een vernieuwde wijk. Dat was even ons schrikpunt, die buurt was tot 3 jaar geleden niet best. Maar alles is opgeknapt, er staan normale auto's voor de deur en er zit een heel blok van de gemeente met een buurthulp en allemaal sociale projecten. Kortom, er is toezicht.

Goed, wij reageren, we stonden 10e van de 150. Vond ik best hoog, dat gaf wel een mooi uitzicht voor als we 'echt' weg wilden. Na de deadline van die woning waren we 18e van de 200. We kregen keurig een mailtje dat er een x-aantal mensen voor ons was die een uitnodiging kregen, prima. Vrijdag de 13e kregen we mail, door afzeggingen waren we 10e en of we alle benodigde papieren konden opsturen (was allemaal via DigiD te doen). Maandag, mail, we staan 5e van de 6... Maandagmiddag, mail, 4e van de 4. Dinsdagochtend, mail, 3e van de 3. Dinsdagmiddag, telefoon, we staan 3e, maar de nummer 2 heeft nog niks laten weten en de nummer één wil wel, maar heeft nog niet alles ingeleverd. Deadline, woensdag 10:15. Woensdag 10:15, stilte. 10:30, stilte, 11:00 telefoon. We mogen donderdag komen kijken... Probleempje, we hebben een hele aardige en verstandige bewindvoerder en die moet 'even' akkoord geven. Na wat bellen en mailen kregen we vrijdag de 20e akkoord.

Het huis is in prima staat, er moet alleen een vloer in de keuken en woonkamer, de rest is 'leefbaar'. Voor de rest kleinere dingen, stukje vloerbedekking in de slaapkamers, witgoed moet even aangesloten worden etc. De muren zijn gewit, de slaapkamers zijn af, op de vloerbedekking na.

Mijn vrouw regelt alles, ik breng af en toe wat naar de container. Wij zijn een goed team, hahaha.
 

JMD

Well-known member
Mooi Satyr! Gefeliciteerd!

En dus nog steeds in dezelfde stad zo te lezen? (Heerlen toch?)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, nog net, aan de overkant van de weg ligt Hoensbroek, maar da's technisch gezien ook Heerlen.
 

Joost

Well-known member
Laat ze dat niet horen daar. Direct achter jullie is wel een fraaie nieuwbouwwijk neergezet op het oude Emma terrein.
Plus de grote sanering van de Akerstraat-Noord en centrum Hoensbroek op loopafstand, je gaat er wel op vooruit.

Bij ons nog steeds geen verbinding... Morgenavond 19:10 is de nieuwe prognose.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Laat ze dat niet horen daar. Direct achter jullie is wel een fraaie nieuwbouwwijk neergezet op het oude Emma terrein.
Plus de grote sanering van de Akerstraat-Noord en centrum Hoensbroek op loopafstand, je gaat er wel op vooruit.

Ja, het ziet er goed uit. Otterveurdt is lopend ook te doen.
 
Bovenaan