Mobiele telefoons en andere moderne communicatiemiddelen

Batigoal

Well-known member
De techniek heet augmented reality en dat vind ik fascinerend. Vooral omdat die techniek "kijkt" door je camera en objecten kan plaatsen of de omgeving veranderen, daarbij rekening houdend met verhoudingen en diepte van de "echte" omgeving. Dat vind ik knap en er zijn tientallen (nuttige) manieren te verzinnen om die techniek toe te passen.
 

SuikerBrood

Well-known member
De techniek heet augmented reality en dat vind ik fascinerend. Vooral omdat die techniek "kijkt" door je camera en objecten kan plaatsen of de omgeving veranderen, daarbij rekening houdend met verhoudingen en diepte van de "echte" omgeving. Dat vind ik knap en er zijn tientallen (nuttige) manieren te verzinnen om die techniek toe te passen.

Maar dit gaat nog niet zo ver als bijvoorbeeld de Microsoft HoloLens of de Magic Leap. Dat is nog wel wat indrukwekkender.
 

Batigoal

Well-known member
Mijn mobiel abonnement loopt binnenkort af. Ik heb nu een Samsung Galaxy S4 en de serie bevalt me prima, dus ik wil graag op een nieuwere versie overstappen. Ik gebruik voor mijn S4 echter een micro SD-kaart. Nu hoor en lees ik verhalen dat je die van de S4 niet in de S6 kunt stoppen, maar of je deze wel kunt overzetten van S4 naar S5 kan ik op het internet niet achterhalen. Weet iemand of dat mogelijk is? Ik wil niet zo'n heel gedoe met het overzetten van mijn gegevens op mijn nieuwe mobiel.

Met de S5 kom ik overigens goedkoper uit dan mijn huidige abonnement, dus ik vind het prima om die te nemen i.p.v. de S6.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb net een S7 en daar kan je oude ds kaart in. In de S6 kan dat niet, dat moet in de winkel oid.

edit: oh, wat Sanmark dus zegt. Bij de S7 kriijg je ook een VR Gear cadeau :rumcolaa:
 

Batigoal

Well-known member
Dat vind ik dus niet praktisch. De S5 wordt het dus. Nog een beetje goedkoper ook dan ik nu heb, dus mooi meegenomen.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb vanmorgen mijn telefoon kapot laten vallen. Iemand tips welke ik nu kan aanschaffen?
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb me de HTC One M8s of zoiets aan laten smeren. Het is de opvolger van mijn huidige telefoon. Daarbij meer GB voor minder geld, dus het zal wel goed zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Ze draaien allebei op Android geloof ik, dus dat zal enigszins vergelijkbaar zijn. Wordt nu mijn 4de HTC op rij, dus ik ben wat eenkennig wat dat betreft.
 

Marinos

Well-known member
S5 plus is een afrader. Problemen tussen de hardware en Android die niet opgelost worden waardoor je batterij leegloopt zonder dat je hem gebruikt.
 

de waan

Well-known member
Ik heb een SD-kaart in de telefoon en de kaart als "Standaard opslag" aangevinkt, maar toch blijft hij apps op het interne geheugen plaatsen, dat nu dus vol is. De optie verplaatsen naar SD-kaart is ook lichtgrijs bij alle apps. Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan