Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

JMD

Well-known member
Je zag het in de herhaling goed, bij een valpartij daarvoor werd het ijs beschadigd.
Jep, ik twijfelde direct al, maar toen je die valpartij van die Canadese zag, zag je dat het ijs een oplawaai kreeg. In een bocht kan dat problematisch zijn

Overigens vind ik de 1500m bij shorttrack wel het minst interessant (waar ik dat bij schaatsen juist de mooiste vind), het is eerst 8 rondes weinig doen en dan 5 sprinten...

JMD

Well-known member
"Je hebt 7 banen"

Dat vind ik zo leuk van de Spelen, je leert ook veel. Voor mij was de shorttrackbaan altijd vast, maar het kan dus op meerdere plekken liggen...

Batigoal

Well-known member
Volgens Schulting is het ijs inderdaad niet in orde.

Overigens was die Belgische die iedereen inhaalde in de halve finale kansloos laatste geworden. Iets teveel energie gegeven?

JMD

Well-known member
Volgens Schulting is het ijs inderdaad niet in orde.

Overigens was die Belgische die iedereen inhaalde in de halve finale kansloos laatste geworden. Iets teveel energie gegeven?
Van wat ik begreep was zij ook niet eens normaal gesproken doorgekomen naar de 1/2 finale. Dus ongetwijfeld speelt mee wat jij zegt, maar ook gewoin 'iets te hoog niveau'
Maar liever zo eruit dan naamloos achterin rijden.

André

Well-known member
Dat was haar kans om de halve te halen
Anders heeft ze toch geen kans
Ze werd ook bijna weer ingehaald ze had totaal geen snelheid meer
Ze verloor denk ik halve ronde in 2 rondjes

JMD

Well-known member
In de categorie 'een beetje naar jezelf toerekenen'. Als je kijkt waar we geen goud winnen, dan is NL nergens "op waarde" geklopt.
500m heren: beuk van die Canadees waardoor de andere Canadees wint
1500m dames: 2x val in 1/2 finale
estafettes: valpartijen

Tuurlijk, het blijft shorttrack, het hoort erbij, maar dit voelt toch wel anders...

Nou kom op heren, als je hier niks haalt eindigt het toernooi wel een beetje met een anticlimax na een fantastisch middendeel.
Hup Nederland!

JMD

Well-known member
Dat was haar kans om de halve te halen
Anders heeft ze toch geen kans
Ze werd ook bijna weer ingehaald ze had totaal geen snelheid meer
Ze verloor denk ik halve ronde in 2 rondjes
Klopt, als het pelotonnetje 1 ronde eerder inzet wordt die Belgische gewoon 5e ofzo

JMD

Well-known member
NL heeft overigens al het medailleklassement bij shorttrack gewonnen (als we op de IOC-manier tellen). Dat is voor het eerst.

Bovenaan